  • 61. Data: 2014-09-13 19:21:40
    Temat: Re: Apple rozwiazal problem, Samsung nie umie od 4 lat
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "A.L." <a...@a...com> wrote in message
    news:n5s81alvr2m0hatkup2sm4tji8c34rah51@4ax.com...

    > hehe... Zawsze sobie mozna wytlumaczyc ze gorzej jest lepiej... Moje 3
    > poprzednie telefony (Samsung, Droid 1 i Droid 4) mialy fizyczne
    > klawiatury. Z guzikami. Niestety, to bylo i juz nie jest

    To zawsze była opcja dla ludzi z bardzo cieniutkimi palcami...
    A już przestawianie funkcji w guzikach wielofunkcyjnych to koszmar.
    Zwłaszcza jak każdy telefon miał to rozwiązane w inny sposób
    i musiałeś kilku nieswoich telefonów poużywać - ekran dotykowy
    z klawiaturą kontekstową, która np. w czasie wstukiwania adresu
    e-mail lub URL pokazuje TYLKO te klawisze które są w e-mailu czy URL
    dozwolone, wykorzystując w pełni miejsce czyli dając większe guziki
    to jest to.

    Klawiatura fizyczna qwerty miała jeden nienaprawialny błąd:
    konkurowała z powierzchnią ekranu, bo w przeciwieństwie do
    tej wyświetlanej na ekranie, która mogła zniknąć jak była
    niepotrzebna, ta fizyczna musiała zawsze tam być, musiała być
    też oczywiście blokowana przed przypadkowym naciśnięciem
    w kieszeni i potem uporczywie odblokowywana przed każdym
    użyciem i na dodatek zwiększała drastycznie fizyczne rozmiary
    telefonu sprawiając że był grubszy niż musiał być.

  • 62. Data: 2014-09-13 19:25:17
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Budzik" <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> wrote in message
    ..
    > Użytkownik Pszemol P...@P...com ...

    > Hmmm, to ciekawe ile kosztowałby apple gdyby wprowadzili tę rewolucyjną
    > funkcjonalnośc dostepną w wielu innych tanszych smartfonach.
    >
    > Pewnie z 2000zł wiecej...

    Polityka cenowa Apple polega na tym, że cena iPhone jest taka sama,
    mimo że wchodzą nowe modele, z lepszymi procesorami, większą
    ilością funkcji. Nowy iPhone6 zapowiedziany jest za tą samą cenę
    co kosztował starszy iPhon5S czy też ten który ja kupiłem iPhone4.
    Sądzę więc, że nie chodzi tu o cenę a raczej *niepotrzebną* komplikację.
    Ale w głowie projektantów Apple nie siedzę, więc tylko zgaduję...

  • 63. Data: 2014-09-13 19:28:14
    Od: masti <g...@t...hell>

    Pszemol wrote:

    > Wbrew pozorom wcale nie jest niewygodne.
    > Spróbuj kiedyś jak będziesz w Apple store.

    ROTFL. Bo literki w Apple są większe na mniejszym ekranie. pewnie
    patent?

    > A resztę wyciąłeś? :-) Ha, ha, ha :-)

    a o czym tu gadać?

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 64. Data: 2014-09-13 20:20:10
    Od: Netx <n...@c...pl>

    W dniu 2014-09-12 o 23:26, Pszemol pisze:

    > Większość gdzie? W Polsce?

    Nie pisałem o żadnym konkretnym państwie. Mam na myśli większość na
    wszystkich rynkach gdzie Windows i iOS są sprzedawane, a nawet czarną
    strefę.

    > No brawo... Bo ilość się liczy. No nie?

    Ilość też się liczy bo wymusza to konkurencję i co za tym idzie walkę o
    klienta jakością i/lub ceną.

    > Nieuniwersalny kabelek??
    > A jakie to ma znaczenie skoro dostałeś go z telefonem? Weź się nie
    > wygłupiaj... Na eBay chodzą w cenie $0.99 za trzy sztuki z darmową wysyłką
    > do USA z Chin.

    To jest faktycznie śmieszny drobiazg ale pokazuje prawidłowość. Kabelek
    USB w iPhone jest inny bo gniazdo w iPhone jest inne (tzw. "lightning").
    W przypadku Apple daje to taki rezultat że za kabelek lightning->HDMI
    zapłącę na Allegro 5 do 10 razy tyle co za kabelek dla Androida:
    mhl->hdmi, pozwalający podłączyć telefon do TV i liczba ofert tego
    artykułu dla Apple też jest mniejsza (mówię o Allegro, na eBay nie
    sprawdzałem).

