  • Data: 2015-07-09 20:39:49
    Temat: Re: Amerykańska technologia lodówkowa
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Pan Czarek Grądys napisał:

    > Straszna bzdura, skoro rzeczy są trwałe, to wszyscy mają i produkować
    > nie trzeba, albo produkcja mała. Przecież chodzi o to, żeby mieć, a nie
    > ciągle kupować!

    Na temat tego ostatniego ze czterdzieści lat temu pisał coś niejaki
    Erich Fromm. Zdaje się, że miał jeszcze inne zdanie. Ale wtedy też
    nie wi(e)dział tego, co my dzisiaj. Od początku świata było tak, że
    choćby nie wiem jak się we warstacie nie uwijać, to i tak by wszyscy
    nie mieli. Dzisiaj mają -- i ten stan nas chyba zaskoczył. A ja nie
    wiem, kto bardziej mnie wkurza -- ci od planowego postarzania produktów,
    czy luddyści, którzy tylko marzą o tym, by od rana do nocy u nich
    pracować.

    --
    Jarek