  • 1. Data: 2009-04-30 18:56:13
    Temat: Re: Będziemy śledzeni
    Od: "Noe Bat" <n...@o...pl>

    Użytkownik "Mariusz Wozniak" <mariusz@_invalid_xanth.eu.org>

    > Niby jak wymusi?

    Przez lokalizację użytkownika inaczej niż GPS'em

    >Masz w swojej komorce caly czas wlaczony odbiornik GPS? Nie
    > szkoda ci baterii?

    Nie trzeba mieć włączonego GPS'a by być śledzonym.

    > Zeby ustawodawca mial cokolwiek wymusic na GPSie w moim telefonie, to wpierw
    > musialby mi zainstalowac bez mojej wiedzy cos, co wlaczy GPSa. Bez mojej wiedzy.
    > Sadzisz, ze jakakolwiek ustawa zmusi kogokolwiek do instalacji takiego softu i
    > trzymania GPSu caly czas online?

    Kiedyś była tu dyskusja o gps'owych usługach onlineowych wymagających wysyłania
    lokalizacji użytkownika. O tym, że zbieranie takich informacji naraża użytkowników
    nawet gdy się na to godzą.

    --
    PS. nudzi mi się

  • 2. Data: 2009-04-30 21:05:54
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Noe Bat" <n...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Kiedyś była tu dyskusja o gps'owych usługach onlineowych wymagających
    > wysyłania lokalizacji użytkownika. O tym, że zbieranie takich informacji
    > naraża użytkowników nawet gdy się na to godzą.

    Czy czasami nie popadasz w przesadę? Załóżmy nawet, że operator jest w
    stanie podać organom ścigania położenie Twojego telefonu komórkowego. Czy
    możesz mi powiedzieć, jakimż to zagrożeniami mam zacząć sobie zawracać
    głowę zakładając, że nie mam zamiaru popełniać przestępstw?

  • 3. Data: 2009-04-30 22:54:54
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "Robert Tomasik" <r...@g...pl> writes:

> [...]
    > Czy możesz mi powiedzieć, jakimż to zagrożeniami mam zacząć sobie
    > zawracać głowę zakładając, że nie mam zamiaru popełniać przestępstw?

    Bardzo naiwne.
    Skad wiesz ze ktos inny nie bedzie chcial popelnic przestepstw,
    korzystajac z gromadzonych w taki sposob danych?

    Moze inaczej: jest praktycznie pewne, ze wiele osob bedzie chcialo takie
    przestepstwa popelniac, i niektorzy z nich beda w stanie to robic. Jest
    tylko szansa, ze nie bedziesz jedna z ofiar.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 4. Data: 2009-05-01 08:40:21
    Od: "Noe Bat" <n...@o...pl>

    Użytkownik "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > Czy czasami nie popadasz w przesadę?

    Ja o tym nie pisałem tylko czytałem. Pisałem o tym, że o ile dobrowolnie przystępuje
    się to nie ma problemu.

    Wszelkimi.

    --
    PS. nudzi mi się

  • 5. Data: 2009-05-01 09:01:17
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > Bardzo naiwne.
    > Skad wiesz ze ktos inny nie bedzie chcial popelnic przestepstw,
    > korzystajac z gromadzonych w taki sposob danych?

    Oczywiście, że nie wiem. Tylko co to zmienia. Od ścigania tych innych są
    odpowiednie służby. Poza tym, powiedz jakiegoż to groźnego przestępstwa
    można się dopuścić wykorzystując tego typu dane? Jakaś nieuczciwa
    konkurencja i planowanie usytuowania sieci barów w oparciu o częstości
    pobytu ludzi w danym miejscu?

    > Moze inaczej: jest praktycznie pewne, ze wiele osob bedzie chcialo takie
    > przestepstwa popelniac, i niektorzy z nich beda w stanie to robic. Jest
    > tylko szansa, ze nie bedziesz jedna z ofiar.

