eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyBłędy przy tankowaniu zimą. Jak nie uszkodzić auta? › Re: Błędy przy tankowaniu zimą. Jak nie uszkodzić auta?
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!news.unit
    0.net!peer03.am4!peer.am4.highwinds-media.com!peer04.fr7!futter-mich.highwinds-
    media.com!news.highwinds-media.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.news.neostr
    ada.pl!unt-spo-a-02.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    From: "Twardy" <x...@x...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    References: <5a1992e5$0$15192$65785112@news.neostrada.pl>
    <ovcrpo$v5h$2@node2.news.atman.pl>
    <5a1a5d1e$0$653$65785112@news.neostrada.pl>
    <ove1rh$1l5$2@node2.news.atman.pl>
    In-Reply-To: <ove1rh$1l5$2@node2.news.atman.pl>
    Subject: Re: Błędy przy tankowaniu zimą. Jak nie uszkodzić auta?
    Date: Sun, 26 Nov 2017 14:14:26 +0100
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=response
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    X-Newsreader: Microsoft Windows Mail 6.0.6001.18000
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.1.7601.23651
    Lines: 64
    Message-ID: <5a1abe32$0$643$65785112@news.neostrada.pl>
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 83.22.160.60
    X-Trace: 1511702067 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 643 83.22.160.60:53167
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    X-Received-Bytes: 4531
    X-Received-Body-CRC: 2152838290
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2619751
    [ ukryj nagłówki ]

    Sebastian Biały wrote:
    > On 11/26/2017 7:20 AM, Twardy wrote:
    >>> Skąd parafina wie jaki wysoki jest stan paliwa?
    >> Gdy paliwa w baku jest mniej, to w zbiorniku, szczególnie zimą,
    >> dochodzi do tak zwanej kondensacji. W efekcie, na ściankach
    >> zbiornika może pojawić się wilgoć. - Jeżeli wystąpi woda
    >
    > No ale miała być parafina :D


    "Jak zatem ustrzec się przed zamarznięciem paliwa, gdy temperatura otoczenia
    spada poniżej -20 stopni? Kilka rad udziela Maciej Mikuła, ekspert branży
    paliwowej.

    1. Warto zatankować do baku co najmniej 50 proc. paliwa o wzmocnionej
    mrozoodporności - takie właściwości mają na ogół oleje napędowe premium
    (Orlen Verva, Lotos Dynamic, Shell V-power, Statoil Diesel Glod, BP
    Ultimate). Temperatura zablokowania zimnego filtra CFPP w tych paliwach na
    ogół oscyluje między -32 do -40 stop C i w zimie znacząco poprawia ochronę
    przed krystalizowaniem się parafiny w paliwie.

    2. Pomimo wysokich cen paliw polecam napełnienie baku do pełna i
    utrzymywanie w miarę możliwości wysokich stanów paliwa w zbiorniku.
    Ogranicza to parowanie a następnie skraplanie się pary wodnej na ściankach
    zbiornika. Ściekająca ze ścianek zbiornika woda może w dłuższym okresie
    czasu doprowadzić do sytuacji, kiedy olej napędowy znajdujący się w baku nie
    będzie spełniał wymogów norm jakościowych dla tego paliwa. Myślę, że nie
    trzeba nikomu tłumaczyć, że woda w paliwie nie jest pożądaną cieczą.

    3. Warto kupić samemu depresator, który może pomóc obniżyć temperaturę
    blokady zimnego filtra CFPP o kilka stopni Celsjusza. Podchodzę do
    depresatorów z dystansem z uwagi na ich ograniczoną skuteczność. Na rynku
    jest ich szeroka oferta np.: Diesel Protector, Skydd Black Barrow czy STP.

    4. Zalecam też regularnie wymieniać filtry paliwa, które z uwagi na dość
    wysoką temperaturę mętnienia CP oleju napędowego sprzedawanego w Polsce mogą
    zacząć zapychać się kryształkami parafiny, jeśli paliwo "zmętniało" ale
    nadal jest jednorodną cieczą.

    5. Jako ostatnią podaję metodę wykorzystywaną przez część właścicieli firm
    transportowych i jednocześnie niezalecana przez producentów nowoczesnych
    silników Diesla: dodanie 3-5% benzyny bezołowiowej do zbiornika z olejem
    napędowy. Nie jest to zalecane do nowoczesnych silników wysokoprężnych, choć
    takie wskazania można znaleźć w instrukcjach obsługi samochodów starszych
    generacji podczas zimowego użytkowania pojazdu.

    Czy dodawać benzynę do oleju napędowego to pozostawiam wyłącznie Waszej
    ocenie i pomimo sprawdzenia tego sposobu przez firmy transportowe nie
    zachęcam do tego rozwiązania ale z uwagi powszechność stosowania tej metody
    nie sposób było o niej nie wspomnieć.

    Wszystkie metody zapobiegające wytrącaniu się parafiny z oleju napędowego
    nie doprowadzą do rozpuszczenia się parafiny, która już wytrąciła się w baku
    lub układzie paliwowym. Jeżeli mróz unieruchomi silnik wysokoprężny na
    drodze to pozostaje odholować pojazd do ciepłego pomieszczenia i starać się
    dogrzewać okolice przewodów paliwowych, wymienić filtr paliwa i czekać aż
    dodatnia temperatura doprowadzi do rozpuszczenia parafiny w paliwie. Jeśli
    coś podobnego stanie się pod domem, warto znaleźć jakieś ciepłe miejsce i
    przewieźć tam auto lub poczekać... na cieplejsze dni."

    http://moto.pl/MotoPL/1,88389,11111277,Co_robic__by_
    olej_napedowy_nie_zamarzl.html

    ozdrawiam,

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: