    Date: Fri, 27 Aug 2010 13:53:23 +0200
    From: Michał Smoczyk <m...@w...pl>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: Canon 550d a 60d, albo 500d a 50d?

    W dniu 27.08.2010 13:19, Bartek pisze:
    > Witam,
    > Przymierzam się do zakupu nowego body (czas wymienić 350d :) i czegoś
    > nie łapię. Według opisów na stronie canona te aparaty są niemalże
    > takie same. Z istotnych rzeczy (jak mi się wydaje) są różnice w
    > zdjęciach seryjnych i uszczelniona obudowa.

    Fakt, mi też tak się wydaje że różnice są niemalże pomijalne dla
    zwykłego użytkownika (trybu zdjęć seryjnych używam od święta), a
    onanistą sprzętowym też nie jestem. Może jest różnica w
    matrycach/procesorach, a to może mieć większe znaczenie. O tyle o
    ile dla zwykłego człowieka a nie badacza z mikroskopem.

    > Czym jeszcze różnią się te aparaty (w podanych w temacie parach), że
    > są od razu w innej grupie? Matryce identyczne, inne rzczy identyczne,
    > albo bardzo podobne...

    Myślę że dużo tu jest nakręcania rynku i robienia "segmentów"
    cenowych bardziej niż jakościowych. Różnica w cenie na pewno nie
    idzie w parze z różnicą w jakości tak jak byśmy chcieli.

    > Zupełnie mi nie zależy na zdjęciach seryjnych i zastanawiam się, czy
    > nie byłoby dla mnie lepszym rozwiązaniem zostać przy serii
    > trzycyfrowej a zainwestować w obiektywy... Z zalet dwucyfrowej serii
    > zostaje dla mnie tylko uszczelniona obudowa.

    Dla mnie też to ważna sprawa bo aparat używam w terenie różnym
    (deszczowym i wilgotnym itp.), a nie w studiu. Tylko czytałem o tych
    uszczelnieniach różne rzeczy, znów niektóre testy pokazały że jakość
    nie idzie w parze z ceną. To tyle jako zwykły użytkownik urządzenia
    zwanego aparatem (też Canon trzycyfrowy). Ja bym chyba zainwestował
    w szkło.

    Michał