    From: bartekltg <b...@g...com>
    Newsgroups: pl.comp.programming
    Subject: Re: BCB Moj ulubiony kod;)
    Date: Thu, 11 Feb 2010 08:45:33 -0800 (PST)

    wiadomoscinews:hkv1q2$abp$1@news.onet.pl...

    wpadl na taki durny pomysl. Z niewiedzy i braku

    > Dlaczego?
    > - czytelnosc kodu?

    Blisko zerowa. Pierwszy napisalem, co to robi. Musialem specjalnie,
    sie przyjrzec zeby zrozumiec dzialanie i naprawde myslalem, ze to
    dowcip, ciekawe znalezisko w rodzaju dWTF.

    > - optymalizacja kodu?

    Tak. Na kazde mnozenie i dodanie masz konwersje
    string->float i spowrotem. To gigantyczny narzut.

    > - akademicki puryzm?
    > - akademicki ostracyzm wobec rozwiazam funkcjonalnych i
    > pieknych w swojej prostocie?

    Zrobili Ci krzywde na tej uczelni?
    Wbrew pozorom czasem jajoglowe maja racje.
    Tez 'umailem programowac' przed przejsciem sie na pare
    zajec na uczelni (nie twierdze, ze teraz umiem;)

    Naprawde sadzisz, ze zarzut 'to jest brzydkie bo ciagle
    zamieniasz string<->float' jest akademickim marudzeniem?

    > Podaj 1 albo 2 argumenty, dla ktorych nie powinno sie trzymac zmiennych
    > w kontrolkach VCL:) Sam tego w praktycze nie stosuje ale jestem ciekawy co
    powiesz;)

    1.Niepotrzebny narzut.

    2.Kontrola nad danymi, ich wieksze bezpieczesntwo -
    nie zmienisz danych w trakcie obliczen, ogolnie, nie zmienisz
    ich poza przewidzianymi przez programiste momentami
    (wcisniecie guzika 'uaktualnij dane na podstawie tabelki').

    3.Przetrzymywanie w takiej tabelce duzych danych (100MB
    albo wiekszych) bedzie niewygodne.

    pozdr
    bartekltg