  • Data: 2018-08-29 11:06:17
    Temat: Re: Butelka PET
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    dyskusyjnych:sZlhD.129355$t...@f...ams1...
    W dniu wtorek, 28 sierpnia 2018 13:23:20 UTC+2 użytkownik J.F.
    napisał:

    >Czteroetylek spala/rozkłada się w komorze spalania do tlenku i
    >czystego
    >ołowiu, ale z tego co widzę:

    >https://en.wikipedia.org/wiki/Tetraethyllead
    >Pb and PbO would quickly over-accumulate and destroy an engine. For
    >this
    >reason, the lead scavengers 1,2-dibromoethane and 1,2-dichloroethane
    >are
    >used in conjunction with TEL--these agents form volatile lead(II)
    >bromide
    >and lead(II) chloride, respectively, which are flushed from the
> [...]

    Ten PbO to zdaje mi sie byc proszkiem, wiec tez powinien wylatywac,
    a i luzne Pb w postaci ... atomowej ? Tez proszek.
    Ale moze sie topic i osadzac.
    (Hm, topienie pojedynczych atomow) ?

    >Te halogenki mają jakąś-tam szczątkową rozpuszczalnośc w wodzie, więc
    >czasem przejda pewnie z deszczem do wody gruntowej. Obecnośc tlenków
    >siarki w powietrzu, tez zapewne pomoże.

    PbSO4 tez slabo rozpuszczalny ... ale pewnie jednak jakos.

    A tymczasem jak widac - nie szkodzi. Ciekawe..

    J.