  • 11. Data: 2016-09-04 20:51:32
    Temat: Re: Bilecik za parkowanie w Berlinie - jak zapłacić?
    Od: Kaczin <j...@p...interia.pl>

    W dniu 04.09.2016 o 18:46, Przyjazny pisze:

    > W normalnych bankach przelew SEPA kosztuje 5 zł. Tylko trzeba wysłać
    > jako SEPA a nie inny zagraniczny i sprawdzić czy nasz bank nie jest
    > "wyjątkowy".

    Może się i nie znam. Ale czy robiąc przelew SEPA i przelewając np. 100EUR,
    odbiorca dostanie 100EUR? Banki nic sobie nie potrącą?

    --
    Kaczin

  • 12. Data: 2016-09-04 20:58:56
    Od: Kaczin <j...@p...interia.pl>

    > W normalnych bankach przelew SEPA kosztuje 5 zł. Tylko trzeba wysłać
    > jako SEPA a nie inny zagraniczny i sprawdzić czy nasz bank nie jest
    > "wyjątkowy".

    No i się przyjrzałem.

    W moim banku jest tak:

    Przelew europejski jest realizowany:
    - tylko w EUR,
    - wyłącznie w trybie normalnym i pilnym
    - tylko za pośrednictwem bankowości internetowej,
    - do krajów Unii Europejskiej oraz Islandii, Lichtensteinu, Szwajcarii
    i Norwegii i wskazanych terytoriów zależnych państw UE (zasięg
    terytorialny SEPA),
    - *z opcją kosztową SHA (koszty współdzielone między odbiorcą a nadawcą)*,
    - rachunek beneficjenta podany w standardzie IBAN.

    Moim zdaniem opcja SHA wyklucza możliwość płacenia mandatów w ten
    sposób, bo odbiorca otrzyma kwotę mandatu pomniejszoną o koszty.
    Może jednak jestem w błędzie, może w innych bankach jest inaczej?

    --
    Kaczin

  • 13. Data: 2016-09-04 20:59:21
    Od: masti <g...@t...hell>

    Kaczin wrote:

    > Może się i nie znam. Ale czy robiąc przelew SEPA i przelewając np. 100EUR,
    > odbiorca dostanie 100EUR? Banki nic sobie nie potrącą?

    to zalezy jak ustawisz przelew. koszty mogą być na jedną stronę albo po
    połowie

    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 14. Data: 2016-09-04 21:12:58
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2016-09-04 o 20:58, Kaczin pisze:

    > Moim zdaniem opcja SHA wyklucza możliwość płacenia mandatów w ten
    > sposób, bo odbiorca otrzyma kwotę mandatu pomniejszoną o koszty.
    > Może jednak jestem w błędzie, może w innych bankach jest inaczej?

    Nie jest inaczej, ale jesteś w błędzie :-).
    Kwota przelewu jest przekazana w całości,
    natomiast nie ma potrącenia z Twojej kwoty przelewu,
    tylko ze środków posiadacza rachunku.
    Teraz lepiej? :-)

  • 15. Data: 2016-09-04 22:33:50
    Od: Kaczin <j...@p...interia.pl>

    W dniu 04.09.2016 o 21:12, cef pisze:

    > Nie jest inaczej, ale jesteś w błędzie :-).
    > Kwota przelewu jest przekazana w całości,
    > natomiast nie ma potrącenia z Twojej kwoty przelewu,
    > tylko ze środków posiadacza rachunku.
    > Teraz lepiej? :-)

    Marna pociecha.
    I tak, to ty płacisz za całość operacji związanych z przelewem.
    Szczególnie marna, jeżeli koszty tych operacji są tego samego rzędu co
    kwota mandatu.

    --
    Kaczin

  • 16. Data: 2016-09-04 22:59:01
    Od: LEPEK <g...@w...pl>

    W dniu 03.09.2016 o 22:52, Marek pisze:
    > Czy ktoś może ma doświadczenie jak z pl zapłacić taki bilecik za złe
    > parkowanie znaleziony za wycieraczką?
    > Nie ma zdanego nr rachunku, wszystko po ichniemu.
    > Tak btw, stolica (podobno) mocarstwa europejskiego ze światowym centrum
    > targowym (Messe Berlin) a infrastruktura godna czasów socrealizmu bo
    > parkingów dla wizytujących praktycznie nie ma (poza ograniczoną liczbą
    > dla wystawiających). Targowe centrum informacyjne zaleca przyjazd
    > komunikacją miejską, no jaja sobie robią.

    Zostałeś poinstruowany o sytuacji z parkowaniem w pobliżu i o sposobie
    dotarcia na miejsce, a mimo to zaparkowałeś świadomie na zakazie i w
    dodatku nie potrafisz na kwicie znaleźć ciągu znaków stanowiących numer
    konta, ani wprowadzić w translate.google treści tego kwitka. No nie
    jestem przekonany, czy IFA to impreza, która jest dla ciebie...

    Pozdr,
    --
    L E P E K Pruszcz Gdański
    no_spam/maupa/poczta/kropka/fm

  • 17. Data: 2016-09-04 23:06:13
    Od: Przyjazny <p...@n...tld.invalid>

    On 2016-09-04 20:33, Kaczin <j...@p...interia.pl> wrote:

    > Marna pociecha.
    > I tak, to ty płacisz za całość operacji związanych z przelewem.
    > Szczególnie marna, jeżeli koszty tych operacji są tego samego rzędu co
    > kwota mandatu.

    *Naprawdę* żadko przychodzą mandaty po 1-2 EUR.

  • 18. Data: 2016-09-04 23:22:22
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2016-09-04 o 22:33, Kaczin pisze:

    > Marna pociecha.
    > I tak, to ty płacisz za całość operacji związanych z przelewem.
    > Szczególnie marna, jeżeli koszty tych operacji są tego samego rzędu co
    > kwota mandatu.

    To nie tak.
    Wybierasz opcję SHA i płacisz za przelew sepa 5-10zł
    i nic więcej Cię nie obchodzi. Odbiorca przelewu
    otrzymuje PEŁNĄ deklarowaną przez Ciebie kwotę przelewu
    i tym samym spełniasz wymogi zapłaty mandatu czy zapłaty za fakturę
    czy jakiegokolwiek innego zobowiązania.

    Potrącenia, których się obawiasz są opłatami użytkownika rachunku i w
    zasadzie Cię nie obchodzą. Ale rozumiem Twoje obawy, bo mimo, że te
    opłaty to są jakieś grosze
    (w zależności od banku opłaty za przychodzący przelew w
    walucie wynoszą najczęściej u nas od 0zł do góra 10zł - no może jacyś
    okrutnicy jak Pekao kasują 30zł - w Europie podejrzewam, że te kwoty są
    mniejsze, bo to nasze banki znane są w zwiększej pazerności) ale jak
    bank chce zapewnić pełne pokrycie
    kosztów po stronie odbiorcy, to ściągają z przelewającego opłaty rzędu
    70-90zł.
    I Ty się obawiasz, że takie kwoty znikną z Twojej dyspozycji a tak po
    prostu nie jest.

    PS
    Nie wiem gdzie takie małe mandaty
    dają, że opłaty są tego samego rzędu co
    kwota mandatu.. Najmniejszy płaciłem chyba 15 euro.

  • 19. Data: 2016-09-04 23:29:18
    Od: Kaczin <j...@p...interia.pl>

    W dniu 04.09.2016 o 23:06, Przyjazny pisze:

    > *Naprawdę* żadko przychodzą mandaty po 1-2 EUR.

    W rzeczy samej *żadko*

    --
    Kaczin

  • 20. Data: 2016-09-04 23:38:42
    Od: Kaczin <j...@p...interia.pl>

    W dniu 04.09.2016 o 23:22, cef pisze:

> [...]
    > czy jakiegokolwiek innego zobowiązania.
    >
    > Potrącenia, których się obawiasz są opłatami użytkownika rachunku i w

    I chyba to jest ten punkt, którego nie rozumiem.
    Piszesz "użytkownika rachunku". A to przecież ja jestem użytkownikiem
    rachunku. A może nie?

> [...]
    > 70-90zł.
    > I Ty się obawiasz, że takie kwoty znikną z Twojej dyspozycji a tak po

    Nie pisałbym o tym gdybym sam nie doświadczył podobnej sytuacji.
    Tyle, że ja wybrałem opcję OUR, żeby mieć pewność, że france dostaną
    pełną kwotę mandatu (około 100EUR).
    Skoro, jak twierdzisz, opłaty za przelew przychodzący są śmiesznie
    niskie, to jakim cudem z mojego konta wyparowała kwota około 200EUR.

    Możesz podeprzeć się jakimiś tabelami opłat i prowizji, czy te twoje
    wywody wyssałeś z brudnego palucha, ewentualnie wyczytałeś w Pani Domu?

    --
    Kaczin