  • 51. Data: 2017-02-06 11:14:43
    Temat: Re: Arduino i płytki z MCU innymi niż AVR
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Mon, 6 Feb 2017 08:20:58 +0100, "k...@w...pl" <k...@w...pl>
    wrote:
    > Stosy, które opisujesz stosuje się w dużych zestawach.

    Nie. Stos, który wymieniłem może chodzić nawet na 8bitowcu z ~100
    bajtow ram i 16kB flash. Z tym, że jego osiągi nie będą się nadawały
    do niczego więcej poza prostą wymianą max kilkuset bajtow/sek mledzy
    stronami połączenia. Gdy ten sam stos uruchomi się na 32bitowcu (nie
    arm) to osiągi (np. responsywność) już tak drastycznie nie odstaje
    od linuxa na armach a nawet mogą konkurować.

    A wracając do meritum, zasugerowałeś, że 8kB ram powinno wystarczyć
    gdy Atlantis wyraził opinię, że zamiast gimnastykować się z
    8bitowcami wygodniej przejść na 32bitiwce, gdzie zasobów więcej a na
    tym nie kończą się zalety.
    Domyslam się, że parcie na xmega wynika z tego, że jak zaczęło się
    pisać pod 8bitowe avr (zamiast na pic) to wyjść z nich do 32
    bitowcow trudno, bo zdaje się avr32 czy już w ogóle avr-arm nie ma
    kompatybilnej abstrakcji sprzetowej z 8 bitowcami (w przeciwieństwie
    do picow) stąd programu wraz z przyzwyczajeniami łatwo się nie
    przeniesie.

    --
    Marek

  • 52. Data: 2017-02-06 11:47:35
    Od: "k...@w...pl" <k...@w...pl>

    ...> linuxa na armach a nawet mogą konkurować.
    Jeżeli stos działa na 32bitach i 8 bitach to nie koniecznie go chcę.
    Ok nie warto dalej ciągnąć wątku.
    Ale jak brak mocy to może od razu FPGA?;-D

    > A wracając do meritum, zasugerowałeś, że 8kB ram powinno wystarczyć gdy
    Nie, wątek jest co zamiast AVR w ARDUINO. A Ja zapytałem czego nie można
    zrobić na XMEGACH ... oraz ... 90% nie potrzebuje ARM.
    Ty potrzebujesz i chwała Ci za to, że jesteś na takim etapie rozwoju
    (potrzeb). Wątek nie jest o świętej wojnie wyższości jednego procesora
    nad drugim.

    > avr (zamiast na pic) to wyjść z nich
    Tego całkowicie nie rozumiem, zazwyczaj biorę procesor do aplikacji a
    nie odwrotnie. Nie używam PIC, AVR znam lepiej(wyposażenie teź mam do
    nich) i dlatego ich używam, używam też ARM, FPGA, STMX i inne ciekawe
    pozycje

    ---
    Avast.

  • 53. Data: 2017-02-07 09:56:34
    Od: slawek <f...@f...com>

    On Sun, 5 Feb 2017 23:56:21 +0100, "HF5BS" <h...@...pl> wrote:
    > Aha, o to chodzi... jeśli jest tak, jak cytuję, to zgadzam się. Ale
    ci inni,
    > sami wybiorą podejście do mnie.

    Że co?

    Rozejrzyj się. Widzisz jakieś tłumy skandujące "wodzu prowadź"? ;)

  • 54. Data: 2017-02-07 10:03:45
    Od: "HF5BS" <h...@...pl>

    Użytkownik "slawek" <f...@f...com> napisał w wiadomości
    > ci inni,
    >
    > Że co?
    >
    > Rozejrzyj się. Widzisz jakieś tłumy skandujące "wodzu prowadź"? ;)

    A weź ty się z łaski swojej odpierdol waść ode mnie!

    (C) Kabaret Neo-Nówka.

  • 55. Data: 2017-02-07 16:40:18
    Od: slawek <f...@f...com>

    On Tue, 7 Feb 2017 10:03:45 +0100, "HF5BS" <h...@...pl> wrote:
    > A weź ty się z łaski swojej [...]

    W Internecie? Rozśmieszasz.

    Jednak zauważ: krytyka dotyczy tego co piszesz; krytyka to nie hejt.

    I tyle.

  • 56. Data: 2017-02-08 01:32:48
    Od: AlexY <a...@i...pl>

    HF5BS pisze:

    > Użytkownik "slawek" <f...@f...com> napisał w wiadomości

    > A weź ty się z łaski swojej odpierdol waść ode mnie!

    Zignoruj barana, szkoda czasu.

    --
    AlexY
    http://www.pg.gda.pl/~agatek/netq.html

  • 57. Data: 2017-02-08 11:20:38
    Od: "HF5BS" <h...@...pl>

    Użytkownik "AlexY" <a...@i...pl> napisał w wiadomości

    > Zignoruj barana, szkoda czasu.

    Masz rację, skasowałem jego posta bez czytania.

    (C) Kabaret Neo-Nówka.