    Newsgroups: pl.comp.programming
    Date: Mon, 13 Jul 2020 13:02:56 -0700 (PDT)
    <c...@g...com>
    <re1unm$8vq$1@dont-email.me>
    <b...@g...com>
    <rec454$cbq$1@news.icm.edu.pl>
    <6...@g...com>
    <c...@g...com>
    <7...@g...com>
    <d...@g...com>
    <3...@g...com>
    <e...@g...com>
    Subject: Re: C is number one (znowu)
    From: g...@g...com

    W dniu poniedziałek, 13 lipca 2020 20:49:14 UTC+2 użytkownik Maciej Sobczak napisał:

    > [...]
    >
    > To poszukam na grupie rowerowej.

    Jeszcze po drodze możesz zahaczyć o grupę języka polskiego, żeby wypytać, czym jest
    analogia.

    > Natomiast tutaj pytałem o to, dlaczego smart pointer nie jest pointerem, bo zdaje
    się tak właśnie to określiłeś.

    Z dokładnie tych samych powodów, dla których rower stacjonarny to nie rower.

    Oczywiście jeżeli chcesz zająć stanowisko przeciwne, to masz do tego prawo.

    Słowa mają taki sens, jaki im nadamy. Jeżeli masz powody, żeby uznać, że rower
    stacjonarny to też rower, nie będę Ci stawał na przeszkodzie, bo mam lepsze rzeczy do
    roboty.

    Java.
    > [...]
    >
    > A coś o smart pointerach tam jest?

    said to "point to" the data. However, a reference may also be implemented in other
    ways [...]"

    > Świetnie. Ale na stronie o pointerach jest, że to taki obiekt, który *zawiera*
    (ang. "stores") adres pamięci. Więc smart pointer, który *zawiera* adres, to według
    tej definicji pointer.
    > Zgadzamy się?

    Nie. Smart pointer to taki obiekt, który *zawiera* *wskaźnik*.

    O rowerze czasem się mówi "dwa kółka". Ale to nie oznacza, że rower stanowi zbiór
    dwóch kółek. Rower zawiera również inne istotne komponenty, bez których nie byłby
    rowerem.

    To zjawisko językowe nazywa się ogólnie metonimią, a nieco bardziej konkretnie -
    synekdochą.

    > I czy różnica pomiędzy wskażnikiem a referencją sprowadza się do tego, że "may be
    implemented in other ways"? To słabo. Bo te pojęcia to są koncepty i nie powinno się
    ich uzależniać od tego, jak są zaimplementowane.

    Nie. Referencja jest ogólniejszym pojęciem. Wskaźnik jest bardzo konkretnym pojęciem
    technicznym, silnie związanym z liniowością adresów na architekturze von Neumanna.
    Można powiedzieć, że pamięć adresowana liniowo stanowi ramę pojęciową dla wskaźnika.

    Bardziej zwariowany przykład referencji można znaleźć tutaj:
    https://www.youtube.com/watch?v=gG7uCskUOrA
    Aminokwasy niesione przez tRNA w cytoplazmie stanowią referencję odpowiednich
    trypleów zakodowanych w łańcuchu DNA/mRNA.

    Ale tutaj nie ma liniowych adresów. Rolę magistrali pełni cytoplazma, natomiast w
    charakterze adresowania masz przyciągania jonów i tego rodzaju mechanizmy.