  • 1. Data: 2010-02-08 22:46:28
    Temat: Transformatory m.cz. - budowa
    Od: PH <s...@w...pl>

    Potrzebuję literatury na temat doboru materiałów, budowy, wymiarów, dla
    transformatorów m.cz, zwłaszcza dużych mocy >1kW. Jestem skazany na
    wycieczkę do biblioteki i literaturę "lampową", czy może pojawiło się
    coś nowego w tej dziedzinie co możecie polecić?

    --
    PH

  • 2. Data: 2010-02-08 23:12:23
    Temat: Re: Transformatory m.cz. - budowa
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello PH,

> [...]
    > wycieczkę do biblioteki i literaturę "lampową", czy może pojawiło się
    > coś nowego w tej dziedzinie co możecie polecić?

    Siakoś nowa fizyka w międzyczasie nie powstała i poza starymi, dobrymi
    opracowaniami nawet nie ma sensu szukać czegoś innego.
    Być może nowoscią są rdzenie zwijane, w tym toroidalne ale to kwestia
    przyjęcia wyższej indukcji we wzorach.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 3. Data: 2010-02-08 23:20:40
    Temat: Re: 1KW = spawarka na lampach :)
    Od: "Tomi" <p...@n...pl>

    Użytkownik "PH" <s...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > wycieczkę do biblioteki i literaturę "lampową", czy może pojawiło się coś
    > nowego w tej dziedzinie co możecie polecić?

    Ponad 1KW ? Co to ma być jeśli można wiedzieć ?

    Tomi

  • 4. Data: 2010-02-08 23:30:29
    Od: PH <s...@w...pl>

    Tomi pisze:
    > Użytkownik "PH" <s...@w...pl> napisał w wiadomości
    >
    > Ponad 1KW ? Co to ma być jeśli można wiedzieć ?

    W zasadzie to akademicka zabawa. W jaki sposób przekazać energię tego
    rzędu zachowując izolację galwaniczną i jednocześnie zmniejszyć wymiary?

    --
    PH

  • 5. Data: 2010-02-08 23:37:24
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 9 Feb 2010 00:12:23 +0100, RoMan Mandziejewicz wrote:
> [...]
    >opracowaniami nawet nie ma sensu szukać czegoś innego.
    >Być może nowoscią są rdzenie zwijane, w tym toroidalne ale to kwestia

    Do m.cz. o ile pamietam zawsze zalecano szczeline powietrzna, stal
    zbyt nieliniowa.

    J.

  • 6. Data: 2010-02-09 00:06:00
    Od: " Wmak" <w...@g...pl>

    J.F. <j...@p...onet.pl> napisał(a):

    > Do m.cz. o ile pamietam zawsze zalecano szczeline powietrzna, stal
    > zbyt nieliniowa.
    >
    > J.

    Coś nie doczytałeś albo pamięć cię zawodzi...
    Chyba w nielicznych przypadkach w transformatorach m.cz. trzeba stosować
    szczelinę powietrzną - w układach gdzie przez uzwojenie transformatora
    płynie składowa stała.
    Typowy przykład: niesymetryczny wzmacniacz w klasie A (zwykle z pojedyńczą
    lampą, przy tranzystorach układ rzadko stosowany).
    Już we wzmacniaczach przeciwsobnych szczelina niepotrzebna, bo składowe
    stałe prądu lamp mocy się znoszą.

  • 7. Data: 2010-02-09 07:12:46
    Od: "dolczak" <d...@w...pl>

    Szczelina ma sesn tylko w układzie se bo płynie przez trafo prąd stały który
    nasyca rdzeń, dla pp nie ma sensu

  • 8. Data: 2010-02-09 08:36:26
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello J,

    Tuesday, February 9, 2010, 12:37:24 AM, you wrote:

    > Do m.cz. o ile pamietam zawsze zalecano szczeline powietrzna, stal
    > zbyt nieliniowa.

    Dla push-pull nie było szczeliny. Ze szczeliną tylko single-ended.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl