  • 21. Data: 2012-08-10 20:05:35
    Temat: Re: [CKMK] obwodnica - zakaz wyprzedzania
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    dyskusyjnych:b...@4...n
    et...

    > Lepszy bylby jednak "bez znaczacej roznicy predkosci".
    > W koncu moze jechac jakis tir np 70km/h po autostradzie, i co - zakaz
    > wyprzedzania przez 500km, bo trzech pasow nie bedzie ?

    500 km i brak policji, która wystawiła by mandat za utrudnianie ruchu?
    Niech zrobią wypad z krzaczorów i biorą się za ważne rzeczy w takim rodzaju.

    > Albo ... nakaz zjechania na parking jak za pojazdem uzbiera sie 5
    > pojazdow.
    > Dla wszysztkich pojazdow - osobowych tez :-)

    Jestem za.

  • 22. Data: 2012-08-10 20:05:59
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik <s...@g...com> napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...
    > Może ja jestem dziwny ale...
    > W ubiegłym roku roku robiłem trase Kraków-Toruń-Kraków w każdy weekend.
    > I najgożej mi sie jechało w piatek po południu Toruń-Kraków.
    > A najlepiej w niedziele późno w nocy i to na jednopasmówce ŁÓDŹ-Toruń bo
    > tam już po 22:00 były praktycznie same tiry i spokojnie sobie zasuwałem
    > minimum 80-90 km/h

    KAPELUSZ PLONK WARNING

  • 23. Data: 2012-08-10 20:06:49
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl> napisał w wiadomości grup
    .

    > Ja pierdzielę, Ty chcesz jechać 140 on chce jechać 85 lub 90 - tak samo
    > jak Tobie - wolno mu.

    No i właśnie dlatego ma mu nie być wolno po lewym pasie.

  • 24. Data: 2012-08-10 20:29:19
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>

    Użytkownik "tck" <t...@t...WytniJ.net.pl>

    > a niech sobie wyprzedzaja- pod jednym warunkiem- ze robia to z glowa czyli
    > odpowiednia roznica predkosci a nie 87vs90...

    Raczej, że nie wjeżdżają na pas, którym ktoś z tyłu musi hamulca użyć by nie
    zderzyć się.

  • 25. Data: 2012-08-10 20:29:56
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    Dnia 10-08-2012 o 20:06:49 Cavallino <c...@k...pl>
    napisał(a):

    > Użytkownik "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl> napisał w wiadomości grup
    .

    > No i właśnie dlatego ma mu nie być wolno po lewym pasie.

    Ale on tam się znajduję tylko gdy wyprzedza - co ma zrobić? Nie wiem jak
    Ty, ale ja dużo jeżdże po autostradach na tempomacie - ustawiam sobie
    147km/h, dochodzę po 10 km takiego co ma ustawione 146, patrzę w lusterko,
    wolne to wyprzedzam i dalej jadę swoje.
    Taki tir nie ma tak łatwo, chce jechać 90km/h - dochodzi takiego co jedzie
    max 88, też chce go wyprzedzić - ale nie ma zapasu pod nogą, jak będzie
    czekał aż po "horyzont" bedzie pusto to do wieczora go nie wyprzedzi. Ja,
    gdy dojdę te "słonie" jak się ścigają i odpowiednio wczesniej zareaguję
    (aby nie hamować) praktycznie tego nie zauważę (traktuję takie "przerwy"
    jak chwile odpoczynku :-) - można zerknąć na krajobraz, zrelaksować się
    itp.) - poczekam chwilę i pojadę dalej.
    Jakby wszyscy tak robili było by bezpieczniej.
    U nas przeważnie wygląda to tak, że jedzie człowiek 140 - z daleka widzi
    "słonie" na dwóch pasach ale nie zwalnia, dojeżdza do nich i daje po
    hamulcach, za nim następny obudzi się gdy zobaczy stopy i zanim pomyśli
    też hamuje - w efekcie robi się zamieszanie i niebezpieczenie. Gdyby
    wszyscy przewidywali sytację i odpowiednio wcześniej reagowali - jechałoby
    się płynniej. Skoro już tiry są na tych drogach malezy sie dostosować do
    ich możliwości technicznych. Pomijam oczywiście debili, na tych nic nie
    pomoże - ale ci raczej rozkładają sie równomiernie na wszelakie typy
    pojazdów.

    TG

  • 26. Data: 2012-08-10 20:33:16
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>

> [...]

    > pędzić 79km/h

    Ja pierdzielę, Ty chcesz jechać 140 on chce jechać 85 lub 90 - tak samo
    jak Tobie - wolno mu. Nie trzeba dawać bo hamulcach, wystarczy myśleć
    podczas jazdy i odpowiednio wczesniej zdjąć nogę z gazu.
    --
    Tak ale ... oni zajeżdżają drogę tak , że trzeba hamować. To już nie jest
    normalne i generalnie dziwię się, że tak jeżdżą bo poza autostradami oceniam

    Przy jeżdzie na
    tempomacie - klikasz pause, później drugi raz pause i jedziesz dalej te
    Swoje 140/150. Gdy jechałem w tym roku na wakacje, co chwila dochodziłem
    Szweda lub Holendra, który na trzypasmowej autostradzie turlał się lewym
    pasem 100km/h. Z nim sznureczek, grzecznie czekał, aż tamten przypomni
    sobie, że nalezy zjechać na prawo. Nikt nie trąbił, nie mrugał.
    --
    A powinien. Krótki klakson jeszcze nikomu szkody nie uczynił.

    U nas
    chłop już dawno by był kilka razy zepchnięty z drogi przez "szybkich i
    wściekłych".
    --
    No i poniekąd dobrze. Normalnie zjeżdżałby na chwilę tylko by dać się
    wyprzedzić.

  • 27. Data: 2012-08-10 20:36:14
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>

    Użytkownik "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    > Ja to znam właśnie z Niemiec - elefantenrennen "wyścigi słoni".

    > Czy nie robi problemu to bym mocno polimeryzował, ponieważ są stosowne
    > zakazy i mandaty (nawet sprawy do sądów trafiają). Inna sprawa, że
    > odbywa się to jednak dużo spokojniej niż w Polsce.

    Gdy są zakazy to sprawa jest jasna, mi chodzi o sytuację gdy tych zakazów
    i ograniczeń nie ma. Osobówki spokojnie dojeżdząją do tych "słoni",
    czekają aż zrobi się miejsce i jadą sobie dalej - bez trąbienia, migania
    światłami i niepotrzebnych emocji.
    --
    No i przecież tak jest pod warunkiem, że:
    1. nie wjechali Ci na pas tak, że musiałeś wdepnąć hamulec

  • 28. Data: 2012-08-10 20:44:35
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    Dnia 10-08-2012 o 20:33:16 John Kołalsky <j...@k...invalid> napisał(a):

> [...]

    > jest normalne i generalnie dziwię się, że tak jeżdżą bo poza
    > autostradami oceniam ciężarowców pozytywnie.

    W 90% przypadków nie trzeba hamować - z daleka widać, że ten drugi ma
    nieznacznie większą prędkość (wnisek jasny: będzie wyprzedzał) - trzeba
    jednak wiedzieć, że czasami róznica może wynieść 1 -2 km/h i trochę to
    potrwa.
    Zdażają się oczywiście debile, którym ciężko jest zerknąć w lusterko - ale
    więcej miałem sytuacji, że to osobówka jadąca za tirem wjeżdzała mi przed
    maskę.

    Przestraszy się i da po hamulcach :-) - możesz nie zdążyć

    TG

  • 29. Data: 2012-08-10 20:49:07
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    Dnia 10-08-2012 o 20:36:14 John Kołalsky <j...@k...invalid> napisał(a):

> [...]
    > --
    > No i przecież tak jest pod warunkiem, że:
    > 1. nie wjechali Ci na pas tak, że musiałeś wdepnąć hamulec

    Dużo zależy od Ciebie - w większości wystarczy zdjąć nogę z gazu

    > 2. wyprzedzanie trwa rozsądną ilość czasu

    Jak mam 420KM pod maska to wyprzedzanie innego auta "Twoim" bolidem o mocy
    170KM też trwa wieki.

    TG

  • 30. Data: 2012-08-10 23:06:34
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 10 Aug 2012, Cavallino wrote:

    > Użytkownik "J.F." <j...@p...onet.pl> napisał
    >
    > Jestem za.

    Już widzę te płacze, że przecież to nie moja wina, że ten przedemną
    tak wolno jechał, że za mną nazbierało się 5 pojazdów.

    Tak właśnie, piszę o tym jak będzie działała Wasza *propozycja*,
    a nie jak będzie działało sobie to co sobie myślicie ;)

    pzdr, Gotfryd