  • Data: 2015-07-09 20:35:26
    Temat: Re: Amerykańska technologia lodówkowa
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Pan J.F. napisał:

    > No nie wiem, czy porownywales z obecna chinska cena hurtowa ?
    > Fakt, ze i wtedy wypadaloby amerykanska cene hurtowa.
    >
    > Ale to jest o tyle dziwne, ze t-shirt powinien byc z bawelny ...

    Powinny być. Nie są.

    > inna bawelna ?
    > Inaczej przedzona, dziana, szyta, farbowana ?

    Jakieś cholerne mieszanki. Doszło do tego, że w sportowej odzieży,
    tej będącej odpowiednikiem audiofilstwa, bawełna jest całkiem passe
    -- tylko plastiki. Wmówiono ludziom, że tak jest lepiej, zdrowiej
    i w ogóle.

    Bawełniana dzianina na podkoszulki powinna być gruba. Co wcale nie
    powoduje, że robi się z tego t-shirt w wersji zimowej. Jest po prostu
    trwały i spełnia swoje zadania. Takie kiedyś były, te amerykańskie.
    Więc pierwsza rzecz by zepsuć, to pocienić. Nie da się zbyt wiele,
    bo się zacznie rwać jeszcze przed pierwszym założeniem. No to się
    daje "zbrojenie" przędzy z jakiegoś policośtam.

    Robiłem trochę u bawełniarzy. Choć nie takich od dziania dzianin,
    ale od tkania tkanin. Tych "ostatnich na Litwie", bo po nich już
    tylko Chińczycy -- i nie ma co się "Łódzić", że będzie inaczej.

    No więc jeszcze próbowaliśmy sprowadzać przędzę z Chin. I było na
    początku o czym pogadać, podszkoliłem się troche w tych texach (skąd
    inąd sprytna jednostka miary -- można stosować ją w innych branżach,
    bo mówi o tym, jak bardzo ktoś cienko przędzie). Ale zanim się coś
    wytargowało, to już był tylko smiech -- w ciągu kilku miesięcy Chiny
    z eksportera stały się głodnym importerem bawełny.

    --
    Jarek