    Subject: Re: Burza na Giewoncie
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    From: mk <lp.pw@myzskm>
    Date: Thu, 22 Aug 2019 23:04:27 +0200

    W dniu 22.08.2019 o 18:40, Mirek pisze:

    > A ja się dziwię czemu nikt nie korzysta z tego:
    > blitzortung.org

    Blitzortung to serwis bazujący na amatorskiej sieci odbiorników. W
    Polsce w rękach IMGW od 2002 r. dostępny jest profesjonalny odpowiednik:
    Perun. Jednak publicznie prezentowane są jedynie szczątkowe dane z tego
    systemu, za resztę trzeba zapłacić (mimo, że zbudowano go z pieniędzy
    podatników).

    > Przecież tą burzę było widać kilka godzin wcześniej:
    > http://pl.blitzortung.org/historical_maps.php?map=15
    > (cofnijcie na 9:00 UTC)
    > Ja rozumiem, że część i tak by poxzła,
    > ale niech nie pier... że była całkowitym zaskoczeniem i nie można było
    > jej przewidzieć.

    Kto ma ochotę niech ignoruje ostrzeżenia (i ponosi za to
    odpowiedzialność), ale nie powinny na pewno ich ignorować profesjonalne
    służby.
    Premier twierdzi, że to było "Coś, czego nie dało się przewidzieć".
    Faktycznie tak bywa, ale zgadzam się z przedpiszcą: to raczej nie ten
    przypadek.
    IMO sprawa do zbadania, przemyśleń i ewentualnych nad systemem wydawania
    ostrzeżeń... ale premier już wie, a reżimowi dziennikarze zapewne,
    domyślam się, w kółko powtarzają.

    pzdr
    mk