  • Data: 2018-05-20 20:32:26
    Temat: Re: Amatorskie projekty mikroprocesorowe przed AVR-ami i 8051
    Od: kasik <k...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Zaczeło się od 4004 bo hobbysci rozmotowali wiele urzadzen z tym
    > procesorem istarali się "coś z tym zrobić".

    Dzięki za ten post - obudził miłe wspomnienia i przypomniał, że kiedyś
    byłem młody.
    4004 znałem tylko z wykładów.
    Programowanie zacząłem od 8008, zestaw kości którego mieli przywieźć
    (czytaj: przemycić w kieszeni) koledzy wracający ze stażu we Francji.
    Jednak programy się zmarnowały, bo koledzy się trochę zasiedzieli i
    przywieźli od razu zestaw kości do systemu opartego o 8080. I tak to się
    zaczęło. Potem system z 8085, pierwsze zabawy z Z80 i opartą na niej
    "Cobrą". Dalej ZX-81 i ZX-Spectrum. Potem bardzo krótka przygoda z
    pierwszym mikrokontrolerem (8048) i szybka przesiadka na 8051, świadome
    pominięcie AVR-ów i PIC-ów i wreszcie przejście na STM32 (chociaż 8051
    używam nadal - oczywiście w wersji "wypasionej": 100 MHz-owe 8051F120/121).

    Miło było powspominać :)))