  • 181. Data: 2016-04-07 12:15:54
    Temat: Re: Autonomiczne samochody i kolizja Google-car
    Od: ks <k...@g...com>

    W dniu 2016-04-07 o 10:58, Liwiusz pisze:

    > Nie pyskuj, bo nadal robisz to źle. Wykasuj to:
    > http://daa.pl/awastantywirus

    A Ty czytaj do czego się czepiasz.
    Btw sygnaturka może zwierać dowolny tekst, np:

    http://daa.pl/awastantywirus

  • 182. Data: 2016-04-07 12:16:48
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    Jarosław Sokołowski wrote:

    > Dawno temu, jeszcze przed pierwszą wojną w Zatoce, znajomy pojechał
    > pracować do Kuwejtu. Tam na miejscu od razu inni Europejczycy
    > ostrzegli go, by mu do głowy nie przyszło kupować używanego auta.
    > Bowiem zdarzały się przypadki, że sprzedawany okazyjnie samochód
    > kogoś zabił. Tak, miejscowi tak to pojmowali, że samochód może kogoś
    > zabić, tak jak wielbłąd może kogoś opluć albo kopnąć. Problem ma
    > wtedy właściciel. Aktualny właściciel. Nabywcę można wsadzić do
    > kicia za to, co zrobił jego samochód (albo wielbłąd).

    To niekoniecznie musi być "postrzeganie", tylko kwestia ustalenia,
    czym jest auto i pod jakie dawniejsze prawo z tego powodu podpada.
    W Europie uznano, że auto jest rzeczą i stąd nie może być "winne".
    Można było się jednak zupełnie sensownie oprzeć na analogii, że
    auto to w gruncie rzeczy taki wielbłąd, tylko nowszy. Wtedy sensownie
    można posłużyć się nawet naszymi artykułami 415 i 431 KC w zakresie
    odpowiedzialności właściciela za działanie zwierzęcia.

    Bez sensu? Może, ale to i w naszym kręgu kulturowym się zdarzało:
    spora część prawa dotyczącego *statków* powietrznych jest oparta
    na prawie morskim, choć samolot rzadko pływa...

    Pozdrawiam, Piotr

  • 183. Data: 2016-04-07 12:16:50
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2016-04-07 o 12:15, ks pisze:

    > Btw sygnaturka może zwierać dowolny tekst, np:

    Masz rację, usenet moderowany nie jest i niestety każdy może na nim
    dawać dowód swojego buractwa.

    --
    Liwiusz

  • 184. Data: 2016-04-07 12:21:53
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    Liwiusz wrote:

    > To znaczy: jeśli by można było zdawać na automacie i móc jeździć na
    > ręcznej, to każdy zdawałby na automacie, bo wygodniej, i rzeczywiście
    > pewna grupa ludzi nie umiałaby jeździć na ręcznej. To chyba dobrze, że
    > jest ukłon w kierunku leniwych - nie chcecie jeździć, nie zmuszamy was
    > do nauki.

    Problem sprowadza się do tego, czym tak naprawdę jest PJ. Dla mnie
    to dokument potwierdzający, że delikwent umie bezpiecznie jeździć
    i nie sprowadza swoim zachowaniem zagrożenia na innych uczestników
    ruchu. A czym on tam sobie w środku macha i pedałuje, steruje
    kierownicą czy joystickiem -- jego sprawa.

    Pozdrawiam, Piotr

  • 185. Data: 2016-04-07 12:23:33
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "AlexY" napisał w wiadomości grup
    J.F. pisze:
> [...]
    Bilbao.html

    >Absolutnie nie.
    >To pilot powinien być czynnikiem decydującym, w przypadku odwrócenia
    >ciągu widzę to tak, że przy trzeciej próbie jego uaktywnienia, za
    >każdym razem sygnalizowanej sygnałem ostrzegawczym system się poddaje
    >i go włącza.

    Czyli jednak zakladasz, ze bedzie mial pierwszenstwo, przynajmniej
    przez dwa razy :-)

    No coz, kombinowali, kombinowali i widac wyszlo im ze tak lepiej.
    Sygnal ostrzegawczy piloci widac zlekcewaza, a trzykrotne wlaczanie
    moze za dlugo trwac - w Warszawie zabraklo okolo sekundy.
    Fakt, ze gdyby pilot nie popelnil innych bledow, to by mial pare
    sekund zapasu, a nie jedna.

    Tak czy inaczej - coraz bardziej skomplikowane sie te samoloty robia,
    coraz wiecej skomplikowanych zaleznosci powstaje, i nie ma sie co
    dziwic, ze piloci glupieja.
    Z drugiej - oni nie maja glupiec, oni maja pilotowac zgodnie z
    instrukcja, punkt po punkcie :-)

    >Jak pilot będzie chciał rozwalić maszynę to i tak to zrobi.

    No nie wiem, nie wiem, mozna sobie wyobrazic zabezpieczenie :-)

    >Tak, mowa o wznoszeniu bliskim przeciągnięcia, w tym się zgodzę że
    >automat zrobi to lepiej.

