  • Data: 2010-02-09 05:19:05
    Temat: Re: BCB Moj ulubiony kod;)
    Od: Jacek Czerwinski <...@...z.pl> szukaj wiadomości tego autora

    news:hkoq0a$gni$1@news2.ipartners.pl...
> [...]
    trzymaja niby-zmienne na kontrolkach GUI,
    osoby bez należytego doświadczenia, bez dobrych

    > Troche mnie rozsmieszasz. Podaj prawidlowe i (Twoim zdaniem ladniejsze)
    > rozwiazanie w/w problemu w BCB.

    a) nazwane (a nie anonimowe) zmienne o nazwach i typach odpowiednich dla
    problemu. Tego uczą na początku - o ile ktoś się systematycznie edukował
    a nie nie kopiował z wizardów.

    b)
    > for(int i=1; i<21;i++)
    wg mnie najgorszy sposób napisania że chodzi o 20x. Dla mnie ten autor
    nigdy nie wykształcił się w C, kopiował z Pascala. Fragment typowy dla
    kodu z BCB.

    > FloatToStr
    Po trzecie jak już bronisz BCB to do pieniążków ma Currency (tu jest
    symulacja, więc 'chyba' nie dokładne obliczenie, ale wspominam)

    > StrToFloat(FloatToStr).
    Pobaw się formatami międzynarodowymi, to może byc 'ciekawe'. Ostatnie
    cyfry znaczące też ciekawe. BCB "lepiej" zaokrągla od reszty branży.
    O kosztach wydajnościowych konwersji tu koledzy pisali.

    O separacji algorytmu, GUI i danych, MVC itd to "rasowego" użytkownika
    myszki w BCB nie tylko nie da sie przekonać, ale wręcz nie zrozumie o
    czym mowa.

    W sumie, dzięki że bronisz czegoś co nie do obronienia, bo pokazuje że
    "subkultura BCB" nie przyśniła nam się ale istnieje.