  • 1. Data: 2012-03-14 13:52:32
    Temat: Akcelerometr MPU-6000, gdzie kupić.
    Od: bartekltg <b...@g...com>

    Witam.

    Zna ktoś rozsądny sklep gdzie można dostać
    akcelerometr/żyroskop MPU-6000?

    Farnell zajął się płytką 3.14... i każe czekać dwa, trzy
    miesiące (piszą, że maj >400 sztuk w magazynie, ale czakać
    i tak każą) lokalnie nigdzie nie widzę.

    Ewentualnie, co byście polecili wstawić w zamian.
    3 osiowy akcelerometr, 3-osiowy żyroskop
    i w miarę przystępna cena (za ten chcą <30 funtów)
    Mogą być dwa urządzenia.

    Zastosowanie - "latadło":)

    pzdr
    bartekltg

  • 2. Data: 2012-03-14 14:01:02
    Temat: Re: Akcelerometr MPU-6000, gdzie kupić.
    Od: D <p...@w...grzegorz.com>

    W dniu 2012-03-14 14:52, bartekltg pisze:
    > Ewentualnie, co byście polecili wstawić w zamian.
    > 3 osiowy akcelerometr, 3-osiowy żyroskop
    > i w miarę przystępna cena (za ten chcą <30 funtów)
    > Mogą być dwa urządzenia.

    Ja "latam" na ADXL345 i L3G4200D na płytkach z konwerterem i
    regulatorem. Ebay - $9,60 + $21,60, od Chińczyka. Czekałem 25 dni na paczkę.

    > Zastosowanie - "latadło":)

    ....copter? :)

    Pozdrawiam.

  • 3. Data: 2012-03-14 14:07:06
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    On 14.03.2012 14:52, bartekltg wrote:
> [...]
    >
    > Ewentualnie, co byście polecili wstawić w zamian.
    > 3 osiowy akcelerometr, 3-osiowy żyroskop
    > i w miarę przystępna cena (za ten chcą <30 funtów)
    W moją magisterkę instaluję LSM303DLH.

    Michoo

  • 4. Data: 2012-03-14 14:07:30
    Od: Jacek Radzikowski <j...@s...die.die.die.piranet.org>

    On 03/14/2012 09:52 AM, bartekltg wrote:
> [...]
    >
    > Ewentualnie, co byście polecili wstawić w zamian.
    > 3 osiowy akcelerometr, 3-osiowy żyroskop
    > i w miarę przystępna cena (za ten chcą <30 funtów)

    cdiweb.com ma od ręki po $15, ale nie mam pojęcia ile policzą za
    przesyłkę. Sparkfun ma 6050, ale po $20.

    pzdr.
    j.

  • 5. Data: 2012-03-14 14:42:05
    Od: bartekltg <b...@g...com>

    W dniu 2012-03-14 15:07, Michoo pisze:

    > W moją magisterkę instaluję LSM303DLH.

    Hmm, czegoś nie łapię. Jeśli dobrze czytam, to jest
    akcelerometr + magnetometr.
    Czyli pozostanę ślepy na obroty wokoło linii pola.

    Z drugiej strony piszą "6D orientation detection"...
    No i skoro to do czegoś wkładasz, to raczej daje Ci
    pełną orientację. Co pominąłem?

    pzdr
    bartekltg

  • 6. Data: 2012-03-14 14:42:25
    Od: bartekltg <b...@g...com>

    W dniu 2012-03-14 15:01, D pisze:

    > Ja "latam" na ADXL345 i L3G4200D na płytkach z konwerterem i
    > regulatorem. Ebay - $9,60 + $21,60, od Chińczyka. Czekałem 25 dni na
    > paczkę.

    Wyglądają rozsądnie.

    > ....copter? :)

    Nawet quadro:)
    Wydaje się łatwiejszy niż prawdziwy helikopter.

    pzdr
    bartekltg

  • 7. Data: 2012-03-14 14:42:32
    Od: bartekltg <b...@g...com>

    W dniu 2012-03-14 15:07, Jacek Radzikowski pisze:

    > cdiweb.com ma od ręki po $15, ale nie mam pojęcia ile policzą za
    > przesyłkę. Sparkfun ma 6050, ale po $20.

    "This product is only sold in Canada, Mexico, & USA. If you are located
    outside this area , call 1-800-777-7334 to inquire about purchase."

    Czyli zastrzeżenia na cdiweb.com, że Europa to nie cywilizacja
    wiążą się z kosztami przesyłki, a nie jakimś ITAR czy inną
    niechęcią do wysyłania?

    Trzeba będzie zadzwonić.

    pzdr
    bartekltg

  • 8. Data: 2012-03-14 14:57:21
    Od: D <p...@w...grzegorz.com>

    W dniu 2012-03-14 15:42, bartekltg pisze:
    > Nawet quadro:)
    > Wydaje się łatwiejszy niż prawdziwy helikopter.

    Ja ze swoim quadro walczę od 3 miesięcy, walka z softem,
    żyroskopami/akcelerometrami z konsoli Wii - Wii Motion Plus + Nunchuck,
    w końcu kupiłem dedykowane i jak narazie płytka prototypowa "lata"
    prawidłowo w sofcie do konfiguracji. Czekam na pakiety i mam nadzieję w
    weekend w powietrze :)
    Soft - polecam MultiWii.

    sorki za offtop :)

  • 9. Data: 2012-03-14 15:02:48
    Od: Mario <m...@p...onet.pl>

    > Hmm, czegoś nie łapię. Jeśli dobrze czytam, to jest
    > akcelerometr + magnetometr.
    > Czyli pozostanę ślepy na obroty wokoło linii pola.

    Czujnik magnetyczny faktycznie nie wykryje obrotów wokół linii pola
    magnetycznego. A z kolei akcelerometr nie wykryje obrotów wokół linii
    pola grawitacyjnego (czy ogólnie wokół wektora przyspieszenia). To chyba
    dobrze, że są oba razem na pokładzie :)

    MD

  • 10. Data: 2012-03-14 15:19:34
    Od: bartekltg <b...@g...com>

    W dniu 2012-03-14 16:02, Mario pisze:

> [...]
    > magnetycznego. A z kolei akcelerometr nie wykryje obrotów wokół linii
    > pola grawitacyjnego (czy ogólnie wokół wektora przyspieszenia). To chyba

    Po to ładuję żyroskop:)

    Ale możesz mieć rację. Jeśli mam magnetometr i akcelerometr,
    to pole magnetyczne rzadko będzie równoległe do grawitacyjnego.
    W przypadku tylko obrotów mogę z tych łącznie 6 urządzeń odtworzyć
    ruch.
    Teraz murze się chwile zastanowić, czy daje się z tego odszyfrować
    jednocześnie obroty i przyspieszenia.

    pzdr
    bartekltg