    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.telefonia
    e85d$0$656$65785112@news.neostrada.pl> <m...@p...waw.pl>
    Subject: Re: Calling card
    Date: Mon, 13 Mar 2017 19:26:02 +0100

    dyskusyjnych:m...@p...waw.pl...
    "J.F." <j...@p...onet.pl> writes:

    >To oczywiście musiało przejść bitnetem, no bo jeśli nie było
    >Internetu
    >na plearnie...

    1992 to juz chyba byl.
    Ale prawdopodobnie wykrylo ze to bitnet, skierowalo do gatewaya, a
    stad juz bitnetem.

    >To był wewnętrzny proces na tej maszynie, dość typowe.

    To oczywiście także.

    > with TCP; Wed, 02 Sep 92 14:11:43 CDT
    >Tu mamy TCP i MVS SMTP, więc przeszło Internetem.

    >BSMTP to był "batch SMTP", w tym przypadku wersja IBM (był także
    >podobnie działający BSMTP w UUCP). Internetowy SMTP nie był batch, to
    >się pojawiło dopiero chyba w ESMTP.

    A co znaczy "batch"?
    Ze nie wymaga, tak jak SMTP, bezposredniej lacznosci z serwerem
    docelowym ?

    >Był MX w DNS, natomiast komputery będące w obu sieciach miały swoje
    >zasady.

    Tylko ten MX powinien byc dla kazdego hosta w Bitnecie, aby SMTP
    dobrze dzialalo.
    Chyba, ze jakos sprytnie zrobili, ze jeden wpis wystarczal ... ale to
    w sumie ma sens, aby do roznych hostow byly rozne gatewaye - po co
    transmitowac np z Niemiec do Niemiec przez USA.

    Ale dostepne tylko w bitnecie.
    Ewentualnie x...@p...bitnet.

    J.