eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaAkumulator ołowiowy samochodowy, końcowe napięcie ładowania 14,4V kontra 16,2V › Re: Akumulator ołowiowy samochodowy, końcowe napięcie ładowania 14,4V kontra 16,2V
  • Data: 2019-01-10 10:21:24
    Temat: Re: Akumulator ołowiowy samochodowy, końcowe napięcie ładowania 14,4V kontra 16,2V
    Od: q...@t...no1 (Queequeg) szukaj wiadomości tego autora

    PiteR <e...@f...pl> wrote:

    > Ciekawe, że głosy nie namawiają do rzeczy dobrych. Czyli destrukcyjna
    > natura człowieka jest defaultowa? z czasów gdy naparzali się maczugami.

    Niekoniecznie. Głosy mogą też recenzować rzeczywistość lub mówić złe
    rzeczy, ale o chorym.

    Zastanawiam się, na ile głosy namawiające do złych rzeczy w schizofrenii
    mają związek z natręctwami (nerwica natręctw, OCD), gdzie pojawiają się
    natrętne myśli sprzeczne z systemem wartości chorego.

    Zastanawiam się też, na ile ma to związek z zespołem Tourrette'a, gdzie
    człowiek nie czuje przecież przymusu wypowiadania przypadkowych słów,
    tylko przekleństw (choć może to mit?).

    O schizofrenii tak naprawdę niewiele wiem (i niewiele wiadomo w ogóle). W
    przypadku DID natomiast (często mylnie diagnozowanego jako schizofrenia)
    jeśli już pojawiają się głosy, to z tego co wiem najczęściej są skierowane
    przeciwko choremu.

    Kiedyś mocno mnie ten temat zainteresował (trochę z filozoficznego punktu
    widzenia -- co właściwie składa się na naszą tożsamość, co sprawia, że my
    to my) i trochę o tym poczytałem. Cała koncepcja integracji tożsamości (i
    to, co się dzieje, gdy coś ten proces zaburzy) jest tak naprawdę cholernie
    ciekawa.

    --
    http://facebook.com/groups/pl.misc.elektronika