  • 65. Data: 2014-09-13 20:22:49
    Od: Netx <n...@c...pl>

    W dniu 2014-09-13 o 20:20, Netx pisze:
    > Nie pisałem o żadnym konkretnym państwie. Mam na myśli większość na
    > wszystkich rynkach gdzie Windows i iOS są sprzedawane, a nawet czarną
    > strefę.

    Z tą czarną strefą to chodzi mi o tych którzy używają systemów
    operacyjnych bez ważnej licencji.

  • 66. Data: 2014-09-13 20:26:38
    Od: Netx <n...@c...pl>

    W dniu 2014-09-13 o 20:20, Netx pisze:

    > Nie pisałem o żadnym konkretnym państwie. Mam na myśli większość na
    > wszystkich rynkach gdzie Windows i iOS są sprzedawane*

    *Pomieszałem: chodzi o rynki gdzie jest w sprzedaży Windows i system
    operacyjny Maców czyli chyba OS X - bo nie jestem pewny nazwy

  • 67. Data: 2014-09-13 21:01:21
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Pszemol P...@P...com ...

> [...]
    > ilością funkcji. Nowy iPhone6 zapowiedziany jest za tą samą cenę
    > co kosztował starszy iPhon5S czy też ten który ja kupiłem iPhone4.

    Z prostego powodu - bo cena wynika z pracy marketingowców a nie techników.
    Mówiąc inaczej - iphone kosztuje tyle ile oceniono ze ludzie za niego
    zpałaca a nie tyle ile kosztuje produkcja + marza itp.

    > Sądzę więc, że nie chodzi tu o cenę a raczej *niepotrzebną* komplikację.
    > Ale w głowie projektantów Apple nie siedzę, więc tylko zgaduję...

    Kurcze, wczesniej pisałes o kosztach produkcji... To ja juz nie wiem ;-)

  • 68. Data: 2014-09-13 21:09:14
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "masti" <g...@t...hell> wrote in message news:lv1ure$rlr$1@dont-email.me...

    > ROTFL.
    > Bo literki w Apple są większe na mniejszym ekranie. pewnie
    > patent?

    Bo ekran dotykowy może działać inaczej niż w innym telefonie!
    Ekrany różnią się czułością, dokładnością odczytu, typem reakcji itp.

    > a o czym tu gadać?

    No mógłbyś np. przeprosić, że zarzucałeś mi że "nie rozumiem",
    podczas gdy to Ty napisałeś coś nielogicznego... coś czego sam
    nie potrafisz obronić i postanowiłeś wyciąć bez komentarza...

  • 69. Data: 2014-09-13 21:13:57
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Netx" <n...@c...pl> wrote in message

    > Nie pisałem o żadnym konkretnym państwie. Mam na myśli większość na
    > wszystkich rynkach gdzie Windows i iOS są sprzedawane, a nawet czarną
    > strefę.

    No ale przyjmij do głowy że Polska nie reprezentuje dobrze
    popularności komputerów Mak na świecie.

    > Ilość też się liczy bo wymusza to konkurencję i co za tym idzie walkę o
    > klienta jakością i/lub ceną.

    Jak szukam jakiejś konkretnej aplikacji która jest zrobiona tylko
    pod iOS i Androida to mało mnie obchodzi to, że pod WM jest
    200 innych aplikacji skoro nie ma tej której ja szukam...

    > To jest faktycznie śmieszny drobiazg ale pokazuje prawidłowość.

    Prawidłowość jaką? Że doszukujesz się sztucznych problemów? :-)
    Że szukasz nieistotnych wymówek? :-)

> [...]
    > Androida: mhl->hdmi, pozwalający podłączyć telefon do TV i liczba ofert
    > tego artykułu dla Apple też jest mniejsza (mówię o Allegro, na eBay nie

    Znowu kolejny przykład na mnożenie sztucznych problemów...
    Ile kabelków HDMI do telefonu potrzebujesz że ich cena odgrywa
    aż taką drastyczną rolę przy wyborze telefonu do zakupu?
    Ciągle masz tą mentalność jakiegoś żula bez pracy co musi
    zawsze wybierać najtańsze, bo go nie stać na świeżą bułkę.

  • 70. Data: 2014-09-13 21:14:54
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Netx" <n...@c...pl> wrote in message

    > *Pomieszałem: chodzi o rynki gdzie jest w sprzedaży Windows i system
    > operacyjny Maców czyli chyba OS X - bo nie jestem pewny nazwy

    Mac OS X jest przecież darmowy.