eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.sci.inzynieriaAkumulatory 18650 › Re: Akumulatory 18650
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.cyf-kr.edu.pl!news.nask
    .pl!news.nask.org.pl!news.unit0.net!cyclone03.ams2.highwinds-media.com!voer-me.
    highwinds-media.com!peer03.am1!peering.am1!peer01.fr7!news.highwinds-media.com!
    newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.news.neostrada.pl!unt-spo-b-01.news.neostrada.
    pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.sci.inzynieria
    References: <e...@g...com>
    <1...@g...com>
    <55d813ae$0$8387$65785112@news.neostrada.pl>
    <e...@g...com>
    <55dadc7d$0$4780$65785112@news.neostrada.pl>
    <5...@g...com>
    <55daeba3$0$4780$65785112@news.neostrada.pl>
    <7...@g...com>
    <55db006c$0$4783$65785112@news.neostrada.pl>
    <2...@g...com>
    <55db1de3$0$27508$65785112@news.neostrada.pl>
    <1...@g...com>
    <55db32d9$0$4765$65785112@news.neostrada.pl>
    <9...@g...com>
    <55db4cc4$0$4778$65785112@news.neostrada.pl>
    <5...@g...com>
    <11ezb0amile5q$.wk3wuxoicco$.dlg@40tude.net>
    <8...@g...com>
    <55e160be$0$27514$65785112@news.neostrada.pl>
    In-Reply-To: <55e160be$0$27514$65785112@news.neostrada.pl>
    Subject: Re: Akumulatory 18650
    Date: Tue, 1 Sep 2015 14:32:26 +0200
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=response
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    Importance: Normal
    X-Newsreader: Microsoft Windows Live Mail 16.4.3528.331
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V16.4.3528.331
    Lines: 62
    Message-ID: <55e59ada$0$4765$65785112@news.neostrada.pl>
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 83.30.110.195
    X-Trace: 1441110746 unt-rea-a-01.news.neostrada.pl 4765 83.30.110.195:56881
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    X-Received-Body-CRC: 942214135
    X-Received-Bytes: 4849
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.sci.inzynieria:35112
    [ ukryj nagłówki ]

    Użytkownik "WM" napisał w wiadomości grup
    W dniu 2015-08-25 o 09:19, Konrad Anikiel pisze:
    >> No to powiedz na kogo taki prezes Boeinga naciska. Ilu ma ludzi
    >> którym wydaje polecenia i od których otrzymuje informację i co oni
    >> wiedzą o bateriach litowo-jonowych? Skąd w Tobie wiara że takie
    >> problemy rozwiązuje się przez pociąganie sznurkami?
    >>
    >Boening obiecal 20% spadek zuzycia paliwa, co mialy zapewnic magiczne
    >baterie li jon.
    >Zmieniajac baterie na inne, tych 20% nie da sie utrzymac.
    >Firma zapedzila sie sama w krzywy rog i jest zmuszona trzymac sie
    >lijon.
    >http://www.frequentbusinesstraveler.com/2013/01/nts
    b-rules-out-excessive-voltage-as-cause-for-dreamline
    r-battery-fire/

    Bez przesady - to ciagle jest samolot na spalinowe silniki odrzutowe,
    a nie elektryczny.
    Nie wiem ile tam sie da zaoszczedzic na tych bateriach, ale watpie czy
    wiecej niz 50kg masy - a my tu o samolocie ktory wazy kilkaset ton.
    W artykule sugeruja wymiary samochodowe - wiec raczej 10kg.

    Tak wiec jesli nie uzyska 20% oszczednosci, to przynajmniej z 19.99%
    powinien z gorszymi aku.

    Jakos jednak nie wpadli na pomysl, zeby wyp* w cholere te wynalazki i
    wsadzic sprawdzone - wymaga to pewnie przeprojetkowania niektorych
    podzespolow elektrycznych, glownie obwodow ladowania, ale chyba czegos
    jeszcze, jesli tego nie zrobili.
    Ponowna certyfikacja calosci ?

    >Znam przypadek firmy, w ktorej konstruktor opracowal metode uzyskania
    >miniaturyzacji urzadzenia przy polepszonych parametrach pracy.
    >Przystapil do dzialania i wprawdzie uzyskal zalozone rezultaty,
    >ale pojawily sie problemy, ktore trudno bylo wczesniej przewidziec,
    >bo producencent kluczowego podzespolu ukryl pewne niewygodne dla
    >siebie fakty.
    >Na pytanie klienta, dlaczego nie poinformowal o tej wadzie,
    >producent bezczelnie odpowiedzial, ze nie bylo takiego zapytania.

    No coz, coraz bardziej skomplikowane te produkty, coraz bardziej
    ambitne uzywanie i naprawde kupe parametrow by trzeba podac, a i tak
    sie wszystkiego nie ujmie.

    >Jednak chyba wiecej klientow wpedzil w problemy,
    >bo wycofal produkt i wprowadzil nowy ulepszony,
    >ale o wiekszych gabarytach.
    >Konstruktor chcial powiekszyc, dostosowac wymiary urzadzenia
    >do nowych gabarytow podzespolu ale ku swojemu zdumieniu napotkal opor
    >kierownictwa.
    >Okazalo sie, ze zdazyli oni wydrukowac prospekty z wymiarami.
    >Zdazyli pozawierac umowy, pobrac kredyty na produkcje.
    >Niestety wsrod kadry kierowniczej jest wielu hazardzistow,
    >ktorzy podejmuja niepotrzebne ryzyko.

    A moze wlasnie nie podejmuja ryzyka - juz je sprzedali, a nie
    ryzykowali, ze klient sie nie znajdzie :-)
    A moze wlasnie male wymiary byly tu kluczowe dla klientow.

    Ale jak widzisz nie tylko zarzad ryzykuje - konstruktor tez
    zaryzykowal. Albo nie wiedzial itp..

    J.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: