  • 1. Data: 2012-08-08 15:11:40
    Temat: jakie amortyzatory wybrać?
    Od: "mohonk" <m...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Witam Szanowne Grono,

    Jestem kompletnym laikiem jeśli chodzi o części samochodowe, a jak się
    wydaje stoję właśnie przed koniecznością wymiany amortyzatorów tylnych - nie
    rozmawiałem jeszcze z mechanikiem, stąd moja niepewność ale samochód z tyłu
    coś oklapł :)

    Do mojego auta (Suzuki) znalazłem w sklepie internetowym amortyzatory takich
    marek: Kayaba za 231 zł/szt., Magnum za 196 zł/szt., Nipparts 196 zł/szt. i
    JC Auto za 135 zł/szt.

    Nie chcę, żeby warsztat mnie na coś naciągnął a żadna z nazw nic mi nie
    mówi. Czy ktoś może podpowiedzieć, które części wybrać? Rozumiem, że
    amortyzatory trzeba wymieniać parami? A może powinienem szukać jakichś
    innych firm?

    Pozdrawiam
    mohonk

  • 2. Data: 2012-08-08 15:22:33
    Temat: Re: jakie amortyzatory wybrać?
    Od: "Chris" <s...@s...net>

    mohonk nabazgrał(a):

> [...]
    > wydaje stoję właśnie przed koniecznością wymiany amortyzatorów tylnych -
    > nie rozmawiałem jeszcze z mechanikiem, stąd moja niepewność ale

    Ja właśnie dziś też znajomemu z warsztatu zadałem takie samo pytanie więc
    przyłącze się do tematu.

    Kayaba czy Billstein klasa i wiem że są najlepsze ale cena .. nie jestem
    wymagający, trasa to 99% poruszanie się po mieście DC.

    Czy takie szroty :) znaczy tanie zachwalne przez sprzedwcę amorki spełnią
    pokładane nadzieje na conajmniej 2 lata bezproblemowej jazdy.
    Auto to Volvo V40 2001r.

  • 3. Data: 2012-08-08 15:22:58
    Od: "Chris" <s...@s...net>

    Chris nabazgrał(a):

    > Czy takie szroty :) znaczy tanie zachwalne przez sprzedwcę amorki spełnią

    http://allegro.pl/2-amortyzatory-srl-volvo-s40-i-v40
    -kombi-tyl-wawa-i2488660182.html?source=oo

    Zapomniałem dokleić linka :)

  • 4. Data: 2012-08-08 19:29:36
    Od: "Agent" <w...@o...eu>

    Użytkownik "mohonk" <m...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał w wiadomości grup
> [...]
    > takich
    > marek: Kayaba za 231 zł/szt., Magnum za 196 zł/szt., Nipparts 196 zł/szt.

    Ja wymieniałem tylko raz na Kayaba. Wszyscy je chwalą że niby są ok. U mnie
    też sprawowały się bez zarzutu tyle że na starych zużytych (z tyłu) jeździł
    tak samo :) no ale może na dużych dziurach poczułbym różnicę.

  • 5. Data: 2012-08-08 20:27:49
    Od: "dudley" <d...@i...pl>

    Użytkownik "Chris" <s...@s...net> napisał w wiadomości
    > http://allegro.pl/2-amortyzatory-srl-volvo-s40-i-v40
    -kombi-tyl-wawa-i24886
    > 60182.html?source=oo Zapomniałem dokleić linka :)

    Właśnie w ostatnią sobotę zmieniłem amortyzatory tylne - wybrałem Kayaby,
    bo do lagi szły na pierwszy montaż (z resztą te, które dokonały żywota
    siedziały na tyle od nowości). Szperałem przez parę dni po forach i
    generalnie na Kayaby było najmniej narzekania. Natomiast o srl-ach do lagi
    ludzie w przeważającej większości pisali bardzo negatywnie... IMO warto
    "zaoszczędzić" wydając więcej raz a dobrze, a nie kupić srl-e i za
    kilkadziesiąt kilometrów (a opisywano i takie przypadki) zapłacić po raz
    drugi, tym razem za KYB-y :)
    Pozdrawiam,
    --
    dudley, ckmk
    laga 1.9 dCi

  • 6. Data: 2012-08-09 01:48:27
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    On Wed, 8 Aug 2012 13:11:40 +0000 (UTC), mohonk wrote:

> [...]
    > rozmawiałem jeszcze z mechanikiem, stąd moja niepewność ale samochód z tyłu

    Oklapnięcie to raczej efekt udeptania sprężyn niż padu amortyzatorów.
    Chociaż jak gazowy amortyzator straci ciśnienie to też samochód trochę
    opada.

