  • 11. Data: 2015-09-20 08:47:35
    Temat: Re: Blokada przychodzacych polaczen glosowych (w kraju)
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sat, 19 Sep 2015 12:44:29 -0700 (PDT), León J<j...@t...pl> wrote:
    > Tylko ze wtedy w biurach obslugi potrafili zrozumiec jakie klient
    ma zyczenie. I komu przeszkadzalo? - Leon

    99,99999% userów nie wykorzystuje i nie potrzebuje funkcjonalności, o
    którą zabiegasz a nawet nie ma pojęcia, że takową ktoś kiedyś
    przewidział, że powinna być.
    Żaden operator nie będzie sobie zwracał głowy jednym userem, który
    stosować jakieś absurdalne zaklęcia w stylu #258%$ .

    --
    Marek

  • 12. Data: 2015-09-21 10:05:45
    Od: León J <j...@t...pl>

    El domingo, 20 de septiembre de 2015, 8:47:40 (UTC+2), Marek escribió:
> [...]
    > Żaden operator nie będzie sobie zwracał głowy jednym userem, który
    > stosować jakieś absurdalne zaklęcia w stylu #258%$ .

    Prawdá jest, ze niewielu userów korzysta z dodatkowych uslug central
    cyfrowych, albowiem nie ma takiego przymusu (ale sá takie mozliwosci).
    Nie ma równiez obowiázku uzywania telefonów stacjonarnych z klawiaturá
    zamiast tarczy numerowej (aczkolwiek nie wszystkie bramki voip akceptujá
    aparaty z tarczá numerowá).
    Dozwolone jest korzystanie z telewizorów bez pilota.
    Wolno jezdzic samochodem z manualná skrzyniá biegów [ale np. w USA nie
    wolno - w zwiázku z czym III RP nie uznaje amerykanskich praw jazdy, a w
    rewanzu USA nie znosi wiz dla obywateli III RP ale honoruje ich prawa jazdy].
    Wolno wstac o swicie i czekac w kolejce do rejestracji w takiej przychodni, do
    której mozna zarezerwowac wizyté drogá elektroniczná.
    Mozna chodzic na poczté placic comiesiéczne swiadczenia.
    Nie ma przymusu posiadania telefonu GSM, aczkolwiek nie znam banku, który
    otworzylby rachunek osobie nie mogácej odbierac smsów.
    Wolno nie korzystac z odkurzacza - sá jeszcze w sprzedazy miotly i smietniczki.
    Nie ma zakazu spédzania wieczorów przy lampach naftowych.
    Mozna nie korzystac z jeszcze wielu innych udogodnien - ale nie wchodzi to w
    zakres tematyczny tej grupy dyskusyjnej.
    Ja natomiast mam swiadomosc tego, ze zyjé w 21 wieku i korzystam z
    udostépnionych uslug central cyfrowych (niestety wciáz nie wszystkie sá
    udostépnione) od kiedy jest to mozliwe, od 30 lat jezdzé samochodem z
    automatyczná skrzyniá biegów (a zona nie wyobraza sobie kierowania innym -
    przez co narazamy sié na uwagi córki "rodzice jezdzá samochodem dla
    inwalidów"), nie korzystam z uslug poczty, uzywam oswietlenia LED i
    korzystam z mnóstwa innych udogodnien technologicznych (które powinny byc
    dostépne w kazdym sklepie, a z zasady sá nie do kupienia) ulatwiajácych
    codzienná egzystencjé.
    A co do obowiázków operatora - wynikajá one z obowiázujácej ustawy "Prawo
    telekomunikacyjne". Nie ja (na szczescie) ustanawiam prawo obowiázujáce w
    III RP, natomiast jestem zobowiázany (jak wszyscy) do jego przestrzegania - Leon J.
    PS: Interesujáce spostrzezenia na temat funkcjonowania prawa znajdziesz w
    Tygodniku "NIE" oraz w wypowiedziach uczestnika tej grupy Leszka Eneula
    Ciszewskiego - L.

  • 13. Data: 2015-09-21 10:16:31
    Od: masti <g...@t...hell>

    León J wrote:

> [...]
    > aparaty z tarczá numerowá).
    > Dozwolone jest korzystanie z telewizorów bez pilota.

    rozumiem, że w telewizorze przełączasz kanały korzystają z prostej
    sekwencji klawiszy:
    *35*12654*16# - następny kanał
    *35*97623*29# - poprzedni kanał
    *345*7896%*00065*KKK# - wybrany kanał gdzie KKK to jego numer

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 14. Data: 2015-09-22 09:09:41
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Mon, 21 Sep 2015 01:05:45 -0700 (PDT), León J<j...@t...pl> wrote:
    > Wolno jezdzic samochodem z manualná skrzyniá biegów [ale np.
    > w USA nie
    > wolno - w zwiázku z czym III RP nie uznaje amerykanskich praw jaz

    W USA wolno jeździć manuakem, nie wiem skąd to wziąłeś.

    --
    Marek

  • 15. Data: 2015-09-23 12:07:19
    Od: Ircys <i...@p...pl>

    W dniu czwartek, 17 września 2015 23:33:48 UTC+2 użytkownik León J napisał:
    > Absolutnie NIE. Operator ma obowiázek udostépniac wszystkie uslugi, które oferuje
    centrala - nakazuje mu to art. 171 ustawy "Prawo Telekomunikacyjne".
    Leon

    Przeceniasz tą ustawę :) Czy zdajesz sobie sprawę z tego ile usług ma centrala, a ile
    z nich jest dostępnych dla abonentów? Podpowiedź - mały procent.

