eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaCNC dla elektronika - lewa strona vs prawa strona (G41/42) › Re: CNC dla elektronika - lewa strona vs prawa strona (G41/42)
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Date: Fri, 23 Jun 2017 14:29:24 -0700 (PDT)
    <oi61mc$v6e$1@node2.news.atman.pl>
    <7...@g...com>
    <oi6tkd$vi9$1@node1.news.atman.pl>
    <e...@g...com>
    <oic1hs$2q3$1@node1.news.atman.pl>
    <8...@g...com>
    <oiea2g$8l3$1@node1.news.atman.pl>
    <9...@g...com>
    <oigi4s$uiq$1@node2.news.atman.pl>
    <c...@g...com>
    <oijcn5$7v7$1@node1.news.atman.pl>
    Subject: Re: CNC dla elektronika - lewa strona vs prawa strona (G41/42)
    From: s...@g...com

    W dniu piątek, 23 czerwca 2017 17:39:19 UTC+2 użytkownik Marek S napisał:

    > Używam tego programu do tego, do czego został stworzony: grafika SVG.
    > Tym z kolei zawodowo się zajmuję. Jest to jedno z wielu narzędzi, które
    > można użyć tworzenia kształtów dla Eagle, choć strasznie toporne jest to
    > narzędzie. Znacznie lepszy jest Corel Draw ewentualnie Adobe Illustrotor
    > o ile nie coś w stylu SimplyCam gdzie masz support dla 2.5D (co przy
    > obudowach chyba wystarczy).

    No to wszystko jasne :)
    Inkscape jako darmówka jest wyśmienity. Do Corela mu daleko ale jest darmo czo czyni
    go nieskończenie bardziej lepszym ;)

    Simply cama nie znam. Zerkne sobie.

    > Pewnie masz rację. Pytanie brzmi: a jakiż to metod potrzeba do wycięcia
    > PCB?

    Metody to w tym kontekscie frezowanie współ/przeciwbieżne lub np. cięcie wodą lub
    laserem.
    Jakbys miał laser (do miedzi chyba nie ma zbytnio dostępnych dla szaraka), lub
    wycinarke plazmowa lub waterjeta to wogóle o g41 bys nie wiedział :)

    > Jasne - i to nasza dyskusja mi uświadomiła. Sądziłem błędnie, że tak jak
    > w HTMLu czy innych technologiach jest jakaś organizacja narzucająca
    > działanie g-kodów. Nawet przez sekundę nie pomyślałbym, że to wolna
    > amerykanka.

    Aż taka wolna to ona nie jest. gkod to jednak standard, tyle że luźny. Ale IMHO chyba
    sporo sztywniejszy niz to co kiedyś w HTML panowało. Pamietasz atrybut BLINK? ;)

    > To mój chleb powszedni :-) Jak wyżej pisałem - znam Inkscape'a bardzo
    > dobrze. Dodam jeszcze, że jeśli chce w nim zrobić coś bardziej zawiłego,
    > to krzywe importuję z innego softu do Inkscape. Uważam go za dość
    > toporny program i porzucony przez twórców z rozwalonym od zawsze
    > skalowaniem obiektów. Niestety do SVG to jedyne godne uwagi narzędzie.

    OK. Ale dlaczego porzucony? Niedawno były całkiem fajne aktualizacje.
    A ten feler ze skalowaniem to chyba nie feler :)
    Poszperaj w ustawieniach. Tam jest taki ptaszek który ustawia wymiar obiektu na
    środek ścieżki zamiast na jej brzeg. Jak tak mam ustawione to mi sie ani wymiary nie
    rozjeżdzaja ani skalowanie nie psuje.

    Chyba że masz co innego na mysli. Możesz rzucic przykladem, wszelkie hinty na temat
    inkscape chetnie przyjmę bo to mój wół roboczy...

    > Z pewnością będę chciał uniknąć stosowania tej aplikacji w "garniturze"
    > softu jaki będę używał w przyszłości. Już raczej skupie się na Adobe
    > Illustratorze przy płaskich grafikach. Inkscape to droga zamknięta.
    > Osobiście bałbym się podążać tą ścieżką.

    Feler jest taki: Nie znam sensownie kosztującego softu CAM który byłby na tyle
    wygodny jak inkscape i na tyle ogarnięty jak cambam.
    Dlatego jak nie masz większej kasy do wydania (mniej niz 3kpln) to jestes skazany na
    "garnitur". Czyli workflow przez pare narzedzi.

    Jak ci inkscape nie pasuje to oczywiście kazdy inny soft do wektorów ci sie nada.
    Byle by do dxf te ścieżki wrzucał. Jak masz Corela to nie ma sensu inkscape drążyć.
    Zasugerowałem go bo załozyłem że nie masz potrzeby inwestowac w coś droższego.

    > A czy nie lepiej SimplyCama się uczyć (szczególnie, że już zacząłem)?

    Jesli ci lepiej to oczywiscie nie mam nic przeciwko. Zerknę sobie na niego bo go nie
    znam.
    Cambama polecam bo znam, uzywam i jest ok. dupy nie urywa ale jest relatywnie
    uczciwie zrobiony.

    Jak znajdziesz coś innego - swietnie. Mój przekaz jest po prostu taki ze dłubiąc
    recznie w gkodach produktywnośc bardzo cierpi. I możliwości też.

    > Ale my nie rozmawiamy o mechanice! :-) Do mechaniki, jasne! Pisałem o
    > tym, że gdy zabiorę się za obudowy to oczywiście z jakimś CAMem 2.5D.
    > Polecono mi wtedy wspomniany SimplyCam.

    :)
    Nie zrozum mnie źle. Ja ci nie każę juz teraz inwestować czasu w to co sugerowałem.
    Mój przekaz jest taki abys nie skreślał narzędzi typu CAM z listy tego co kiedys
    będziesz wykorzystywać. Niestety tekst pisany nie pozwala łatwo dopowiedziec sobie na
    jakim poziomie zaawansowania jest interlokutor ani jaką dodatkową wiedzę posiada.

    Odniosłem wrażenie że masz swojego eagle plus planet cnc i uważasz że więcej ci nie
    trzeba i nie będzie trzeba. Jesli moje wrażenie było mylne, przepraszam.

    Zerknę sobie na te dwa softy cam.

    A ty zerknij czy to skalowanie w inkscape to związane z grubością linii kształtu jest
    związane i czy to ustawienie w menu ci pomoże...