  • 41. Data: 2017-12-28 12:05:24
    Temat: Re: Awaryjne zasilanie w domku jednorodzinnym.
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2017-12-28, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:
    > Dnia Thu, 28 Dec 2017 10:36:55 +0000 (UTC), Marcin Debowski
    SILENT-SUITCASE-2-KVA-2-year-uk-warranty-/3721775734
    02

    > Moze ... bo tu "super silent"
    > http://www.ebay.co.uk/itm/SUPER-SILENT-SUITECASE-Mob
    il-Genset-SKT-2000W-Petrol-Inverter-Generator/221468
    721602

    > a w zoltym polu jest "94 dB" :-)
    >
    > Ma to jakąs marke ? Ja bym celowal w Honde, i raczej kupic w krajowym
    > sklepie - zeby nie bylo problemu z gwarancja ?

    Też bym raczej w markę celował, ale zobacz np. ten:
    http://www.marax.pl/przenosny-inwertorowy-agregat-pr
    adotworczy-z-avr-firman-spg1000i-moc-1-0-0-9-kw-wyci
    szony-59-db-p-3176.html
    również niby 59dba

    Jak poszukać po Polsce to 65dba dla dizlowskich się spotyka. Tylko cena
    i wymiary większe.

    --
    Marcin

  • 42. Data: 2017-12-28 12:11:00
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 28 Dec 2017 11:59:37 +0100, Myjk napisał(a):
    > Thu, 28 Dec 2017 09:54:48 +0000 (UTC), Marcin Debowski
    >
    > Ciche to one nie były, nie są i nie będą.

    Turbiny, ogniwa paliwowe - moze beda.
    Ogniwa na wodor to w zasadzie juz sa.

    Zobacz tez samochodowe silniki na wolnych obrotach - to tylko cichy
    pomruk. Oczywiscie w tych lepszych :-)

    > Sam dałem ciała bo miałem
    > wymurować w nowym domu w podłodze garażu "piwniczkę" dla agregatu, ale jak
    > to przy budowie, "się zapomniało".

    Byle komorka na zewnatrz. Zawsze to ciszej.

    J.

  • 43. Data: 2017-12-28 12:13:46
    Od: ToMasz <N...@o...pl>

> [...]
    szony-59-db-p-3176.html
    > również niby 59dba
    >
    > Jak poszukać po Polsce to 65dba dla dizlowskich się spotyka. Tylko cena

    a jakie najmniejsze widzieliście? Coś z silniczkiem 2t z piły/kosiarki?
    ToMasz

  • 44. Data: 2017-12-28 12:17:11
    Od: ToMasz <N...@o...pl>

    W dniu 28.12.2017 o 09:23, Cezar pisze:

    > przewod wyglada na jakies 6mm2 wiec powinien wystarczyc. wazne ze
    > konektory wygladaja dobrze . Kabel sobie wymienie.
    ten przewód wygląda na 4mm razem z izolacją na 10kV. chyba nigdy w
    chinach nie kupowałeś. o jest jednocześnie ogranicznikiem, tych 2000W na
    250. i na tyle to urządzenie wygląda.

    > UPSy plują prostokątem i wolno ładują. Te online są chyba duzo droższe.
    upsy apc, plują czymś podobnym do sinusa. w każdym razie zasilacze
    komputerowe działają, silniki w CO działają, akumulatory 2x45ah się
    ładują koszt całości poniżej 500zł. czego jeszcze chcesz?

    ToMasz

  • 45. Data: 2017-12-28 14:14:57
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 28 Dec 2017 12:17:11 +0100, ToMasz napisał(a):
    > upsy apc, plują czymś podobnym do sinusa. w każdym razie zasilacze

    To "podobne do sinusa" czy "square aproximated sine" to czesto wlasnie
    prostokat, tylko z chwila 0V.
    Czyli +320, 0, -320, 0, +320 itd.

    > komputerowe działają, silniki w CO działają, akumulatory 2x45ah się
    > ładują koszt całości poniżej 500zł. czego jeszcze chcesz?

    Wentylator na asynchronicznym silniku tez sie kreci, ale buczy
    znacznie mocniej.
    Pompa CO tez bedzie mocniej buczec ... ale moze zniesie.
    Podobnie drobne transformatory w zasilaczach roznych.
    Bo zasilaczom komputerowym to wszystko jedno ... chyba ze maja zbyt
    ambitny PFC :-)

    No i ciekaw jestem jak "zarowki LED" na to zareguja, te z
    kondensatorowym zasilaczem.

    J.

  • 46. Data: 2017-12-28 14:28:18
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 12/28/2017 11:20 AM, J.F. wrote:
    > Az 1000 do pieca chyba niepotrzebny ... ale patrz na ten moj radiator,
    > ciekawe czy taki 650VA wytrzyma 200W ciaglej pracy.

    Dodaj wentylator. Koszt zerowy, czas wzrośnie kilka razy, nawet jesli
    nie ma użebrowania.

