    From: AK <n...@n...net>
    Newsgroups: pl.comp.programming
    Subject: Re: Ada Tutorial - w Instytucie Lotnictwa
    Date: Wed, 15 May 2019 21:25:30 +0200
    <3...@g...com>
    <qbb69q$ef6$1@gioia.aioe.org>
    <d...@g...com>
    <qbcsgs$fbn$1@gioia.aioe.org>
    <3...@g...com>

    On 2019-05-14 08:51, g...@g...com wrote:

    > No widzisz.
    > A gdybyś w latach 90., zamiast wieszać sobie na ścianie ironiczny plan szukania
    kozłów ofiarnych zrobił wyszukiwarkę opierającą się na ważeniu grafu ilością
    odsyłaczy, które prowadzą do danej strony, mógłbyś teraz być wśród najbogatszych
    ludzi na świecie.

    Mlokosie. Na czym wyszukiwarke?
    W tych latach (1987) byl COCOM i nawet zwykle kompilatory C sciagalo
    sie nielegalnie po nocach po roznych BBSach (bo Inetu _w ogole_ nie bylo
    wtedy). Te BBSy dzialaly z zawrotna szybkoscia 2400b/sec, a tu mi tu o
    jakiejs wyszukiwarce. Heh

    > Gdybyś kilka lat później stworzył forum, w którym użytkownicy zamiast odpowiadać
    mogliby klikać "lubię to", byłoby Cię stać, żeby oddawać miliardy dolarów na
    dobroczynność.

    Heh. Poczytaj sobie np. o firmie Logotec. Wyprzedzala nie tylko Polske,
    ale i byla na topie w swiecie w zakresie mobilnych aplikacji (m.in.
    glowna nagroda Microsoftu za tworzene srodowiska developersiego
    do tworzenia aplikacji mobilnych).
    I co? I nie ma firmy. Dlaczego? Bo wtedy nie bylo komorek a handheldy
    z WinCE i Palm byly drogie, a siec miala raptem 9600b/sek (choc to
    ostatnie nie bylo przeszkoda).
    Skutkiem firma upadla choc jej Web@DDM (jestem pomyslodawca nazwy heh :)
    wyprzedzal "epoke".
    Znam jeszcze inne przypadki tego typu wiec Twoje "swiatle rady" zachowaj
    zarozumialy mlokosie dla siebie.

    > Branże w rodzaju lotnictwa mają bardzo wysoki próg wejścia, a błędy w nich
    popełniane mogą kosztować ludzkie życie.

    .. a tam zaczynalem w 1987. Wpierw jako tokarz, potem programista metod
    numerycznych (i nie tylko).
    Wiec przestan mnie mlokosie pouczac co powinienem a co nie.
    Pojecia nie masz co wtedy mozna bylo, a co nie i _jak_ nalezalo dzialac.

    AK