  • 1. Data: 2012-04-23 15:48:30
    Temat: Automatyczna skrzynia - czasem nieprawidłowo zmienia biegi
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    Jest sobie automatyczna skrzynia biegów w Peugeocie 206.
    Zwykły 4-biegowy automat.
    Ostatnio zaczął dziwnie się zachowywać: czasem na drugim biegu nie chce
    wrzucić trójki. Obroty rosną, zwykle jest już dawno trójka a tu nic.
    Potrafi tak długo. Co się psuje? Da się to naprawić?

    Skrzynia pracuje dobrze (poza takimi sytuacjami), olej niedawno
    wymieniany, przebieg - niespełna 100 tys km (pewny).

  • 2. Data: 2012-04-23 16:45:48
    Od: nazgul <x...@w...pl>

    W dniu 2012-04-23 15:48, Marcin N pisze:
> [...]
    >
    > Skrzynia pracuje dobrze (poza takimi sytuacjami), olej niedawno
    > wymieniany, przebieg - niespełna 100 tys km (pewny).

    to jest Al4 aka DP0?
    laik to może sprawdzić tylko czujnik położenia przepustnicy ;-)

  • 3. Data: 2012-04-24 08:24:44
    Od: Robson <r...@...pl>

> [...]
    >
    > Skrzynia pracuje dobrze (poza takimi sytuacjami), olej niedawno
    > wymieniany, przebieg - niespełna 100 tys km (pewny).

    W takich wypadkach potrzebny jest prawdziwy fachowiec, ktory podepnie
    skaner i ogladajac odczyty moze cos wnioskowac. Moze to tez byc
    uszkodzenie mechaniczne (np. podwieszajacy sie elektrozawor), wtedy
    trzeba skrzynie rozebrac, zweryfikowac organoleptycznie, zdiagnozowac
    sterownik. Nie licz, ze dostaniesz przez internet wiazaca odpowiedz
    "uszkodzone jest to i to".

  • 4. Data: 2012-04-24 08:31:14
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2012-04-24 08:24, Robson pisze:
    > Nie licz, ze dostaniesz przez internet wiazaca odpowiedz
    > "uszkodzone jest to i to".

    Na to nie liczyłem.
    To, co napisałeś wcześniej jest tym, czego oczekiwałem. Dzięki.

  • 5. Data: 2012-04-24 09:00:39
    Od: "PM" <x...@w...pl>

    ...bo jak AL4 to olej ma być "specjalny"

  • 6. Data: 2012-04-25 09:14:55
    Od: Robson <r...@...pl>

    W dniu 2012-04-24 08:31, Marcin N pisze:

    > Na to nie liczyłem.
    > To, co napisałeś wcześniej jest tym, czego oczekiwałem. Dzięki.

    Dodam, że mówiąc "odczyty" miałem na myśli nie tylko błędy, ale
    parametry zbierane przez komputer i sposób zmiany biegów - lub brak zmiany.
    Jak będziesz szukał fachowca od automatów, to nie daj się wrobić
    domorosłym fachowcom, co w najlepszym wypadku wymieniają spalone
    tarczki, likwidując skutek usterki a nie przyczynę. Zapytaj czy ma
    stanowisko do regeneracji konwerterów oraz stanowisko do testowania
    układów sterujących. Bez tech rzeczy nie powierzył bym skrzyni nikomu do
    naprawy.

  • 7. Data: 2012-04-25 22:28:33
    Od: megrims <m...@i...pl>

> [...]
    >
    > Skrzynia pracuje dobrze (poza takimi sytuacjami), olej niedawno
    > wymieniany, przebieg - niespełna 100 tys km (pewny).

    Jeśli Poznań, to niezmiennie polecam www.teomotors.pl

    Jeden z lepszych fachowców od skrzyń biegów w RP.

    Prawdziwy pasjonat i robi to od prawie 20 lat.

  • 8. Data: 2012-04-25 23:02:45
    Od: nazgul <x...@w...pl>

    W dniu 2012-04-25 22:28, megrims pisze:
    > W dniu 2012-04-23 15:48, Marcin N pisze:

    > Jeśli Poznań, to niezmiennie polecam www.teomotors.pl

    i nie zdziera straszliwie
    tylko tak normalnie, jak to automaciarz. ;-)

  • 9. Data: 2012-04-25 23:17:46
    Od: megrims <m...@i...pl>

    W dniu 2012-04-25 23:02, nazgul pisze:

    > i nie zdziera straszliwie
    > tylko tak normalnie, jak to automaciarz. ;-)

    Zdarł z Ciebie?

  • 10. Data: 2012-05-05 19:28:07
    Od: nazgul <x...@w...pl>

    W dniu 2012-04-25 23:17, megrims pisze:

    > Zdarł z Ciebie?

    toż mówię, że nie.

    na razie jeszcze naprawa ASB w Polsce to wiedza tajemna i voodoo
    więc w przeliczniu na roboczogodzinę drogie to.
    Nie pamiętam dokładnie
    za wymianę elektrozaworów w AL4/DP0
    parę lat temu wziął 250-300).
    co wydało się ceną przyzwoitą, aczkolwiek gdyby się zastanowić nad
    złożonością/pracochłonnością tej usługi to nie wiem czy mozna by o niej
    powiedzieć "tania".

    ale to tylko moje wydziwiania biedaka, którego nie stać.