  • Data: 2017-09-27 14:59:20
    Temat: Re: CNC dla elektronika
    Od: Marek S <p...@s...com> szukaj wiadomości tego autora

    > Jak zapiszesz jako DXF (tylko wersja PRO masz ją przez 30 dni) to masz
    > okręgi.

    No właśnie nie są a mam wersję Pro. :-(
    Sprawdziłem w moim CAMie oraz Adobe Illustrator a także w Corel Draw.
    Zawsze to samo.

    https://drive.google.com/file/d/0B5EZBCDOXXP7eThWM1l
    ReFdNd2s/view?usp=sharing

    > Są darmowe plugin-y do eksportu DXF-ów.
    > Ja używam pluginu ale on eksportuje nie okręgi ale właśnie te wielokąty.
    > Ale dla mnie to nie problem, bo mój CAM zamienia te wielokąty na okręgi,
    > podobnie z łukami.

    Hmmm... z jednej strony dobra funkcjonalność, a z drugiej nie wiem czy
    CAM powinien zmieniać projekt. Raczej powinno być tak, że aplikacja
    generująca DXF powinna dawać finalne zobrazowanie. Są tego implikacje.

    A co jeśli taki wielokąt chciałbyś wyfrezować? Albo przy zamianie
    segmentów w okrąg konwersja jest niejednoznaczna bo okrąg może być
    wpisany lub opisany. Albo kolejna rzecz - jeśli ręcznie wskazujesz w
    CAMie pseudo okręgi do konwersji w okręgi a masz ich np. 1000, to trochę
    roboty Cię czeka. A teraz jeszcze poprawki do projektu. Zrobiłeś jakiś
    projekt, okazało się, że jedna dziurka więcej jest potrzebna. I wtedy
    co? Od początku trzeba wszystko importować/korygować?

    Pewnie jeszcze kilka problemów trzeba wtedy rozwiązać...

    Czy w Twoim CAMie jest to jakoś sensownie rozwiązane?

    > Załóż konto na forum sketchucation, dostaniesz od nich plugin do
    > instalowania plugin-ów z poziomu SU. Masz dzięki temu okienko w SU,
    > wyszukujesz co chcesz, klik, i plugin już jest w SU.
    > Oprócz tego to kopalnia wiedzy o SU.

    Ok, dzięki. Tak też postąpię :-)
    Póki co muszę ogarnąć konwersję 3D do 2.5D

    > Plugin do dxf-ów masz tu:
    > https://www.guitar-list.com/download-software/conver
    t-sketchup-skp-files-dxf-or-stl

    Dzięki raz jeszcze :-)

    > Ale on okręgi ma z odcinków. Jak pisałem wyżej, tego używam i to mi nie
    > przeszkadza.

    Czyli tak samo jak standardowy export.

    > http://sketchucation.com/forums/viewtopic.php?f=323&
    t=40773&start=30
    > On daje okręgi i łuki, ale coś mi nie nie działało do końca i nie
    > drążyłem tematu. Nawet w tym linku są moje wiadomości, gdzie próbowałem
    > rozwiązać problem.

    Ok, sprawdzę go również.

    --
    Pozdrawiam,