  • 11. Data: 2018-04-29 06:24:19
    Temat: Re: Akumulatorki Esperanza
    Od: s...@g...com

    W dniu sobota, 28 kwietnia 2018 14:35:52 UTC-5 użytkownik Grzegorz napisał:
    > Czesto wkladam w myszke baterie z innych urzadzen i tam jeszcze cos z
    > siebie daja.

    problematyczne niz uzycie zwyklych baterii alkalicznych.

    > a czy to nie jest sprawa ładowarki która nie potrafi doładować
    > akumulatorków ?

    Nie rozumiem pytania. Ladowarka laduje akumulatorek do pełna. Ta którą miałem była
    "głupia" ładowała akumulatorki na ślepo. Póżniejsza inteligentna ładowała monitorujac
    napiecie ale różnic w działaniu akumulatorków nie zauważyłem.

    > ps. jak długo trwa ładowanie akumulatorków AAA ?

    Ładowanie to była kwestia 2-4h.

    Problemem było po prostu to że po naładowaniu akumulatorek starczał na około miesiąc.
    Bateria starczała na około 4-6 miesięcy lub dłużej.
    Często bateria była uzywana z "kupki" już zuzytych w innych urządzeniach więc niejako
    była "za darmo".

    O ile dobrze sie orientuje to sprawa rozbija sie o napięcie na ogniwie a nie o sam
    ładunek jaki w nim jest. Niektóre myszki po prostu nie działają poprawnie przy niskim
    napięciu akumulatorka i się szybciej wyłączają mimo że jeszcze ładunek w akumulatorze
    jeszcze jest. Kiedys chyba na EEV blogu Dave to testowal.

    Dlatego zapytalem czy da sie uzyc baterii i jak dana myszka sie na baterii zachowuje
    bo może po prostu cała zabawa z akumulatorami sie nie oplaca.
    Jesli wklad bateryjny kosztuje 2pln na pol roku to koszt akumulatora zwracac sie
    bedzie 3 lata. Moze nie warto sie w to babrac?

  • 12. Data: 2018-04-29 10:34:36
    Od: "tck" <t...@t...Wytnij.net.pl>

    Użytkownik "Janusz" <j...@o...pl> napisał w wiadomości

    > To enelopy się dobrze spisują, mam używam :)

    są też nieco tańsze alternatywy: Fujitsu HR i Everactive

    --
    pozdr

    Tomasz

    tck(at)top.net.pl

  • 13. Data: 2018-04-29 10:36:58
    Od: "tck" <t...@t...Wytnij.net.pl>

    > I to mnie martwi, że są takie pojemniki D. Czy przez to mam rozumieć, że
    > z tego powodu Eneloopy D nie są produkowane? Szkoda, bo chciałbym połączyć
    > pojemność rozmiaru D i male samorozladowanie eneloopa.

    w tym rozmiarze są Everactive, recyko+, Varta ready2use....

    --
    pozdr

    Tomasz

    tck(at)top.net.pl

  • 14. Data: 2018-04-29 11:04:51
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Grzegorz" napisał w wiadomości grup
    >czy te akumulatorki
    >https://www.ceneo.pl/Akumulatory_i_baterie_uniwersa
    lne/p:Esperanza.htm
    >są coś warte czy lepiej nie kupować ?/

    Po zlotowce za sztuke bym kupil, wiecej raczej nie, bo watpie, aby
    dlugo wytrzymaly.
    A ze eneloop sa dobre i niedrogie, wiec po co ryzykowac - musialyby
    byc 2x tansze, a takie no name to 4x.

    P.S. Najstarsze akumulatorki ktore mam, to Energizer. Cykli duzo nie
    zaliczyly, ale trzymaja bardzo ladnie.

    J.

  • 15. Data: 2018-04-29 11:06:51
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    trada.pl...
    On Fri, 27 Apr 2018 22:45:15 +0200, Adam <a...@p...onet.pl> wrote:
    >Czemu nie mogę znaleźć Eneloop w rozmiarze D?

    Jakos nie lubia.

    Nawiasem mowiac - byly koszyki 2*R6->D, ale tez juz nie widze.

    J.

  • 16. Data: 2018-04-29 11:44:00
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sun, 29 Apr 2018 10:34:36 +0200, "tck" <t...@t...Wytnij.net.pl>
    wrote:
    > są też nieco tańsze alternatywy: Fujitsu HR i Everactive

    Te alternatywne też mają cechy eneloopa czyli wolne samorozladowanie?

