    Newsgroups: pl.sci.inzynieria
    Date: Tue, 25 Aug 2015 00:19:34 -0700 (PDT)
    <7...@g...com>
    <55db006c$0$4783$65785112@news.neostrada.pl>
    <2...@g...com>
    <55db1de3$0$27508$65785112@news.neostrada.pl>
    <1...@g...com>
    <55db32d9$0$4765$65785112@news.neostrada.pl>
    <9...@g...com>
    <55db4cc4$0$4778$65785112@news.neostrada.pl>
    <5...@g...com>
    <11ezb0amile5q$.wk3wuxoicco$.dlg@40tude.net>
    Subject: Re: Akumulatory 18650
    From: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 24 sierpnia 2015 22:14:54 UTC+2 użytkownik J.F. napisał:

    > Ale ktorego projektu - 787 w calosci czy baterii il-ion do niego ?

    A co się popsuło, baterie czy samolot?

    > 787 lata, certyfikacje rozne przeszedl, wiec chyba jest dobry.

    -Ile kół ma traktor?
    -Cztery
    -Ile jest zepsutych?
    -Jedno
    -To ile jest dobrych?
    -Trzy
    -To nie można powiedzieć że trzy są dobre?
    -Przecież to to samo
    -Ale jak brzmi! TRZY DOBRE!

    > Czy podejrzewasz, ze np odkryli ze im skrzydla pekaja, wiec uziemili
    > pod pozorem baterii ?
    >
    > Bo oczywiscie baterie/systemy elektryczne mogly byc niedopracowane,
    > ale ja tego umyslnym dzialaniem nie nazwe. Chyba, ze masz na mysli
    > umyslne wypuszczenie przed dopracowaniem ... no, to sie moze w glowie
    > dyrektora zalegnac ... ale potem powinien szybko dopracowywac.

    W końcu dopracuje. Ale będzie musiał poszukac ludzi, takich co umieją, a nie
    ściemniają. Może trochę potrwać. Rozwój produktu to złożony proces, bardzo wiele
    rzeczy może w nim iść źle przez wiele lat, a z zewnątrz nic nie widać, aż do
    spektakularnej wpadki. Potem nagle się okazuje że trzeba wieloletnie zaległości
    odrobić nagle i pod presją.

    > Tylko sie dziwie, ze z takimi doswiadczeniami, zdajesz sie pokladac
    > wiare w magiczna moc certyfikatow, procedur, analiz itp.

    Przy Twoim podejściu to ja się nie dziwię że Ty się dziwisz. Bardzo wiele wysiłku
    wkładasz żeby nic nie zrozumiec z tego co ja Ci piszę.

    > Chyba, ze Cie zle rozumiem, i to nie jest wiara w to, ze certyfikat
    > zapewni dzialanie, tylko w to, ze w razie wypadku jest znakomitym
    > dupochronem.

    To też jest jakaś tam wartość, ale nie najważniejsza.

    > W firmie z 18 pracownikami tez sie zdarza - szef stale nie patrzy, o
    > spoznienie ma pretensje, wiec byle fuszerke zamaskowac :-)

    Panie, nawet w małżeństwie sie zdarza :-)

    > No to wracamy do umyslnosci - komu zalezy, zeby 787 nie latal i
    > dlaczego ? Prezesowi Boeinga chyba nie, wiec powinien naciskac, aby
    > jednak latal.

    No to powiedz na kogo taki prezes Boeinga naciska. Ilu ma ludzi którym wydaje
    polecenia i od których otrzymuje informację i co oni wiedzą o bateriach
    litowo-jonowych? Skąd w Tobie wiara że takie problemy rozwiązuje się przez pociąganie
    sznurkami?

    > Ale jak juz inny inspektor przyszedl, to chyba jednak szybko rzucono
    > sie na obliczenia i wiadomo bylo co zmienic.

    Trwało kilka miesięcy.

    > Nawet jesli o twojej
    > uwadze zapomniano, to inspektor wyraznie pokazal co jest zle.
    >
    > Gorzej jak sie zapala czy peka i nie wiadomo dlaczego. (*)
    > Komu moze zalezec, zeby dalej nie wiedziano dlaczego ?

    Temu, co się boi dostać po dupie.