    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Burza na Giewoncie
    Date: Fri, 23 Aug 2019 09:45:26 +0200

    Użytkownik "mk" napisał w wiadomości grup
    a.pl...
    W dniu 22.08.2019 o 23:12, JaNus pisze:

    >No i? W większości telefonów jest komutatorowy silniczek wibracyjny.
    >Na jakiej podstawie miałeś (masz) gwarancję, że nie spowoduje
    >eksplozji oparów?

    No, jest w obudowie z malymi szczelinami, i w czasie tankowania opary
    tam nie dojda.
    Co innego jakis pracownik, ktory by w oparach pare godzin siedzial ...
    ale to raczej nie na stacji.

    Poza tym jest cos takiego jak minimalna energia iskry wymagana do
    zaplonu - w baku samochodu masz pompe paliwa, napedzana silnikiem
    elektrycznym, znacznie wiekszym, komutatorowym - i nic nie wybucha.

    Tudziez wybuchowe stezenie - o ile przy wlewie do baku moze powstac,
    to kawalek dalej juz nie.

    A tak swoja droga - ciekaw jestem czy z telefonu da sie iskre uzyskac,
    ale trzeba by fachowca, ktory by zrobil odpowiednia antene odbiorcza.
    Bo te 2W to nie jest malo ...

    J.