eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaAlternator padł › Re: Alternator padł
  • Data: 2017-07-22 20:56:13
    Temat: Re: Alternator padł
    Od: jacek <j...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    W dniu 2017-07-22 o 16:38, Janusz pisze:
    > W dniu 2017-07-22 o 14:44, Pszemol pisze:
    >> Padł mi alternator który kupiłem w jesieni...
    >> Fakt, że nie był oryginalny od Hondy tylko ze sklepu z częściami.
    >> Zastanawiam się teraz jak taki alternator z wbudowanym
    >> regulatorem działa i co mogło ubić w nim tą elektronikę...
    > np przepięcia albo przeciążenie.
    >
    >> Co tam takiego delikatnego? Zważywszy na to jakie tam prądy
    >> hulają to spodziewam się tam diód wielkości musującej tabletki
    >> wapna :-) Jak się taka dioda może zepsuć? Gdzie wrażliwość?
    > Diody najczęściej przebijają napięciowo.
    >
    >> Jak skomplikowany jest typowy układ regulatora w alternatorze?
    >> Ktoś może się orientuje co tam siedzi w środku?
    > Tzw regulator, czyli układ który reguluje napięcie wzbudzenia pod
    > wpływem nap wyjściowego (na grubym kablu), ewentualnie w nowszych może
    > być jeszcze
    > ogranicznik prądu ale zazwyczaj oporność diod i uzwojeń ustala prąd
    > maksymalny.
    >>
    >> Oprócz masy, jest duży kabel idący do "plusa", ale jest też
    >> wtyczka doprowadzająca napięcie do uzwojenia wzbudzającego,
    >> coś w środku jednak siedzi ograniczającego napięcie ładowania aku.
    >> Ma ktoś schemat tego co tam siedzi? Jak to jest zabezpieczone
    >> przed awariami, przed uszkodzeniem, przed odwrotną polaryzacją itp.
    > Tu masz przykład łącznie z połączeniami
    > http://www.kulinski.navsim.pl/art.php?id=2157

    Niestety ale już nie wszędzie jest tak łatwo np. w fordzie
    focusie mk1 regulatora nie ma już w alternatorze.
    Są tylko diody mocy z zaciskiem i złącze do wzbudzania bodajże
    4 pinowe idące do komputera. Przy większym obciążeniu
    alternator daje wyższe napięcie a gdy prądu nadal brakuje
    obroty silnika zwiększa komputer z początkowych ok 600obr/minutę
    potrafi nawet do ok 1600 obr/minutę zwiększyć gdy jest duże
    obciążenie...
    Nie ma tam już klasycznego regulatora niestety jak np. w
    skodzie felicji czy favorit...



    --
    pzdr, j.r.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: