  • 1. Data: 2018-07-22 09:08:58
    Temat: Intel ma 50 lat
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    https://www.spidersweb.pl/2018/07/intel-50-urodziny-
    drony.html

    A zaczynali od 64-bitowej pamieci.
    https://en.wikipedia.org/wiki/Intel#Origins

    Ferrytowe byly chyba mniejsze ? :-)

    J.

  • 2. Data: 2018-07-22 09:38:00
    Temat: Re: Intel ma 50 lat
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 22 Jul 2018 09:08:58 +0200, J.F. napisał(a):
    > https://www.spidersweb.pl/2018/07/intel-50-urodziny-
    drony.html

    Tak swoja droga ... ciekawe czy to zuzywa mniej energii niz tradycyjne
    sztuczne ognie. Doliczajac amortyzacje sprzetu.

    Bo mozliwosci prezentacji znacznie wieksze ...

    J.

  • 3. Data: 2018-07-22 10:39:06
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2018-07-22 o 09:08, J.F. pisze:
    > https://www.spidersweb.pl/2018/07/intel-50-urodziny-
    drony.html

    > A zaczynali od 64-bitowej pamieci.
    > https://en.wikipedia.org/wiki/Intel#Origins
    >
    > Ferrytowe byly chyba mniejsze ? :-)
    Pojemnością wieksze, wielkością także :)
    taki płat wielkości 15*15cm spokojnie miał 4KB,
    w mojej maryśce trochę większa miała 16Ksłów 16bit
    tu ładne zdjęcia podobnej z riada
    http://retrokolekcja.pl/Urzadzenia_i_ciekawostki.php

    --
    Pozdr
    Janusz

  • 4. Data: 2018-07-22 11:15:43
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 22 Jul 2018 10:39:06 +0200, Janusz napisał(a):
> [...]
    > Pojemnością wieksze, wielkością także :)
    > taki płat wielkości 15*15cm spokojnie miał 4KB,
    > w mojej maryśce trochę większa miała 16Ksłów 16bit

    Karta 4kb z 64 kostek 64 bit bylaby wieksza.

    Plus uklady dodatkowe.

    J.

  • 5. Data: 2018-07-22 18:36:26
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2018-07-22 o 11:15, J.F. pisze:

    > Karta 4kb z 64 kostek 64 bit bylaby wieksza.
    I pewnie droższa.

    > Plus uklady dodatkowe.
    Odświerzanie i podtrzymanie pamięci. Pamiętam cyrki jakie były z pamięciami
    półprzewodnikowymi które miały zastąpić ferytowe, trzeba było pilnować
    akumulatory aby nie padły bo system szedł w buraki a i tak
    zdarzały się przekłamania przy wyłączaniu.
    Ferytowe bardziej odporne były na takie stany.

    --
    Pozdr
    Janusz

  • 6. Data: 2018-07-23 21:41:01
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    J.F. wrote:

    > A zaczynali od 64-bitowej pamieci.
    > https://en.wikipedia.org/wiki/Intel#Origins
    >
    > Ferrytowe byly chyba mniejsze ? :-)

    Mniejsze niż CERDIP16, uwzględniając układy adresowania i wzmacniacze
    sygnału? Nie bałdzo.

    Pozdrawiam, Piotr

  • 7. Data: 2018-07-23 21:49:22
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    Janusz wrote:

    > http://retrokolekcja.pl/Urzadzenia_i_ciekawostki.php

    Złoto aż kapie, a parametry jak na dzisiejsze standardy rozczulają. :-)
    Nie jestem przekonany, że i wtedy trzeba było złocić, stawiam na mentalną
    "modę" w przemyśle.

    BTW, zawsze mi się podobała ta sowiecka metoda nawijania cewek
    przez płytkę. Dziś to się nazywa "planar transformers" i jest
    ostatnim krzykiem mody. :-]

    https://i.ebayimg.com/images/g/wp8AAOSwvBpbPdt8/s-l1
    600.jpg

    Pozdrawiam, Piotr

  • 8. Data: 2018-07-23 21:59:51
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    Janusz wrote:

    > Ferytowe bardziej odporne były na takie stany.

    OK, to teraz mi powiedzcie, co TO jest:

    https://i.ebayimg.com/images/g/xjoAAOSwEHpZKFsD/s-l1
    600.jpg

    Core rope w wersji 2D?

    Pozdrawiam, Piotr

  • 9. Data: 2018-07-23 23:09:35
    Od: Grzegorz Kurczyk <g...@c...usun.slupsk.pl>

    W dniu 23.07.2018 o 21:59, Piotr Wyderski pisze:

    > OK, to teraz mi powiedzcie, co TO jest:
    >
    > https://i.ebayimg.com/images/g/xjoAAOSwEHpZKFsD/s-l1
    600.jpg

    > Core rope w wersji 2D?
    >
    >     Pozdrawiam, Piotr

    Raczej nie jest to pamięć. Wygląda mi to na Magnetic Logic.
    Taki "TTL" na rdzeniach i drucie ;-)

    Grzegorz

  • 10. Data: 2018-07-24 07:37:44
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 23 Jul 2018 23:09:35 +0200, Grzegorz Kurczyk napisał(a):
    600.jpg

    > Raczej nie jest to pamięć. Wygląda mi to na Magnetic Logic.
    > Taki "TTL" na rdzeniach i drucie ;-)

    Duzo i regularnie ... moze jednak pamiec ?

    J.