    Chyba nie tylko bliskim przeciagniecia - ogolnie automat robi to
    lepiej.
    O ile nie trafi na cos nowego, co go zaskoczy :-)

    J.

  • 186. Data: 2016-04-07 12:26:05
    Od: AlexY <a...@i...pl>

    AlexY pisze:
    > J.F. pisze:
    [..]

    > Niby tak, najwyraźniej nie przewidziano że w tej sytuacji zwiększenie
    > ciągu podniesie dziób jeszcze bardziej co doprowadzi do przeciągnięcia.
    > Ciekawe czy zostało to już skorygowane żeby drugi raz się nie powtórzyło.

    Skorygowali.

    --
    AlexY
    http://www.pg.gda.pl/~agatek/netq.html

  • 187. Data: 2016-04-07 12:33:56
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan J.F. napisał:

    > Ale to wymaga zmian w drogach czy samochodach.
    > I nie mozna liczyc na pelna wspolprace - zawsze bedzie iles,
    > ktore nie wspoldzialaja. Musi to byc autonomiczne.

    Jasne, że wymaga zmian. Samochody jako takie też wymagały -- drogi
    bite zastąpiono gładkim asfaltem, współpraca była. Inaczej się tego
    nie da zrobić.

    > No wiesz - dalmierz w kamerze moze byc precyzyjniejszy, mozna dolozyc
    > dodatkowy, kamera widzi szeroko, dane z czujnikow docieraja i sa
    > uwzglednianie na biezaco.

    W precyzyjnym rozjeżdżaniu puszek po piwie leżących na drodze taki
    samochód wygra na pewno (ja nie potrafię wcelować kołem).

    > Google ma miliardy i nie wie na co wydac :-)

    Jasne, leciwa hrabina zapisała im w spadku, bo fajne goście są.
    Dość to typowe zjawisko, ludzie patrzą na kogoś i gadają "ten to
    ma tyle, że nie wie na co wydać". A on wie dobrze, a nade wszystko
    wie, jak te miliardy zarobić.

    > Ale maja potrzebe i zbyt zapewniony. A to juz polowa sukcesu :-)

    Chyba klęski -- zarobią kolejne miliardy i znów nie będą wiedzieli,
    co z nimi zrobić.

    --
    Jarek

  • 188. Data: 2016-04-07 12:38:01
    Temat: Re: wyrabianie dobrego nawyku.
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    Liwiusz wrote:

    > Jak potrącą pieszego na przejściu, to powiesz, że to jego wina, bo
    > wszedł na przejście?

    No cóż, takie podejście bywa dość powszechnie stosowane, choć
    rzadko jest jawnie werbalizowane. Przypomnij sobie, jaki się
    podniósł jazgot, gdy proponowano, by pieszy miał bezwzględne
    pierwszeństwo na przejściu dla pieszych, jak w krajach cywilizowanych.

    Pozdrawiam, Piotr

  • 189. Data: 2016-04-07 12:40:19
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan J.F. napisał:

    > No coz - zauwaz, ze rewolucje biora sie z tego, ze stary swiat nie
    > jest dobry.

    "Zauważ"? No jakoś nie potrafię. Nie potrafię dostrzec tego, że jak
    przyszedł Marks, Lenin, Stalin, Dzierżyński, to świat stał się lepszy.
    A próbowano mi to pokazywać i tłumaczyć. Są tacy, którzy twierdzą, że
    choć chcieli dobrze, ale im nie wyszło. Ja i w to nie wierzę.

    > A czemu nie ?
    >
    > Lodz, Gdynia, Nowa Huta - malo to miast powstalo z pieniedzy ?

    To są zwykłe miasta, nie utopijne. Tylko w Nowej Hucie jest trochę
    narzuconej ideologii przestrzeni, ale realnej, nie utopijnej.

    --
    Jarek

  • 190. Data: 2016-04-07 12:47:33
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Piotr Wyderski napisał:

> [...]
    > można posłużyć się nawet naszymi artykułami 415 i 431 KC w zakresie
    > odpowiedzialności właściciela za działanie zwierzęcia.

    Ale w naszej kulturze nie ma odpowiedzialności typu "retro", a tam jest.

    > Bez sensu? Może, ale to i w naszym kręgu kulturowym się zdarzało:
    > spora część prawa dotyczącego *statków* powietrznych jest oparta
    > na prawie morskim, choć samolot rzadko pływa...

    Nie mówię o sensie, tylko o różnicach kulturowych, z których wynikają
    różnicę w postrzeganiu wszystkiego -- prawa, sprawiedliwości, każdej
    dziedziny życia. Tutaj też mogę przytoczyć morską opowieść. Niestety
    ani trochę nie śmieszną, choć prawdziwą. Marynarzowi obcięto dłoń.
    Gdyż statek zawinił. A on był pierwszym, którego udało się z tego
    statku dopaść w porcie.

    --
    Jarek