    --
    Marek

  • 17. Data: 2018-04-29 12:57:34
    Od: "tck" <t...@t...Wytnij.net.pl>

    > Te alternatywne też mają cechy eneloopa czyli wolne samorozladowanie?

    Dokładnie tak, nie testowałem przez 5 lat ale po zimie w nieogrzewanej
    altance na działce latarka działa bez problemu.
    Z tymi Fujitsu to są w sieci jakieś teorie, że to w tych samych produkowane
    co kiedyś Sanyo Eneloop (teraz to Panasonic)

    --
    pozdr

    Tomasz

    tck(at)top.net.pl\\

  • 18. Data: 2018-04-29 17:12:48
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2018-04-29 o 06:24, s...@g...com pisze:

    problematyczne niz uzycie zwyklych baterii alkalicznych.

    U mnie też. Weź pan czekaj 2 godziny zanim się naładuje. A głupiutka
    ładowarka to i więcej czasu.

> [...]
    niejako była "za darmo".

    > O ile dobrze sie orientuje to sprawa rozbija sie o napięcie na ogniwie a nie o sam

    I właśnie to... to...

    Mycha jest na zwykłą baterię 1,5V, akumulatorek ma 1.2V. Ciekawe do
    jakiego napięcia mycha działa. Wprawdzie akumulator ma bardziej płaską
    charakterystykę rozładowania, ale jest też raczej dla większych prądów
    przeznaczony. Podsumowując, w pracy u mnie również stał sobie kubełek z
    akumulatorami padniętymi co działały w myszce po kilka dni i zgon. W
    końcu zabrałem je na porządną ładowarkę, refresh i połowa wstała a
    połowa w kubeł. Czyli wsadzanie ich w myche szkodzi.
    Paluszek z Ikei w Logitechu działa mi ponad pół roku... a może rok? nie
    jestem w stanie powiedzieć, kiedy go wymieniałem ale wuj dawno.

    --
    Irokez

  • 19. Data: 2018-04-29 18:47:23
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Irokez" napisał w wiadomości grup
    pl...
    >U mnie też. Weź pan czekaj 2 godziny zanim się naładuje. A głupiutka
    >ładowarka to i więcej czasu.

    Ale jaki problem ?
    nowy akumulator z pudelka/torby, stary do ladowarki, potem do pudelka
    torby, i sie tylko cieszymy, ze udalo sie ogniwo odswiezyc :-)

    >I właśnie to... to...
    >Mycha jest na zwykłą baterię 1,5V, akumulatorek ma 1.2V. Ciekawe do
    >jakiego napięcia mycha działa.

    Sporo do ~0.9V i bez problemu zuzywa akumulatorek do konca.
    Ale jak pisalem - kolega ma taka, co zuzywa tylko do polowy ...

> [...]
    > końcu zabrałem je na porządną ładowarkę, refresh i połowa wstała a
    > połowa w kubeł. Czyli wsadzanie ich w myche szkodzi.

    a) bylo kupic eneloopy, a nie esperanze :-)
    b) jesli to taka myszka jak powyzej ... byc moze ...

    >Paluszek z Ikei w Logitechu działa mi ponad pół roku... a może rok?
    >nie jestem w stanie powiedzieć, kiedy go wymieniałem ale wuj dawno.

    Myszka ta sama ?

    Bo i myszki sie imo poprawily, coraz mniej pobieraja.

    J.

  • 20. Data: 2018-04-29 19:01:29
    Od: s...@g...com

    W dniu niedziela, 29 kwietnia 2018 11:48:00 UTC-5 użytkownik J.F. napisał:

    > Sporo do ~0.9V i bez problemu zuzywa akumulatorek do konca.
    > Ale jak pisalem - kolega ma taka, co zuzywa tylko do polowy ...

    No wlasnie roznie jest, dlatego tam wyzej pytalem watkotworce jak mu sie te myszki
    sprawuja na bateriach.
    Jak kiepsko to jest duza szansa ze na akumulatorach bedzie rownie slabo a koszty
    duze. Wtedy rozwiazaniem bedzie wymiana myszek. Chyba ze to problem pracowy z
    administracji panstwowej :)

    > Myszka ta sama ?
    >
    > Bo i myszki sie imo poprawily, coraz mniej pobieraja.

    No wlasnie widac bylo pare lat temu zmiane. Od pewnego czasu firmowe myszki mimo ze
    bezprzewodowe nie powoduja zbytniego ruchu w szufladzie z bateriami.
    Czasem wrecz tak jak pisalem, zadawalaja sie bateriami zuzytymi.
    Choc nie kojarze czy lepszy w tym jest pilot czy myszka i w ktora strone idzie
    przeplyw bateryjny...