    > Do pompy moglby sie przydac sinus.

    Wystarczy że będzie jako-taki sinus i ruszy. Problemem jest to ze silnik
    indykcyjny pracuje na zwariu w momencie rozruchu. U mnie na ten przyklad
    odpalenie pompy jest niemożliwe wprost z UPSa bo wykrywa przeciążenie.
    mała pompa, niecałe 200W. Podobnie np. podajnik węgla - ciągnie mało,
    ale kopie zwarciowo na starcie. UPS całkie sporawy.

    Na razie dodalem rezystor powolnego rozruchu, jak do szlifierek. Ale
    dalej to półśrodek. Wydaje się że do CO UPS musi być nieco innego typu,
    odporny na chwilowe przeciążenia. Lub tak kiepski że ich nie widzi :D

  • 47. Data: 2017-12-28 15:32:12
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Thu, 28 Dec 2017 08:58:33 +0000, Cezar
    <c...@B...pl.invalid> wrote:
    > https://www.hardwareinsights.com/wp-content/uploads/
    2017/09/APC_SU620INET.png

    Dlaczego tam jest takie sobie l duchów l długie zero?

    --
    Marek

  • 48. Data: 2017-12-28 15:56:21
    Od: yabba <g...@g...com>

    W dniu 2017-12-27 o 21:20, Cezar pisze:
    > Czesc,
    >
    > Jest sobie domek w miejscu w którym co jakiś czas są przerwy w dostawie
    > energii trwające nawet do 2-3 dni ale przewaznie jest to 2-4 godzin.
    > Mysle o zrobieniu jakiegoś zasilania awaryjnego akumulatorowego które
    > będzie bezobsługowe albo mało obsługowe. Maksymalnie potrzeba 2kW. Do
    > podrzymania będzie piec CO (ekogroszek), lodówka, telewizor, kilka
    > żarówek energooszczędnych.

    Sprawdź czy odbiorniki wymagają czystego sinusa czy też zadowolą się
    prostokątem. Czysty sinus ogranicza liczbę rozwiązań.

    > Czy są jakieś gotowe i niedrogie rozwiązania do tego tematu?

    Prosto i niedrogo, to UPS-y do każdego z tych urządzeń. Najlepiej z
    funkcją automatycznego startu po zaniku zasilania.

    > Myślałem żeby puścić cały dom na tym. Osobie tam mieszkającej powie się
    > że ma zakaz włączania czajnika podczas pracy z UPS.
    > Do domu wchodzą 3 fazy i nie jestem pewien jak są podłączone (czy
    > wszytko jest podpięte pod jedną czy jakoś rozdzielone)
    >
    > Czy są jakieś rozwiązaia żebyh się bezpośrednio wpiąć w skrzynkę
    > bezpiecznikową np takim ustrojstwem?
    >
    > https://www.ebay.com/itm/131779788850
    >

    > Musi być to w miarę bezpieczne - dopływ energii musi być zawsze
    > odłączony gdy przerwornica jest w akcji ale dobrze by było żeby była
> [...]

    Jeśli chcesz wpiąć UPS lub generator do rozdzielnicy, to musisz uzgodnić
    to z dostawcą energii oraz zabudować przełącznik sieć/agregat odcinający
    wszystkie przewody od dostawcy energii na czas pracy własnego zasilania.
    W zależności od właściwości własnego źródła energii musisz też opracować
    odpowiednią ochronę przeciwporażeniową.

    > Agregat chyba odpada bo mieszka tam starsza osoba i będzie robił hałas w
    > okolicy.

    Powyżej kilku godzin, to praktyczniejszy będzie agregat, ponieważ nie
    będziesz musiał organizować miejsca na dużą ilość akumulatorów.

    yabba

  • 49. Data: 2017-12-28 16:26:11
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 28 Dec 2017 15:32:12 +0100, Marek napisał(a):
    2017/09/APC_SU620INET.png

    > Dlaczego tam jest takie sobie l duchów l długie zero?

    Jak chcemy, aby
    -amplituda byla 324V (wazne dla zasilaczy impulsowych)
    -wartosc skuteczna byla 230V (wazne dla rezystorow, zarowek, troche
    transformatorow)

    to musi byc dlugie zero.

    To bez obciazenia ? Nie podoba mi sie to "zero" siegajace 100V, ale w
    sumie ... bez znaczenia, odbiornik i tak musi 300V wytrzymac,

    J.

  • 50. Data: 2017-12-28 16:43:41
    Od: Dariusz Dorochowicz <_...@w...com>

    2017/09/
    > APC_SU620INET.png
    >
    > Pod obciążeniem pewno się nieco wygładzi... ale faktycznie do idealnego
    > sinusa raczej się nie dogładzi :)

    No bo ten model sinusa na wyjściu nie daje. Trzeba zerknąć do dokumentacji.

    Pozdrawiam

    DD