    Generalnie jest to tak, że jak samochód oklapł statycznie (tzn. po prostu
    stoi bliżej ziemii niż kiedyś), to stawiam na sprężyny.
    Natomiast jak wysokość jest normalna, ale tył się buja (np. uderza o
    przejeżdżane śpiące policjanty o które kiedyś nie uderzał) no to
    amortyzatory.

    > Do mojego auta (Suzuki) znalazłem w sklepie internetowym amortyzatory takich
    > marek: Kayaba za 231 zł/szt., Magnum za 196 zł/szt., Nipparts 196 zł/szt. i
    > JC Auto za 135 zł/szt.

    Z tego zestawu polecałbym KYB.

> [...]
    > mówi. Czy ktoś może podpowiedzieć, które części wybrać? Rozumiem, że
    > amortyzatory trzeba wymieniać parami? A może powinienem szukać jakichś

    Tak, w zawieszeniu wszystko parami, ale mam wrażenie że Ty potrzebujesz nie
    amortyzatorów a sprężyn.

  • 7. Data: 2012-08-09 08:10:29
    Od: gregor <g...@s...pl>

    W dniu 2012-08-08 19:29, Agent pisze:

> [...]
    > mnie też sprawowały się bez zarzutu tyle że na starych zużytych (z tyłu)
    > jeździł tak samo :) no ale może na dużych dziurach poczułbym różnicę.

    Też po wymienia nie zauważyłem różnicy w "stukaniu i pukaniu" ale dzięki
    nowym amortyzatorom nie buja budą na hopkach i innych nierównościach
    podczas szybszej jazdy

    no i polecam KYB lub Bilsteiny - to są amorki produkowane w EU pozostałe
    są podejrzane i produkowane w Chinach ... lepiej dopłacić 30% i
    chociażby dać zarobić "naszym"

    gregor

  • 8. Data: 2012-08-09 08:46:40
    Od: "Chris" <s...@s...net>

    gregor nabazgrał(a):

    > no i polecam KYB lub Bilsteiny - to są amorki produkowane w EU pozostałe
    > są podejrzane i produkowane w Chinach ... lepiej dopłacić 30% i chociażby
    > dać zarobić "naszym"

    KYB czy Bilstein wiadomo że to klasa i nie podlega dyskusji ale do 11/12
    letniego auta które porusza się 99% czasu po DC warto dawać amorki po 370zł
    za szt. czy starczą takie po 80zł bo nie jest to 30% różnicy w cenie :) i
    tak mam 2 lata gwarancji więc jak padną mają naprawić albo wymienić :)

  • 9. Data: 2012-08-09 09:36:49
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2012-08-09 08:46, Chris pisze:
    > gregor nabazgrał(a):

    > KYB czy Bilstein wiadomo że to klasa i nie podlega dyskusji ale do 11/12
    > letniego auta które porusza się 99% czasu po DC warto dawać amorki po
    > 370zł za szt.

    A po 162 mogą być?
    http://allegro.pl/amortyzator-kyb-mitsubishi-lancer-
    volvo-v40-s40tyl-i2492421004.html

    > czy starczą takie po 80zł bo nie jest to 30% różnicy w
    > cenie :) i tak mam 2 lata gwarancji więc jak padną mają naprawić albo
    > wymienić :)

    Ja tam do żonkowego dupowozu nie 'dziadowałem' i dałem KYB.
    Podejrzewam, że w życiu tego samochodu o amortyzatorach już nie
    usłyszę :)

  • 10. Data: 2012-08-09 10:12:22
    Od: "Chris" <s...@s...net>

    Artur Maśląg nabazgrał(a):

    > A po 162 mogą być?
    > http://allegro.pl/amortyzator-kyb-mitsubishi-lancer-
    volvo-v40-s40tyl-i2492
    > 421004.html

    Dodane do obsewowanych :) THX

    > Ja tam do żonkowego dupowozu nie 'dziadowałem' i dałem KYB.
    > Podejrzewam, że w życiu tego samochodu o amortyzatorach już nie
    > usłyszę :)

    Tylko pytanie czy mam zamiar jeździć następne 10 lat tym autem :)