  • Data: 2017-07-22 16:38:18
    Temat: Re: Alternator padł
    Od: Janusz <j...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2017-07-22 o 14:44, Pszemol pisze:
    > Padł mi alternator który kupiłem w jesieni...
    > Fakt, że nie był oryginalny od Hondy tylko ze sklepu z częściami.
    > Zastanawiam się teraz jak taki alternator z wbudowanym
    > regulatorem działa i co mogło ubić w nim tą elektronikę...
    np przepięcia albo przeciążenie.

    > Co tam takiego delikatnego? Zważywszy na to jakie tam prądy
    > hulają to spodziewam się tam diód wielkości musującej tabletki
    > wapna :-) Jak się taka dioda może zepsuć? Gdzie wrażliwość?
    Diody najczęściej przebijają napięciowo.

    > Jak skomplikowany jest typowy układ regulatora w alternatorze?
    > Ktoś może się orientuje co tam siedzi w środku?
    Tzw regulator, czyli układ który reguluje napięcie wzbudzenia pod
    wpływem nap wyjściowego (na grubym kablu), ewentualnie w nowszych może
    być jeszcze
    ogranicznik prądu ale zazwyczaj oporność diod i uzwojeń ustala prąd
    maksymalny.

    > Oprócz masy, jest duży kabel idący do "plusa", ale jest też
    > wtyczka doprowadzająca napięcie do uzwojenia wzbudzającego,
    > coś w środku jednak siedzi ograniczającego napięcie ładowania aku.
    > Ma ktoś schemat tego co tam siedzi? Jak to jest zabezpieczone
    > przed awariami, przed uszkodzeniem, przed odwrotną polaryzacją itp.
    Tu masz przykład łącznie z połączeniami
    http://www.kulinski.navsim.pl/art.php?id=2157

    --
    Pozdr