eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.comp.programmingBCB Moj ulubiony kod;) › Re: BCB Moj ulubiony kod;)
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!new
    s.nask.pl!news.nask.org.pl!news.uni-stuttgart.de!news.belwue.de!newsfeed01.sul.
    t-online.de!t-online.de!proxad.net!feeder1-2.proxad.net!74.125.46.134.MISMATCH!
    postnews.google.com!b2g2000yqi.googlegroups.com!not-for-mail
    From: bartekltg <b...@g...com>
    Newsgroups: pl.comp.programming
    Subject: Re: BCB Moj ulubiony kod;)
    Date: Thu, 11 Feb 2010 09:02:57 -0800 (PST)
    Organization: http://groups.google.com
    Lines: 63
    Message-ID: <1...@b...googlegroups.com>
    References: <hkneu1$1se$1@mx1.internetia.pl>
    <d...@1...googlegroups.com>
    <e...@z...googlegroups.com>
    <9...@1...googlegroups.com>
    <6...@r...googlegroups.com>
    <1...@1...googlegroups.com>
    <f...@w...googlegroups.com>
    NNTP-Posting-Host: 83.16.154.155
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2
    Content-Transfer-Encoding: quoted-printable
    X-Trace: posting.google.com 1265907777 28974 127.0.0.1 (11 Feb 2010 17:02:57 GMT)
    X-Complaints-To: g...@g...com
    NNTP-Posting-Date: Thu, 11 Feb 2010 17:02:57 +0000 (UTC)
    Complaints-To: g...@g...com
    Injection-Info: b2g2000yqi.googlegroups.com; posting-host=83.16.154.155;
    posting-account=CvUQzQoAAABvVQmR58QmR6N4Cev1qhAS
    User-Agent: G2/1.0
    X-HTTP-UserAgent: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; pl; rv:1.9.1.7)
    Gecko/20091221 Firefox/3.5.7,gzip(gfe),gzip(gfe)
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.comp.programming:184791
    [ ukryj nagłówki ]

    On 11 Lut, 16:22, Mariusz Marszałkowski <m...@g...com> wrote:

    > Dlaczego uwazasz ze to bzdura? Taki algorytm jest
    > tym samym co maszyna turinga. Stan to pozycja glowicy,
    > dane to tasma, pozostale tablice to funkjca przejsc.

    Nie widze wlasciwie zadnej mozliwosci praktycznego
    zastosowania takiego algorytmu.
    Jesli chesz uzywac tego jako narzedzia teoretycznego,
    jak maszyna turinga, to inna sprawa, ale tez bys
    musial pokazac jakies ciekawe wlasciwosci
    (bo jest oczko bardziej skomplikowana niz MT)

    > Nie bylo mowy ze w tablice nie wolno wbic pomocniczych
    > rozwiazan, albo dowolnych innych pomocniczych danych.

    To w koncu moge tym algorytmem cokolwiek policzyc, czy
    musze znac wynik i wstawic go do tabelki:)
    Bo na razei to wyglada jak jakies wyszukiwanie
    w przestrzeni rozwiazan. Mamy stan, mamy jakies funkcje
    od stanu, jesli nam nie pasuja (u Ciebie sa za male lub za duze)
    odpowiednio modyfikujemy stan. Na koncu wypisujemy
    odpowiedz (stan lub jakas funkcje stanu).

    Tylko po co w to angazowac tabelki:)

    > No wlasnie dlatego to mnie tak bardzo ciekawi, ze znane sa tylko takie
    > kosztowne sposoby. Interesuje mnie jaki jest najlepszy algorytm
    > budowania takich tablic (czyli tak naprawde algorytm budowania
    > innego algorytmu), o ograniczonych rozmiarach ktore dla dla
    > wszystkich danych uczacych wypluja wlasciwe rozwiazanie.

    Jesli dobrze wylapuje idee, chcesz znalesc tak tabelkowy algorytm
    dla danego problemu i pozniej te probmely w ten sposob rozwiazywac.
    W ogolnosci bedziesz mial z tym problem.

    Pomysl, jak 'tabelkowo' znalesc najkrotsza droge w grafie (+z wagami).
    Czasem sie da. Znajdz tym algorytmem chocby wysokosc drzewa
    (to sie da dosc bezposrtednio, tylko po co).

    > Sa ciekawsze przypadki. Np. mamy gre kolko i krzyzyk. Algorytm
    > dostaje pary uczace w postaci opisu sytuacji w grze i najlepszego
    > ruchu. Czyli
    > tablica z danymi to bedzie:
    > int plansza[9+rozszerzenie]
    > tablica z odpowiedziami to bedzie numer pola z optymalnym ruchem
    > int response[9] = {1,2,3...9}
    > I algorytm genetyczny musialby dobrac parametry w pozostalych
    > tablicach
    > tak, aby w najmniejszej ilosci krokow zawsze podac optymalny ruch.

    Stabelaryzowales gre. Super, ale to juz bylo. A tabelke lepiej
    wypelnic zwyklym przeszukiwaniem drzewa gry.

    Algorytmy genetyczne, sieci neuronowe i inne wynalazki
    nie sa uniwersalna metoda rozwiazywanie wszytkiego.
    Raczej ostatnia deska ratunku dla pewnej klasy zadan,
    zeby znalesc rozwiazanie nieco lepsze niz losowe.
    Ale jakis czas kazdy sie nimi zachwyca:-)


    pozdrawiam
    bartekltg

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: