  • Data: 2018-01-06 20:48:36
    Temat: Re: Błędny R2 w Europie?
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Sat, 6 Jan 2018 19:16:46 +0100, HF5BS napisał(a):

    > Obawiam się, że jednak różnice były. Przecież taki blok nie strzelisz go z
    > palca i nagle nie zmieni się o te 0.2 Hz, tylko to jednak chwilę potrwa. Coś

    dlatego synchronizujesz go przed podlaczeniem do sieci, a potem nagle
    nie zmieni sie o 0.2Hz, powoli tez zreszta nie, bo siec maszyne
    synchroniczna trzyma.

    > przyhamuje i już fazy tańczą,

    Ciut tanczyc moga, gdzies tam np tasmociag sie zerwie, turbina
    przestanie napedzac ... ale wtedy okoliczni mieszkancy zanotuja IMO
    jakas drobniutka zmiane fazy w stosunku do sredniej
    ogolnopolskiej/europejskiej.

    > więc jednak bym to oparł o jakiś kwarc (i
    > ludzie robili kwarcowe 50/60 Hz, do swoich zegarów)

    Ale o dlatego, ze calosc (siec/wszystkie elektrownie) nie dbala o 50Hz
    z zegarmistrzowska precyzja.

    Nawiasem mowiac - nadal czestotliwosc nie jest stabilna, tylko teraz
    kolejny regulator dba o 50 Hz sredniodobowo.

    https://www.pse.pl/home
    Wlasnie widze 50.008, chwile wczesniej bylo 50.019

    O czestotliwosciach jest pkt 9
    https://www.pse.pl/raporty-za-rok-2016

    Ale - to jest w calym kraju.

    > Ale też nie od zera, do leżącej ósemki...

    Ale calkiem szybko.

    > A jak przestawisz resztę sygnału?

    U zrodla. Jakis lokalny Generator Synchronizacji dostroje do takowego
    w Warszawie, a do tego lokalnego - kamery, magnetowidy, telekinow
    lokalnym studiu.

    > Żeby w jedną stronę, to pół biedy, wrzuci się opóźnienie, czy po prostu
    > chwilę pomryga i już, czym się zrobi, tym się zrobi.

    Teoretycznie, to te 400km to znow nie tak duzo, mozna by przesuwac
    synchronizacje wraz z wajha miksera - plynnie. Ulamek sekundy by to
    zajelo.

    Tylko znow wracamy do koloru. Szybkie przyspieszenie/zwolnienie
    podnosnej zaowocowaloby chyba tecza na ekranie ?
    A moze podnosnej nie ruszac ? Ale ona chyba musi miec okreslona faze
    na poczatku linii - przynajmniej w NTSC i PAL.

    > Tego nie powiem, bo to mnie ominęło, ale jeśli system jest dostosowany do
    > tego, że występują opóźnienia nie dające sie jednoznacznie określić, to inna
    > sprawa, ładujemy dane w bufor i komutujemy, jak chcemy, tyle, że przez to
    > opóźnienie transmisji daje sie we znaki.

    z pobieznych opisow mozna wnioskowac, ze zegar jest jeden, ale
    przeciez przesuniecia z powodu odleglosci musza byc i to spore.

    J.