  • Data: 2016-11-10 13:00:58
    Temat: Re: Babranina w rurkach i glikolu - przepływ
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu czwartek, 10 listopada 2016 20:50:23 UTC+9 użytkownik Lisciasty napisał:

    > Konkretnie miałem takie:
    >
    > http://tinyurl.com/z6ussmn

    > No dobra, niech sobie będzie mniejsza, ale nie prawie trzykrotnie
    > od głównego przekroju, dla mnie to chore żeby amperomierz
    > miał opór zjadający na straty 1/6 energii produkowanej przez źródło ;P

    To niedobra analogia. W systemach siłowych, tam gdzie dostarczasz energię przepływem
    czynnika (narzędzia pneumatyczne, napędy hydrauliczne) nie ma takich oporów. A Ty u
    siebie energię transportujesz nie przepływem czynnika, a jego temperaturą. Owszem,
    musi ta woda tam przepłynąć, zeby ciepło przeszło z A do B, ale to nie jest
    najważniejsza funkcja w tej instalacji. Gdyby rotametr obniżał Ci temperaturę
    czynnika (czy tam podnosił, jeśli jest za pompą), to by był dopiero zonk!