  • Data: 2020-07-11 18:49:15
    Temat: Re: C is number one (znowu)
    Od: g...@g...com szukaj wiadomości tego autora

    W dniu sobota, 11 lipca 2020 12:26:45 UTC+2 użytkownik slawek napisał:

> [...]
    przenośnego pomiędzy różnymi zestawami instrukcji, i z tego względu jest często
    określany mianem "przenośnego asemblera".

    > Hmmm, jesteś pewien że C został zrobiony " na zamówienie" Uniksa?

    Tak.

    > Czyli najpierw był pomysł AT&T, a to wymusiło zrobienie nowego
    > języka? Czy raczej język C był zrobiony niezależnie, jako upgrade
    > BCPL i twórcy Uniksa chwycili go - bo był tym czego potrzebowali?

    Nie.

    Znam dwa źródła historyczne, które stwierdzają, że C powstał, żeby przenosić UNIXa.

    Jednym jest niedawny wywiad Kernighana z Thompsonem:

    https://youtu.be/EY6q5dv_B-o

    Drugim jest pejper Dennisa Ritchie o historii C (łatwy do wyguglania)

    > Anyway, obecnie GNU akceptuje C++, podobnie Windows nie jest
    > (chyba już) robione w C, ale C++. Nawet Arduino to C++ tylko
    > udające C.

    Mówisz teraz o dupie słonia.
    Ja mówię o całym słoniu.

    > Niespecjalnie. Są głupsiejsze języki.

    Tyle się na ten temat nagadałem, że już mi się nie chce.

    https://www.quora.com/Why-do-some-coders-dislike-c-c
    oding/answer/Panicz-Godek

    https://www.quora.com/Why-is-C-used-more-than-C-in-s
    ystem-programming-since-C-has-more-features-and-is-m
    ore-flexible/answer/Panicz-Godek

    https://www.quora.com/Is-it-still-worthwhile-to-lear
    n-C-given-that-C-can-do-almost-everything-better/ans
    wer/Panicz-Godek

    aplikacji". W przeciwieństwie do C, nie ma w nim wskaźników (są specjalne mechanizmy
    do pracy z kodem w C/C++).

    > Są. Tak samo jak w Javie

    W Javie nie ma. W C# jest marshalling, ale poza tym zmienne mają typ referencji.

    > Tyle że nie wypada o tym mówić. Nie ma
    > arytmetyki wskaźników.

    W arytmetyce wskaźników i operacji dereferencji oraz pobrania adresu obiektu zawiera
    się istota tego, czym jest wskaźnik.

    tajemnicą Poliszynela, że C# to właściwie taka Java od Microsoftu - język działający
    na maszynie wirtualnej, która zapewnia bezpieczeństwo w dostępie do zasobów. To tak
    pokrótce.

    > Towarzysz Poliszynel zeznał też że Java to miało być takie lepsze C++.

    Nie do końca. Target Javy to byli programiści aplikacyjni C++. C++ to wielki zwierz,
    obejmujący zastosowaniem zarówno oprogramowanie aplikacyjne jak i systemowe.

    Java może konkurować z C++ np. tam, gdzie się pisze programy w Qt. Minecraft mógł
    powstać w Javie, ale taki Unreal Engine już raczej nie.