    Newsgroups: pl.misc.telefonia
    Date: Wed, 13 Dec 2017 12:28:55 -0800 (PST)
    Subject: Re: AWS-7 - kolory przewodów mikrotelefonu
    From: s...@g...com

    W dniu środa, 13 grudnia 2017 20:55:01 UTC+1 użytkownik Jacek Skórzewski napisał:
> [...]
    dopiero teletaksa go odblokowala. Zawsze mikrofon byl odblokowany.
    przed numerem wybralo 82 to dostawalo sie wyzszy dialtone (tak z 450 Hz) i mozna bylo
    dzwonic wszedzie za darmo.
    E10B i tam 82 nie dzialalo. Tak wiec tylko moglem 0700 posluchac.

    IT i TPSA uruchomila kilka kabin z zetonowami podpietymi pod S12. Pogadalem sobie
    wtedy troszeczke, krecac owe 82 ;) Mikrofon dzialal.

    > Tak, duży żetonowiec, ale wybieranie ma dekadowe lub tonowe.
    > W międzyczasie na boku dyskutowałem z kilkoma osobami i wychodzi na to, że AWS-7
    nigdy nie był używany w sieci TPSA.
    > Czyli nigdy z AWS-7 nie telefonowałem, co najwyżej z AWS-6.
    >
    > Mój ostatni wpis z 1 stycznia nadal pozostaje aktualny, tzn. nie ruszyłem tematu
    ani o milimetr do przodu, a AWS pełni rolę nietypowego mebla.

    > Pozdr.,
    > js

    Najprawdopodobniej tak właśnie jest, a moje spostrzeżenia dotyczą AWS-6.
    Tam się na pewno mikrofon nigdy nie blokował - zresztą po efekcie lokalnym to można
    było poznać. Nie pamiętam, czy przykładałem tone-dialera do AWS-6. Kupiłem
    tone-dialera dopiero gdy dowiedziałem się o entry call, a zatem jakoś w 1996 roku
    zima/wiosna. A gdy kupiłem, to korzystałem na Urmetach. Zresztą na rozmowie
    wychodzącej efekt raczej do przewidzenia czyli albo zablokowane wybieranie tonowe na
    centrali, albo po uzyskaniu połączenia od razu pi-pi-pi (tak samo, jak po wpadku
    ostatniego żetona).
    Przychodzących od wychodzących raczej AWS-6 nie odróżniał, więc entry call na nim nie
    miałby sensu.