    From: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>
    Newsgroups: pl.misc.telefonia
    Subject: Re: Calling card
    Date: Wed, 15 Mar 2017 17:41:17 +0100
    <s...@f...lasek.waw.pl> <m...@p...waw.pl>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <58b5e1b7$0$15196$65785112@news.neostrada.pl>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <1po19othdofb1$.1ouwppy0x485y.dlg@40tude.net>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <a...@4...net>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <58b6a5b2$0$15208$65785112@news.neostrada.pl> <m...@p...waw.pl>
    <58bed114$0$652$65785112@news.neostrada.pl> <m...@p...waw.pl>
    <58c6e69b$0$5140$65785112@news.neostrada.pl> <m...@p...waw.pl>
    <58c7d6db$0$649$65785112@news.neostrada.pl>

    "J.F." <j...@p...onet.pl> writes:

    > Termcap az tak bardzo nie zmodyfikuje dzialania terminala, zeby vi
    > mogl dzialac "normalnie".

    Kwestia definicji "normalnie". W tamtych czasach buforowanie liniowe to
    nie było nic nadzwyczajnego. Ludzie bez problemu potrafili wpisać całą
    linię, nawet nie widząc jej (tak jak tu) na ekranie.
    Zresztą musieli, odpowiedzi od zdalnej maszyny (np. na linku IP 9600
    bps, albo na modemie 2400 MNP[45] z częstymi retrainingami)
    uniemożliwiały pracę "po znaku".
    W każdym razie był tam telnet, który był w jakimś stopniu kompatybilny
    z terminalami DEC, a w szczególności w ogóle z ASCII, i dało się tego od
    biedy używać.

    > na VM to byl Xedit.
    > Ale przeczytalem uwazniej - Kedit byl dla DOS, OS/2 i Windows, Sedit
    > dla Windows i Unix.

    Aha. Nie używałem, normalnie uniksowym edytorem był jednak vi (w różnych
    wersjach), pamiętam też że (później?) było coś podobnego do Wordstara.
    No i różne emaksy, a także programy inne niż pełnoekranowe.
    --
    Krzysztof Hałasa