    Ircys

  • 16. Data: 2015-09-23 23:16:44
    Od: León J <j...@t...pl>

    W dniu wtorek, 22 września 2015 09:09:44 UTC+2 użytkownik Marek napisał:

    > W USA wolno jeździć manuakem, nie wiem skąd to wziąłeś.
    >
    > --
    > Marek

    Doprecyzowujé: wolno jezdzic, ale nie mozna zarejestrowac samochodu osobowego bez
    automatycznej skrzyni biegów. (Informacja z amerykanskiego internetu, jesli odszukam
    zródlo, to podam dokladnie). - Leon

  • 17. Data: 2015-09-23 23:18:50
    Od: León J <j...@t...pl>

    W dniu środa, 23 września 2015 12:07:21 UTC+2 użytkownik Ircys napisał:
> [...]
    ile z nich jest dostępnych dla abonentów? Podpowiedź - mały procent.

    To chyba nie kwestia ustawy, a brak Pani Anny S. na stanowisku prezesa UKE.
    Domyslam sié, ze uslug jest znacznie wiécej, ale wiékszosc nie jest udostépniana i
    nawet o nich nie wiemy. Chyba w 1998 czy w 1999 TPSA zdecydowala sié udostépnic
    abonentom stacjonarnym prezentacje numerów poláczen przychodzacych, a przeciez
    strowgery i ericsony zastápiono centralami elektronicznymi z zaimplementowaná uslugá
    prezentacji paré lat wczesniej.
    Uslugi COLP i COLR dostépne sá tylko dla telefonów ISDN (dla PSTNów nie sá dostépne).

    Usluga oddzwaniania na ostatnie poláczenie przychodzáce w ogóle nie jest udostépniona
    w znanych mi centralach [Byla dostépna w sieciach resortowych w latach 90-tych. Nie
    mam mozliwosci sprawdzenia jak jest obecnie, ale chyba nie, bo sekwencja która já
    uruchamia (*69#) moze sie zle kojarzyc].
    Dawno temu w czasie pobytu w Królestwie Hiszpanii testowalem tamtejsze telefony
    stacjonarne. I wszyscy abonenci mieli natychmiast po podláczeniu telefonu dostépne
    wszystkie uslugi [z budek telefonicznych nie mozna bylo, co zrozumiale, dokonywac
    przekierowan] lácznie z "gorácá liniá", "lokalnym porozumiewaniem sié", numerami
    skróconymi, ACR, COLP, COLR i oczywiscie poláczeniem zwrotnym (*69#). Jako
    ciekawostka byla mozliwosc oddzwonienia na poláczenie z nru zastrzezonego. System
    billingowy centrali rejestrowal poláczenie z nru zastrzezonego, ale go nie
    prezentowal, natomiast jezeli abonent wywolujácy nie mial aktywnego COLR, to abonent
    wywolywany (z aktywnym COLP) po oddzwonieniu *69# mógl poznac jego numer.
    Znajomi Hiszpanie pracujácy w Warszawie nie dziwiá sié juz niczemu, tylko mówiá:
    "Estamos en Polonia y esto explica todo" - jestesmy w Polsce i to wyjasnia wszystko.
    - Leon

  • 18. Data: 2015-09-23 23:39:43
    Od: masti <g...@t...hell>

    León J wrote:

    > Doprecyzowujé: wolno jezdzic, ale nie mozna zarejestrowac samochodu osobowego bez
    automatycznej skrzyni biegów. (Informacja z amerykanskiego internetu, jesli odszukam
    zródlo, to podam dokladnie). - Leon

    i dlatego sprzedają samochody z manualami?
    np. aktualna oferta Forda w USA
    2016 Ford Mustang V6 Fastback, 3.7L Ti-VCT V6 Engine, 6-Speed
    Manual Transmission

  • 19. Data: 2015-09-24 06:25:21
    Od: W <w...@w...pl>

    León J wystukał, co następuje:

> [...]
    > osobowego bez automatycznej skrzyni biegów. (Informacja z
    > ameryka_skiego internetu, jesli odszukam zródlo, to podam dokladnie).

    Jakieś kiepskie masz te internety... Co najwyżej jest tam mało manuali (bo
    komu by się chciało machać) ale są, działają, ludzie jeżdżą i niektórzy
    sobie chwalą...

  • 20. Data: 2015-09-24 12:45:05
    Od: Ircys <i...@p...pl>

    W dniu środa, 23 września 2015 23:18:54 UTC+2 użytkownik León J napisał:
> [...]

    > Domyslam sié, ze uslug jest znacznie wiécej, ale wiékszosc nie jest udostépniana i

    Tym razem przeceniasz Panią Anię. Jeżeli usługi nie ma w cenniku i zapisach
    regulaminowych, to pomimo, że usługa faktycznie istnieje, to dla klienta jej nie ma i
    koniec kropka. Uruchomienie różnych "egzotycznych" usług taka jak Twoje oczekiwanie,
    zależy wtedy tylko i wyłącznie od widzimisia operatora, a dokładnie od tego do kogo
    trafisz ze swoim oczekiwaniem. Czy do konsultanta, który wczoraj sprzedawał frytki w
    KFC, a dziś jest kierownikiem POK, czy może do kogoś kto wczoraj wprowadzał aranżacje
    na centrali, a dziś siedzi za biurkiem (pod telefonem) i przyjmuje zażalenia,
    oczekiwania, zlecenia itp. cudeńka.
    Żeby była jasność wcale nie jest to polska przypadłość. W innych krajach niestety,
    też tak jest (np. Francja i niekoniecznie myślę tu o Pomarańczy).

    Ircys