  • 1. Data: 2018-07-23 10:30:59
    Temat: Laserówka blado drukuje
    Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki)

    Wyciągnąłem ostatnio z piwnicy swoją starą laserówkę (HP LaserJet 6P),
    która niestety strasznie blado drukuje (słabo kryje tonerem). Zawsze tak
    było, ale przy termotransferze (do tego była kupiona) to aż tak nie
    przeszkadzało, a przy fototransferze już przeszkadza.

    Nie chcę za każdym kombinować z zagęszczaniem tonera (kalka w oparach
    nitro) tylko chcę ogarnąć drukarkę, żeby lepiej drukowała.

    Cała optyka wyczyszczona, nie ma zmian. Czy jest możliwe, żeby laser był
    zużyty? Na płytce z laserem jest PR-ek, może spróbować go podkręcić? Z
    drugiej strony jest też fotodioda, czyli musi być jakieś sprzężenie
    zwrotne...

    Wiem że najlepiej byłoby wywalić ten zabytek i kupić coś współczesnego,
    ale jak da się go zreanimować, to nie chcę go wyrzucać.

    Co jeszcze można sprawdzić? Może inny toner? Jest to problematyczne o
    tyle, że musiałbym kupić nowy w ciemno albo pożyczyć od kogoś na próbę,
    a nikt dziś pewnie z takich zabytków nie korzysta...

    --
    [ Email: a@b a=grp b=chmurka.net ]
    [ Web: http://www.chmurka.net/ ]

  • 2. Data: 2018-07-23 11:02:34
    Temat: Re: Laserówka blado drukuje
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wroc [kropka] pl>

    W dniu 2018-07-23 o 10:30, Adam Wysocki pisze:
> [...]
    > tyle, że musiałbym kupić nowy w ciemno albo pożyczyć od kogoś na próbę,
    > a nikt dziś pewnie z takich zabytków nie korzysta...

    Szczerze?
    Kup atramentówkę i folię Ulano. Atramentówka powinna używać tuszu
    barwnikowego.

    Paweł

  • 3. Data: 2018-07-23 12:56:04
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    > Wyciągnąłem ostatnio z piwnicy swoją starą laserówkę (HP LaserJet 6P),
    > która niestety strasznie blado drukuje (słabo kryje tonerem). Zawsze tak

    pasuje do starego opc. 6p ma już drogie tonery - więc niestety nie wiem,
    czy będzie sens (w tonerze ma wałek opc).

  • 4. Data: 2018-07-23 14:15:28
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Adam Wysocki" napisał w wiadomości grup
> [...]

    >zużyty? Na płytce z laserem jest PR-ek, może spróbować go podkręcić?
    >drugiej strony jest też fotodioda, czyli musi być jakieś sprzężenie

    predzej bęben jest zbyt stary, te organiczne pokrycia maja krotki
    żywot.

    >Co jeszcze można sprawdzić? Może inny toner? Jest to problematyczne o

    Od tego trzeba zaczac, bo znajac HP - w tonerze jest bęben ...

    Ewentualnie sprawdzic wysokie napiecia, tylko one bardzo wysokie.

    J.

  • 5. Data: 2018-07-23 16:14:18
    Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki)

    Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wroc [kropka] pl> wrote:

    > Kup atramentówkę i folię Ulano. Atramentówka powinna używać tuszu
    > barwnikowego.

    Mam atramentówkę i Ulano :) Używam do gęsto upakowanych płytek. Do tych
    mniej gęstych spokojnie wystarcza kalka, więc nie chcę marnować Ulano
    szczególnie, gdy robię płytkę dwustronną (wtedy muszę wycinać z folii /
    kalki i nie mogę użyć takiej folii na kilka razy).

    --
    [ Email: a@b a=grp b=chmurka.net ]
    [ Web: http://www.chmurka.net/ ]

  • 6. Data: 2018-07-23 16:24:21
    Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki)

    J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    > predzej bęben jest zbyt stary, te organiczne pokrycia maja krotki
    > żywot.

    W sumie mam ten toner na pewno ponad 10 lat, a był kupiony już z drukarką
    więc nie wiem, ile faktycznie ma. Jeśli to normalne, że po takim czasie
    wydruki bledną, to pewnie to to...

    > Od tego trzeba zaczac, bo znajac HP - w tonerze jest bęben ...

    Ano jest. W Samsungu zresztą jest tak samo.

    Właśnie, ten Samsung. Bo mam jeszcze jedną laserówkę, SCX-4500. Ma dwa
    problemy: szwankuje podajnik (ma problem z pobieraniem kartek, może raz
    na 10 wydruków uda mu się wziąć kartkę) i problem z kasowaniem (wydruki
    wychodzą zaczernione, tak jakby wysokie napięcie nie dochodziło do bębna,
    czasem rozebranie tonera i przeczyszczenie styku wysokiego napięcia na
    trochę pomaga, a potem drukarka trochę postoi i jest to samo).

    Prawdę mówiąc podajnik w LJ 6P też podobnie nawala, ale dużo rzadziej
    (czyli dużo częściej udaje mu się wziąć kartkę), no i ma drugi podajnik
    z przodu, który zawsze działa.

    Podejrzewam że problem z tonerem (w Samsungu) ustąpi po kupnie nowego
    tonera, więc jeśli dałoby się naprawić podajnik, to w sumie mam dwie
    drukarki, które można naprawić wymianą tonera... tylko co mogło paść w tym
    podajniku? Boję się, że po prostu rolki straciły ze starości sprężystość i
    nic się z tym nie zrobi.

    Tak czy inaczej LJ 6P mimo, że starsza, większa i bez USB, to wydaje mi
    się jakościowo lepsza :) Samsung ma też skaner ale nie potrzebuję go, bo
    i tak mam w atramentówce.

    --
    [ Email: a@b a=grp b=chmurka.net ]
    [ Web: http://www.chmurka.net/ ]

  • 7. Data: 2018-07-23 16:31:48
    Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki)

    sirapacz <n...@s...pl> wrote:

    > pasuje do starego opc. 6p ma już drogie tonery - więc niestety nie wiem,
    > czy będzie sens (w tonerze ma wałek opc).

    Czyli toner... oryginał 250 zł, chyba na głowę upadli :/ w tej cenie
    pewnie można dostać jakąś nowszą laserówkę (z tańszym tonerem)...

    Ile taki OPC wytrzymuje (czasu), zanim wydruki zaczynają blednąć? Kilka
    lat?

    Można gdzieś sprzedać stary toner, żeby sobie odzyskali proszek? Czy nie
    robi się takich rzeczy?

    --
    [ Email: a@b a=grp b=chmurka.net ]
    [ Web: http://www.chmurka.net/ ]

  • 8. Data: 2018-07-23 17:32:49
    Od: Włodzimierz Wojtiuk <"WBodzimierz Wojtiuk">

    On 2018-07-23 10:30, Adam Wysocki wrote:
    > Wyciągnąłem ostatnio z piwnicy swoją starą laserówkę (HP LaserJet 6P),
    (ciap) tylko chcę ogarnąć drukarkę, żeby lepiej drukowała.
    (ciap)
    > Co jeszcze można sprawdzić?

    Czy ona czasem nie ma w domyslnych/zapamiętanych ustawieniach trybu
    oszczędzania tonera?

    Włodek

  • 9. Data: 2018-07-23 19:06:41
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    > Czyli toner... oryginał 250 zł, chyba na głowę upadli :/ w tej cenie
    > pewnie można dostać jakąś nowszą laserówkę (z tańszym tonerem)...

    lol! kto na oryginałach drukuje? burżuj! :)))

    > Ile taki OPC wytrzymuje (czasu), zanim wydruki zaczynają blednąć? Kilka
    > lat?

    zależy od światła (słońce bardzo je degraduje), mrozu (ponoć mróz też -
    przynajmniej miałem kiedyś taką informację podczas reklamowania tonera)

    > Można gdzieś sprzedać stary toner, żeby sobie odzyskali proszek? Czy nie
    > robi się takich rzeczy?

    :>
    nie robi się takich rzeczy. Jak już koniecznie bardzo chcesz tę drukarkę
    to poszukaj zamiennika np na allegro albo wymień sam wałek OPC (są
    szanse, że na allegro znajdziesz nowe zamienne wałki - tylko musisz
    rozebrać toner).

  • 10. Data: 2018-07-23 21:35:42
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    Adam Wysocki wrote:

> [...]
    > było, ale przy termotransferze (do tego była kupiona) to aż tak nie
    > przeszkadzało, a przy fototransferze już przeszkadza.

    Przy obecnych cenach w chińskich płytkarniach jedyna sensowna
    transferowa metoda produkcji małoskalowych PCB to "money transfer".

    Pozdrawiam, Piotr