  • 21. Data: 2011-07-13 17:51:49
    Temat: Re: AXA Direct - haczyk w Zielonej Karcie
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    Dnia 13-07-2011 o 17:27:05 Cavallino <c...@k...pl>
    napisał(a):

    > Użytkownik "Hinek" <h...@t...pl> napisał w wiadomości

    > Nieprawda.
    > Ja mam przynajmniej ze trzy kraje wykreślone na swojej zielonej karcie.

    Ale należące do "systemu ZK"? - bo tego dotyczy post Hinka. Nie chodzi o
    to, że są na ZK jakieś kraje wykreślone, chodzi o to, że wykreślony jest
    kraj w którym zielona karta powinna działać, bo należy on do systemu.
    http://pbuk.pl/index.php?option=com_pbuk&pbuk=2&Item
    id=69
    To jest taka sama sytuacja jakby np. PZU napisało, że ZK nie obowiązuje we
    Francji.

    Pzdr
    TG

  • 22. Data: 2011-07-13 18:12:47
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    napisał(a):

    > Użytkownik "Hinek" <h...@t...pl> napisał w wiadomości

    > Nieprawda.
    > Ja mam przynajmniej ze trzy kraje wykreślone na swojej zielonej karcie.

    >Ale należące do "systemu ZK"?

    Tak, innych na formularzu ZK nie ma.

> [...]
    > wykreślone, chodzi o to, że wykreślony jest kraj w którym zielona karta
    > powinna działać, bo należy on do systemu.

    Tak, w moim przypadku to IL, IR i MA bodajże.
    A widziałem już opcje z wykreślonym całym wschodem.

    >To jest taka sama sytuacja jakby np. PZU napisało, że ZK nie obowiązuje we
    >Francji.

    A nie może tak zrobić ?
    Zresztą akurat przykład od czapy, bo we Francji obowiązuje nasze OC, ZK nie
    jest potrzebna.

  • 23. Data: 2011-07-13 18:14:58
    Od: "Dysiek" <b...@b...pl>

    > Ktore TU i ktore kraje? Bo przez ostatnie lata mialem OC w Generali,
    > Allianz i jeszcze gdzies i nikt nie wykluczal Slowenii, Chorwacji ani
    > Bosni(a tamtedy akurat jezdzilem).

    np. HDI nie uwzglednialo Czarnogory (dwa lata temu przynajmniej, teraz nie
    jestem u nich ubezpieczony).

    Pozdrawiam
    Dysiek

  • 24. Data: 2011-07-13 18:23:31
    Od: Wojciech Wrodarczyk <w...@w...pl>

    W dniu 2011-07-13 16:36, Hinek pisze:
> [...]
    > Nieistotna jest w tym watku takze Serbia, Uganda oraz Republika Brunei.
    > Dlaczego nie chcesz pojac ze watek dotyczy ROSJI i tylko ROSJI a nie
    > dotyczy zadnych innych krajow. Czy Ty widziales ZK? Czy wiesz ze tam
    > nawet nie ma i nie bylo pozycji WNP?

    > Tak, poniewaz udalem sie do unanego multiagenta ubezpieczeniowego
    > ktorego adres Ci podalem a ktory przedstawil mi stosowna oferte.
    > Tu nie chodzi o dawanie ZA DARMO zielonej karty. Chodzi o to
    > ze AXA wykresla z ZK kraj nalezacy do systemu ZK. Jako jedyna.
    >
    > A teraz napisz cos o WNP skoro masz taka fobie.

    Kolega Cavallino ma rację.

    Rosję leży w tzw. cywilizacyjnej czarnej dupie.
    Jak większość krajów WNP, post-Jugosławii i innych dziwactw.
    Nie mierzy się tam w sposób tradycyjny- cywilizowany ryzyka
    prawdopodobieństwa zdarzenia, bo jest ono zbyt trudne do oszacowania.

    Zatem nie ma się co dziwić, że zwykłe, niskoryzykowne polisy dotyczą
    panstw cywilizowanych.
    Z całą pewnością można kupić ZK tylko na rosję, zauważ, że system ZK
    oznacza tylko, ze oni tam zrozumieją, że twoja ZK to takie ubezpieczenie
    OC, że nie musi być po rosyjsku, z rosji i cyrylicą; natomiast, gdzie
    kupisz i za ile to inna para kaloszy.

    To tak samo jak z ubezpieczeniem od leczenia, nie obejmuje sportów
    ekstremalnych, skoków na bungee, jazdy na nartach itp. bo trudno
    oszacować ryzyko.

    W tym przypadkiem wyjazd do Rosji jest takim sportem ekstremalnych i
    wcale się nie zdziwię, jak na granicy będziesz musiał kupić miejscowe OC
    dodatkowo.

  • 25. Data: 2011-07-13 18:27:15
    Od: Wojciech Wrodarczyk <w...@w...pl>

    W dniu 2011-07-13 18:12, Cavallino pisze:
    > Użytkownik "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl> napisał w wiadomości

    W UE obowiązuje OC narodowe, więc ZK jest tylko gratisem na teren UE.
    a co do systemu:
    Które kraje są członkami systemu "Zielonej Karty"?

    Obecnie, ubezpieczenie honorowane jest przez blisko 40 państw
    członkowskich, zrzeszonych w systemie Zielona Karta. Posiadanie zielonej
    Karty jest konieczne w następujących krajach: Albania, Białoruś, Bośnia
    i Hercegowina, Iran, Izrael, Macedonia, Maroko, Mołdawia, Serbia,
    Czarnogóra, Tunezja, Turcja oraz Ukraina.

    Zielona Karta nie jest respektowana w Rosji. Na granicy celnicy
    kontrolując paszport, zwracają uwagę na konieczność posiadania osobnego
    ubezpieczenia (z reguły można je wykupić w punkcie kontroli granicznej).

    Od 1 maja 2004, Polacy swobodnie wyjeżdżać samochodem do krajów UE oraz
    Europejskiego Obszaru Gospodarczego bez Zielonej Karty.
    źródło: http://www.money.pl/ubezpieczenia/komunikacyjne/kart
    a/

  • 26. Data: 2011-07-13 18:32:42
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    Dnia 13-07-2011 o 18:12:47 Cavallino <c...@k...pl>
    napisał(a):

> [...]

    > A nie może tak zrobić ?
    > Zresztą akurat przykład od czapy, bo we Francji obowiązuje nasze OC, ZK

    Masz rację, pomerdała mi się Zielona Karta z Porozumieniem Wielostronnym.
    W moim OC Zielona Karta podane są kraje (wybrane z listy członków Systemu
    ZK) na terenie których działa ochrona.
    Oczywiście ZK nie musi obejmować wszystkich członków systemu.

    Pzdr
    TG

  • 27. Data: 2011-07-13 20:06:29
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    napisał(a):

> [...]

    >ZK) na terenie których działa ochrona.
    >Oczywiście ZK nie musi obejmować wszystkich członków systemu.

    No i dokładnie o to chodzi, zdziwinie kolegi Hinka było całkowicie
    nieuzasadnione.
    Ubezpieczyciel ma prawo za darmo dodać takie kraje jakie uzna za słuszne,
    może nie dać wcale.