-
Data: 2017-07-22 20:56:13
Temat: Re: Alternator padł
Od: jacek <j...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]W dniu 2017-07-22 o 16:38, Janusz pisze:
> W dniu 2017-07-22 o 14:44, Pszemol pisze:
>> Padł mi alternator który kupiłem w jesieni...
>> Fakt, że nie był oryginalny od Hondy tylko ze sklepu z częściami.
>> Zastanawiam się teraz jak taki alternator z wbudowanym
>> regulatorem działa i co mogło ubić w nim tą elektronikę...
> np przepięcia albo przeciążenie.
>
>> Co tam takiego delikatnego? Zważywszy na to jakie tam prądy
>> hulają to spodziewam się tam diód wielkości musującej tabletki
>> wapna :-) Jak się taka dioda może zepsuć? Gdzie wrażliwość?
> Diody najczęściej przebijają napięciowo.
>
>> Jak skomplikowany jest typowy układ regulatora w alternatorze?
>> Ktoś może się orientuje co tam siedzi w środku?
> Tzw regulator, czyli układ który reguluje napięcie wzbudzenia pod
> wpływem nap wyjściowego (na grubym kablu), ewentualnie w nowszych może
> być jeszcze
> ogranicznik prądu ale zazwyczaj oporność diod i uzwojeń ustala prąd
> maksymalny.
>>
>> Oprócz masy, jest duży kabel idący do "plusa", ale jest też
>> wtyczka doprowadzająca napięcie do uzwojenia wzbudzającego,
>> coś w środku jednak siedzi ograniczającego napięcie ładowania aku.
>> Ma ktoś schemat tego co tam siedzi? Jak to jest zabezpieczone
>> przed awariami, przed uszkodzeniem, przed odwrotną polaryzacją itp.
> Tu masz przykład łącznie z połączeniami
> http://www.kulinski.navsim.pl/art.php?id=2157
Niestety ale już nie wszędzie jest tak łatwo np. w fordzie
focusie mk1 regulatora nie ma już w alternatorze.
Są tylko diody mocy z zaciskiem i złącze do wzbudzania bodajże
4 pinowe idące do komputera. Przy większym obciążeniu
alternator daje wyższe napięcie a gdy prądu nadal brakuje
obroty silnika zwiększa komputer z początkowych ok 600obr/minutę
potrafi nawet do ok 1600 obr/minutę zwiększyć gdy jest duże
obciążenie...
Nie ma tam już klasycznego regulatora niestety jak np. w
skodzie felicji czy favorit...
--
pzdr, j.r.
Następne wpisy z tego wątku
- 22.07.17 21:26 Kaczin
- 22.07.17 21:27 Kaczin
- 22.07.17 21:34 Pszemol
- 22.07.17 21:35 Pszemol
- 22.07.17 22:12 Kaczin
- 22.07.17 23:18 Janusz
- 23.07.17 10:10 Uncle Pete
- 23.07.17 13:07 PiteR
- 23.07.17 14:42 Pszemol
- 23.07.17 15:24 Janusz
- 23.07.17 19:33 jacek
- 23.07.17 19:42 Janusz
- 23.07.17 22:14 jacek
- 24.07.17 00:17 J.F.
- 24.07.17 10:49 J.F.
Najnowsze wątki z tej grupy
- System operacyjny dla 6800?
- Przyłączenie działki do sieci elektrycznej
- Działalność nierejestrowana/definicja sprzętu elektronicznego/misie i kolejki
- Smukły, długi ściągacz izolacji do kynaru
- rezystor 3 omy 400W
- [newbie] Jaki multimetr za 2-4 stówy?
- szafka sieciowa
- Raspberry Pi 5 + dyski SATA
- lutownica na węgiel
- Znów czary (albo niewiedza) - tym razem fotowoltaika
- Chess
- Vitruvian Man - parts 7-11a
- przeźroczyste koszulki
- Re: Win 10/11 nie lubi OKI
- Programator czasowy TUYA.
Najnowsze wątki
- 2024-05-18 Warszawa => Account Manager (Recruitment Services) <=
- 2024-05-18 Łódź => Salesperson - CRM Systems <=
- 2024-05-18 Łódź => Handlowiec - Systemy CRM <=
- 2024-05-17 ZŁOMNIK o pracy w TVN TURBO, nowych przepisach i współczesnej motoryzacji. Turbo Taryfa!
- 2024-05-17 Białystok => DevOps Engineer Conexa First (Contractor) <=
- 2024-05-17 Warszawa => Starszy inżynier oprogramowania (Rust) <=
- 2024-05-17 Zabrze => Junior HelpDesk <=
- 2024-05-17 Bieruń => Administrator i wdrożeniowiec Lotus Notes/Domino <=
- 2024-05-17 Warszawa => Senior Software Engineer PHP (BillPro) Contractor <=
- 2024-05-17 Warszawa => International freight forwarder <=
- 2024-05-17 Warszawa => Fullastack (Java) Developer <=
- 2024-05-17 Lublin => Business Development Manager - obszar bezpieczeństwa IT <=
- 2024-05-17 Warszawa => Mid PHP Developer (Laravel) <=
- 2024-05-17 Warszawa => Mid PHP Developer (Laravel) <=
- 2024-05-17 Warszawa => Senior PHP Developer (Symfony) <=