  • Data: 2017-07-22 18:02:00
    Temat: Re: Alternator padł
    Od: szod <b...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2017-07-22 o 16:56, Pszemol pisze:

    > A orientujesz się na jakie napięcie Vr diody się tam montuje?
    > Trochę ciężko mi uwierzyć aby dawali diody z Vr 15V :-)))
    > Więc pewnie będą diody na 30-40V a chyba takich napięć nie ma w aucie?

    Jak akumulator nie będzie kontaktował z klemami, albo na przewodach np.
    masa, to napięcie może znacznie podskoczyć. Ale przy okazji uwaliło by
    jakieś układy elektroniczne w aucie. Byłem świadkiem efektu urwania się
    masy w leciwym samochodzie STAR lata temu. Jedna żarówka w przednim
    reflektorze wybuchła. Ale tam elektroniki nie było, bo by się co nieco
    sfajczyło.