    No właśnie. Ale co by to mogły być za przestępstwa? Bo to mnei nurtuje.

  • 6. Data: 2009-05-01 09:02:11
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > Użytkownik "Robert Tomasik" <r...@g...pl>
    > Ja o tym nie pisałem tylko czytałem. Pisałem o tym, że o ile dobrowolnie
    > przystępuje się to nie ma problemu.
    > Wszelkimi.

    Czyli potrąceniem na przejściu dla pieszych?

  • 7. Data: 2009-05-01 09:43:37
    Od: "brum" <b...@o...eu>

> [...]
    > możesz mi powiedzieć, jakimż to zagrożeniami mam zacząć sobie zawracać
    > głowę zakładając, że nie mam zamiaru popełniać przestępstw?

    potencjalny dostep do informacji uzyskuje kilkaset tysiecy osob, z czego
    promil ? procent ? to sprzedajne dranie
    jesli obecnie mozna uzyskac korzysci (a komus wyrzadzic szkode) majac dostep
    do "zwyklych" informacji bilingowych, to pojawienie sie nowej kategorii
    danych czyli lokalizacji aparatu spowoduje nowe mozliwosci
    zarowno w sferze gospodarczej jak i politycznej

  • 8. Data: 2009-05-01 09:48:06
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "brum" <b...@o...eu> napisał w wiadomości
> [...]
    > kategorii danych czyli lokalizacji aparatu spowoduje nowe mozliwosci
    > zarowno w sferze gospodarczej jak i politycznej

    Ależ te dane lokalizacyjne są w bazach danych od wielu lat. I tu widzę
    problem. Wprowadzenie GPS-u - pomijając już możliwość techniczną -
    podniesie ewentualnie ich jakość. Pytanie, co to zmienia w kwestii
    potencjalnych zagrożeń.

  • 9. Data: 2009-05-01 10:06:08
    Od: "brum" <b...@o...eu>

> [...]
    > problem. Wprowadzenie GPS-u - pomijając już możliwość techniczną -
    > podniesie ewentualnie ich jakość. Pytanie, co to zmienia w kwestii

    nie chodzi mi o gps, tylko o dane lokalizacyjne z bts
    istotnie sa one dostepne dla operatorow, ale jako informacje techniczne, nie
    spotkalem wymogu ich archiwizacji
    wprowadzenie takiego wymogu to zdaje sie zrodlo tego watku
    prosze przypomniec sobie sprawe kornatowskiego i spolki - uczynni operatorzy
    przekazywali dane, ktorych nie musieli przekazywac i jaki z tego uzytek
    zrobiono ?
    w momencie, kiedy dostep do danych bedzie z punktu widzenia msw/mon
    powszechny, to zwiekszy to nie tylko sprawnosc tych sluzb, ale rowniez ilosc
    przekretow

  • 10. Data: 2009-05-01 10:14:57
    Od: "cpt. Nemo" <c...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Robert Tomasik" <r...@g...pl> napisał w
    wiadomości news:gtd48b$t31$1@inews.gazeta.pl...

    > Czy
    > możesz mi powiedzieć, jakimż to zagrożeniami mam zacząć sobie zawracać
    > głowę zakładając, że nie mam zamiaru popełniać przestępstw?

    Jesli regularnie bywasz w burdelu i w domu swojego kumpla Jasia, ktory
    jest mafizem o czym Ty nie wiesz, a za 10 lat zostaniesz prezydentem RP.
    To wtedy sie dokladnie dowiesz ile kosztuje utrzymanie w tajemnicy
    takich rzeczy.
    Dopoki jestes nikim, niewiele Ci grozi, no najwyzej byly chlopak Twojej
    narzeczonej na dwie godziny przed slubem ujawni jej, z czystej sympatii,
    ze mimo iz ja prowadzisz do oltarza to od roku codziennie regularnie
    spedzasz godzine w burdelu dla gejow...

    pozdrawiam,