    Newsgroups: pl.comp.programming
    Date: Wed, 15 May 2019 23:55:12 -0700 (PDT)
    <3...@g...com>
    <qbb69q$ef6$1@gioia.aioe.org>
    <d...@g...com>
    <qbcsgs$fbn$1@gioia.aioe.org>
    <3...@g...com>
    <qbhp3c$eke$1@gioia.aioe.org>
    Subject: Re: Ada Tutorial - w Instytucie Lotnictwa
    From: g...@g...com

    W dniu środa, 15 maja 2019 21:25:35 UTC+2 użytkownik AK napisał:
    iejs wyszukiwarce. Heh

> [...]
    mogliby klikać "lubię to", byłoby Cię stać, żeby oddawać miliardy dolarów na
    dobroczynność.

> [...]
    > ale i byla na topie w swiecie w zakresie mobilnych aplikacji (m.in.
    > glowna nagroda Microsoftu za tworzene srodowiska developersiego
    > do tworzenia aplikacji mobilnych).
    > I co? I nie ma firmy. Dlaczego? Bo wtedy nie bylo komorek a handheldy
    > z WinCE i Palm byly drogie, a siec miala raptem 9600b/sek (choc to
    > ostatnie nie bylo przeszkoda).
    > Skutkiem firma upadla choc jej Web@DDM (jestem pomyslodawca nazwy heh :)
    > wyprzedzal "epoke".
    > Znam jeszcze inne przypadki tego typu wiec Twoje "swiatle rady" zachowaj

    To Ty stwierdziłeś, że branża (IT? uC?) to "branża jak każda inna".
    W latach 90. przyszli założyciele Googla uderzali do wielkiego molocha kapitałowego
    Yahoo!, który indeksował Internet. I co? I zostali odprawieni z kwitkiem.
    Nikt wówczas nie potrafił przewidzieć, co jest naprawdę potrzebne.
    (Może nie "nikt", ale bardzo nieliczni. Ale raczej "wydawało im się",
    niż "naprawdę wiedzieli")

    Kiedy Facebook debiutował na giełdzie, mój kolega twierdził, że to absurdalne, że
    jego wartość jest większa od wartości koncernu General Motors. Ale jakimś cudem
    doszło do tego, że Facebookowi udało się osiągnąć masę krytyczna użytkowników i
    zostać "portalem społecznościowym całego świata", a w rezultacie "kontrolować myśli"
    miliardów ludzi na świecie.

    Nie znam się na tym na tyle dobrze, żeby powiedzieć, dlaczego to Facebook, a nie np.
    grono.net, osiągnął taki sukces. Nie wiem, czy ktokolwiek się na tym zna (może tak?)

    Ale owszem, moje, jak je nazywasz, "światłe rady" można sobie otrzaskać o kant tyłka,
    i to jest właśnie ich sednem. Żeby odnieść sukces w tej branży, wystarczy akurat
    przypadkiem być we właściwym miejscu we właściwym czasie i rozumieć coś, czego nikt
    inny nie rozumie. Nie wiem, czy tak jest w każdej branży - ale wydaje się, że
    księgowi czy lekarze czy inżynierowie budownictwa nie są w podobnej sytuacji.