  • 1. Data: 2009-04-30 18:45:35
    Temat: Re: Będziemy śledzeni
    Od: "Noe Bat" <n...@o...pl>

    Użytkownik "Maseł" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:01967fa68baeb9e12b9ba7bee200d89e@masel.cs.put.p
    oznan.pl...

    > Co wiecej - one sa przez operatora "przetwarzane". I to na wiele
    > sposobow - poczawszy na przklad od statystyk obciazenia poszczegolnych
    > elementow infrastruktury (i to obciazenia statycznego, jak i
    > "ruchomego", czyli wzorcow przemieszczania sie pomiedzy segmentami
    > sieci),

    Śledzenie ruchu użytkowników nie wymaga zbierania informacji o konkretnym
    użytkowniku.

    >a skonczywszy na wspomnianej ponizej ekspertyzie sadowej...

    Jesteś pewien, że ta ekspertyza wynikała ze śledzenia wszystkich użytkowników a nie
    celowego jednego ?

    > A ze w naszym kraju "sluzb" uprawnionych do uzyskania tych informacji
    > jest kilkadziesiat - to robi sie ciekawie.

    Wydaje mi się, że mówisz o czym innym. Te służby nie mają bezwarunkowego prawa do
    śledzenia dowolnego użytkownika. No i sieci nie są służbami.

    >Niewielkie NTG, ale polecam
    > ten tekst:
    > http://wnet.bblog.pl/wpis,wygooglany;scroogled;-;cor
    y;doctorow;po;polsku;,7543.html

    No i właśnie o to chodzi, że usługi onlineowe takie jak GSM czy związane z GPS dają
    możliwość śledzenia użytkownika jak w 1984 Orwela

    --
    PS. nudzi mi się

  • 2. Data: 2009-04-30 22:58:48
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "Noe Bat" <n...@o...pl> writes:

    > Wydaje mi się, że mówisz o czym innym. Te służby nie mają
    > bezwarunkowego prawa do śledzenia dowolnego użytkownika.

    Sluzby czesto robia rozne rzeczy bezprawnie. Zeby tylko takie.

    > No i sieci
    > nie są służbami.

    Ale jedni z drugimi maja dobre uklady.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 3. Data: 2009-05-01 08:45:20
    Od: "Noe Bat" <n...@o...pl>

    Użytkownik "Krzysztof Halasa" <k...@p...waw.pl>

    > Sluzby czesto robia rozne rzeczy bezprawnie. Zeby tylko takie.

    > Ale jedni z drugimi maja dobre uklady.

    No ale jak nie mogą to nie mogą. Można ich działania skutecznie skarżyć. Jak mogą to
    nie można.

    --
    PS. nudzi mi się

  • 4. Data: 2009-05-02 13:08:26
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "Noe Bat" <n...@o...pl> writes:

    > No ale jak nie mogą to nie mogą. Można ich działania skutecznie
    > skarżyć. Jak mogą to nie można.

    Bez zartow. Do skutecznego skarzenia potrzebna jest a) wiedza,
    b) dowody. Rownie dobrze mozesz ich skarzyc o nielegalny podsluch albo
    o nielegalne wlamanie do domu.
    Tak dzialaja "agencje bezpieczenstwa panstwowego" w wielu "rozwinietych"
    panstwach, i praktycznie nie maja z tym problemu.
    --
    Krzysztof Halasa