  • 1. Data: 2018-07-24 21:54:39
    Temat: Angielskie ściemniacze
    Od: BaSk <piszcie.sobie.n@berdyczow>

    Kupiłem na Allegro kilka angielskich ściemniaczy. Bez instrukcji, ani
    choćby jakiegoś schematu montażowego (pewnie z rozbiórki jakichś biur).
    Jako że są one do wyłącznika na ścianie, to nie spodziewałem się żadnych
    trudności, bo oczekiwałem dwóch śrubek do przykręcenia tyluż przewodów.
    A jest trzy. Podpisane: Load, Slave, Live.
    nie trzeba mieć doktoratu z elektryko-znawstwa, żeby wiedzieć, że po
    prostu muszę któreś dwa "wejścia" ze sobą zewrzeć, i do zwartych
    podłączyć jeden przewód, a do trzeciego drugi. No ale nie chcę strzelać
    w ciemno, zresztą mogę coś zepsuć.
    Podłączenie przewodu gdzie jest "więcej fazy" jest chyba nieobojętne, bo
    wszystkie te ściemniacze są dotykowe. Jak na płytce dotykowej nie będzie
    łapana spora zmiana pojemności, to ściemniacz nie zadziała.
    Co Wy na to?

    --
    Powiedzenie oddające ducha Ameryki:

    "Cokolwiek robisz
    - rób to dobrze!"
    Rzymskie (podobno):
    Quidqiud agis prudenter agas et respice finem

  • 2. Data: 2018-07-24 22:10:27
    Temat: Re: Angielskie ściemniacze
    Od: Paweł Pawłowicz <pawel.pawlowicz13@gmailDOTcom>

    W dniu 24.07.2018 o 21:54, BaSk pisze:
> [...]
    > wszystkie te ściemniacze są dotykowe. Jak na płytce dotykowej nie będzie
    > łapana spora zmiana pojemności, to ściemniacz nie zadziała.

    Że wystarczy wpisać w Googlu "slave dimmer".

    P.P.

  • 3. Data: 2018-07-24 23:56:13
    Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki)

    BaSk <piszcie.sobie.n@berdyczow> wrote:

    > A jest trzy. Podpisane: Load, Slave, Live.

    Fazę do live. Żarówkę do load. Slave nie podłączasz.

    --
    [ Email: a@b a=grp b=chmurka.net ]
    [ Web: http://www.chmurka.net/ ]

  • 4. Data: 2018-07-24 23:59:11
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    BaSk pisze:

    > Kupiłem na Allegro kilka angielskich ściemniaczy.

    W tej kategorii niewątpliwie na czele jest niejaki David Cameron.
    Działał tak skutecznie, że udało mu się przekonać ponad połowę rodaków.
    Nie wiedziałem, że teraz tacy są dostępni na Allegro.

    --
    Jarek

  • 5. Data: 2018-07-25 01:12:11
    Od: BaSk <piszcie.sobie.n@berdyczow>

    > W tej kategorii niewątpliwie na czele jest niejaki David Cameron.
    > Działał tak skutecznie, że udało mu się przekonać ponad połowę rodaków.
    > Nie wiedziałem, że teraz tacy są dostępni na Allegro.

    Czytasz... nieuważnie! Nie napisałem kilkU, lecz kilkA
    Forma nieożywiona
    A tam panie w polityce to w zasadzie sami ściemniacze, off course

  • 6. Data: 2018-07-25 01:19:38
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    BaSk pisze:

    > Czytasz... nieuważnie! Nie napisałem kilkU, lecz kilkA
    > Forma nieożywiona

    Fakt, on jakiś taki niemrawy.

    --
    Jarek

  • 7. Data: 2018-07-25 09:58:11
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Tue, 24 Jul 2018 22:10:27 +0200, Paweł
    Pawłowicz<pawel.pawlowicz13@gmailDOTcom> wrote:
    > Że wystarczy wpisać w Googlu "slave dimmer".

    Poszukałem i w wyniku zwróciło to:
    https://youtu.be/g5H5lz8lAmI

    nadal nie rozumiem do czego to służy co jej zmieniło że ma zamiast
    jednego ściemniacza dwa?

    --
    Marek