    From: Dariusz Zygmunt <d...@c...homelinux.net>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: Balans ciala
    Date: Mon, 05 Jan 2009 21:38:17 +0100

    W poniedziałek 05 styczeń 2009 18:04, j...@a...at wyraził następujacą
    opinię:

    > mozna przeciez ustawic balans kolorow na oko , tak ze twarz ma byc
    > taka jaka sobie zyczymy ( to moglby byc dowolny inny element) ,
    > nastepnie pobieram sonda ustawione na oko wartosci RGB z twarzy i
    > przenosze je identyczne na kazde inne zdjecie z serii za pomoca
    > pipety.
    > w takiej sytuacji bede mial serie zdjec z identyczna kolorystycznie
    > twarza.

    Który fragment twarzy bierzesz pod uwagę? Bo przecież kolorystyka każdego
    fragmentu twarzy może być inna. No powiedzmy że policzek będzie
    wystarczająco jednolity {swoją drogą, przyglądałeś się pikselom które
    tworzą obraz twarzy? Próbkowałeś je?}. Co zrobisz jeśli na niektórych
    zdjęciach policzka nie będzie widać? Albo będzie w cieniu? A jeśli model
    się zarumienił albo wprost przeciwnie - zbladł? Starając się utrzymać
    jednolitą tonację skóry wywalisz _wszystkie_ kolory "w kosmos".

    Zresztą, wystarczy popatrzeć na próby zastosowania takiej metody - w
    systemie telewizji NTSC używany jest system przesyłania obrazu HSV a
    kalibruje się go właśnie tak jak proponujesz, aby uzyskać "prawidłowy"
    odcień skóry - dzięki takiemu podejściu nazwa tego systemu jest odczytywana
    jako "Never The Same Colour".

    Sorki, ale wydaje mi się że po prostu nie przemyślałeś swojego pomysłu.

    Z pozdrowieniami
    Dariusz Zygmunt

    --
    53°20'41,8"N 15°02'19,9"E