  • Data: 2009-01-05 14:46:45
    Temat: Re: Balans ciala
    Od: j...@a...at szukaj wiadomości tego autora

    > Skóra też potrafi zmieniać swój kolor - anemia, sinica, opalenizna,
    > mróz, żółtaczka.
    > Poza tym problem, o którym mówisz może występować przy świetle
    > mieszanym. Wtedy ustawiasz balans bieli na rodzaj światła, które
    > oświetla twarz. Przy jednorodnym świetle, po ustaleniu balansu bieli,
    > kolory powinny być takie same (poza skrajnymi przypadkami, ale to
    > naprawdę skrajnymi).
    >
    > Pozdrawiam,

    > Paweł W.

    problem bierze sie stad , ze rozne powierzchnie absorbuja rozny kolor
    swiatla w roznym stopniu.
    tak wiec wzajemne proporcje w skladzie widmowym swiatla odbitego od
    przedmiotow np bialego i rozowego oswietlanych np swiatlem neonowym
    beda inne niz w przypadku oswietlania np swiatlem zarowym
    oznacza to , ze sprowadzajac jeden z kolorow do barwy oryginalnej
    drugi bedzie jednak sie nieco roznil od oryginalu.
    o ile zbalansujymy w obu przypadkach biel , kolor rozowy bedzie sie
    miedzy soba nieznacznie roznil.

    balans bieli to nic innego jak zadaníe takich samych proporcji w
    skladnikach RGB niech to bedzie np 50 , 50 , 50.
    balansowac mozna w ten sposob kazdy odcien szarosci czyli np 30 ,
    30 , 30 itp.

    a ja szukam programu , w ktorym moplbym zdefiniowac dowolnie wzajemne
    proporcje w skladnikach RGB pipety - niech to bedzie no 50 , 40 , 36 -
    jak dla skory ludzkiej ( liczby przylkladowe w przyblizeniu).
    Pozwoliloby to na uzyskanie serii zdjec o identycznym zabarwieniu
    wybranego elementu - niekoniecznie bieli.
    Pomijam fakt , ze nie na kazdym zdjeciu znajduje sie bialy elemnet ,
    na ktorym mozna wygodnie przeprowadzic balans.