  • Data: 2019-06-22 16:14:12
    Temat: Re: Bateria podtrzymania BIOSu
    Od: "Andrzej P. Wozniak" <u...@p...onet.pl.invalid> szukaj wiadomości tego autora

    Osoba podpisana jako PeJot <P...@s...adres.nigdzie.pl>
    w artykule <news:qeiinp$g1l$1@node1.news.atman.pl> pisze:

    > Dla mnie to żaden problem, ale ja nie jestem jedynym użytkownikiem tego PC
    > i nie zawsze jestem na miejscu.

    > Asus P5q Deluxe LGA775, zupełnie wystarczająca do tego co ma robić.

    Najwyraźniej już nie. Jeśli ten komputer jest regularnie używany, a nie
    włączany raz na tydzień, to bateria nie powinna się tak szybko rozładowywać.
    Mam komputer z jeszcze starszą płytą Asus P5VD2-VM/SI i nie mam z nim takich
    problemów.

    Tu gdzieś z jakiegoś powodu ładunek z baterii ucieka, więc moim zdaniem
    powinieneś dokonać oględzin komputera (i wyjętej płyty, i zasilacza) w
    poszukiwaniu oznak zużycia kondensatorów. Nie wszystkie puchną, niektóre
    łapią korozję. Jeśli coś się sypie, to następnego okresu rozładowania
    baterii komputer może nie przeżyć (zwłaszcza przy dalej trwających upałach),
    a wtedy koszty będą znacznie wyższe.

    --
    Andrzej P. Woźniak u...@p...onet.pl (zamień miejscami z<->h w adresie)