  • 1. Data: 2010-08-27 11:19:17
    Temat: Canon 550d a 60d, albo 500d a 50d?
    Od: Bartek <p...@g...com>

    Witam,
    Przymierzam się do zakupu nowego body (czas wymienić 350d :) i czegoś
    nie łapię. Według opisów na stronie canona te aparaty są niemalże
    takie same. Z istotnych rzeczy (jak mi się wydaje) są różnice w
    zdjęciach seryjnych i uszczelniona obudowa.
    Czym jeszcze różnią się te aparaty (w podanych w temacie parach), że
    są od razu w innej grupie? Matryce identyczne, inne rzczy identyczne,
    albo bardzo podobne...
    Zupełnie mi nie zależy na zdjęciach seryjnych i zastanawiam się, czy
    nie byłoby dla mnie lepszym rozwiązaniem zostać przy serii
    trzycyfrowej a zainwestować w obiektywy... Z zalet dwucyfrowej serii
    zostaje dla mnie tylko uszczelniona obudowa.
    Mam nadzieję, że mnie oświecicie ;)
    Wielkie dzięki za pomoc!
    Pozdrowienia
    Bartek
    --
    www.przezswiat.pl podróże

  • 2. Data: 2010-08-27 11:25:04
    Temat: Re: Canon 550d a 60d, albo 500d a 50d?
    Od: bans <g...@o...pl>

    W dniu 2010-08-27 13:19, Bartek pisze:
    > Witam,
    > Przymierzam się do zakupu nowego body (czas wymienić 350d :)

    Dlaczego? Zepsuł się?

    --
    bans

  • 3. Data: 2010-08-27 11:34:51
    Od: Bartek <p...@g...com>

    On 27 Sie, 13:25, bans <g...@o...pl> wrote:

    > Dlaczego? Zepsuł się?
    >
    > --
    > bans

    Nie, trzyma się świetnie ;) raz miał wymienioną migawkę, a poza tym
    ok.
    Nie jest to już niestety sprzęt, któremu mogę zaufać, że w dłuższej
    podróży nie zawiedzie, a właśnie takiego potrzebuję.
    Pozdrowienia
    Bartek
    --
    www.przezswiat.pl podróże

  • 4. Data: 2010-08-27 11:38:23
    Od: bans <g...@o...pl>

    W dniu 2010-08-27 13:34, Bartek pisze:

    > Nie jest to już niestety sprzęt, któremu mogę zaufać, że w dłuższej
    > podróży nie zawiedzie, a właśnie takiego potrzebuję.

    OK, przewrażliwiony jestem ;)

    --
    bans

  • 5. Data: 2010-08-27 11:53:23
    Od: Michał Smoczyk <m...@w...pl>

    W dniu 27.08.2010 13:19, Bartek pisze:
> [...]
    > takie same. Z istotnych rzeczy (jak mi się wydaje) są różnice w
    > zdjęciach seryjnych i uszczelniona obudowa.

    Fakt, mi też tak się wydaje że różnice są niemalże pomijalne dla
    zwykłego użytkownika (trybu zdjęć seryjnych używam od święta), a
    onanistą sprzętowym też nie jestem. Może jest różnica w
    matrycach/procesorach, a to może mieć większe znaczenie. O tyle o
    ile dla zwykłego człowieka a nie badacza z mikroskopem.

    > Czym jeszcze różnią się te aparaty (w podanych w temacie parach), że
    > są od razu w innej grupie? Matryce identyczne, inne rzczy identyczne,
    > albo bardzo podobne...

    Myślę że dużo tu jest nakręcania rynku i robienia "segmentów"
    cenowych bardziej niż jakościowych. Różnica w cenie na pewno nie
    idzie w parze z różnicą w jakości tak jak byśmy chcieli.

> [...]
    > trzycyfrowej a zainwestować w obiektywy... Z zalet dwucyfrowej serii
    > zostaje dla mnie tylko uszczelniona obudowa.

    Dla mnie też to ważna sprawa bo aparat używam w terenie różnym
    (deszczowym i wilgotnym itp.), a nie w studiu. Tylko czytałem o tych
    uszczelnieniach różne rzeczy, znów niektóre testy pokazały że jakość
    nie idzie w parze z ceną. To tyle jako zwykły użytkownik urządzenia
    zwanego aparatem (też Canon trzycyfrowy). Ja bym chyba zainwestował
    w szkło.

    Michał

  • 6. Data: 2010-08-27 13:06:07
    Od: "gietrzy" <c...@g...pl>

> [...]
    > nie byłoby dla mnie lepszym rozwiązaniem zostać przy serii
    > trzycyfrowej a zainwestować w obiektywy...

    Kup 550D i lepsze szkła.

    BTW. Uwaga na uszczelnienia w wyższych modelach z matrycą aps-c choć są działają
    inaczej od naszych wyobrażeń. Po szczegóły zapraszam na canon-board, ostatnie
    posty użytkownika Kolaj.

    pozdrawiam,
    gietrzy

  • 7. Data: 2010-08-27 13:39:56
    Od: Mateusz Papiernik <m...@m...net>

    W dniu 2010-08-27 15:06, gietrzy pisze:
    > BTW. Uwaga na uszczelnienia w wyższych modelach z matrycą aps-c choć są działają
    > inaczej od naszych wyobrażeń. Po szczegóły zapraszam na canon-board, ostatnie
    > posty użytkownika Kolaj.

    Ale syf... czyzby z modelu na model bylo coraz gorzej? Moja stara 350D
    przezyla kilka siarczystych ulew przy ktorej lało się z niej, a wode
    wylewalem z klapek od karty i gniazd po powrocie do domu. Piwem ze
    szklanki tez raz niechcacy dostala. Nigdy nic jej nie bylo. Dzieki za
    informacje, bede unikal kontatow z woda bez worka foliowego :|

    --
    Mateusz Papiernik
    m...@m...net, http://www.maticomp.net

  • 8. Data: 2010-08-27 16:01:22
    Od: l...@l...localdomain

    W poście <4c77c02d$0$20997$65785112@news.neostrada.pl>,
    Mateusz Papiernik nabazgrał:

> [...]
    > szklanki tez raz niechcacy dostala. Nigdy nic jej nie bylo. Dzieki za
    > informacje, bede unikal kontatow z woda bez worka foliowego :|

    Huh, to mojego GX-10 pod kranem na wycieczce czyściłem jak mi jakiś
    dzieciak go lodem zapaćkał... Cóż, mamy efekty traktowania ,,uszczelnienia''
    jako kolejny punkt w /tick war/...

    --
    Ostatnio na http://blog.lrem.net/ wymajaczyłem:
    Wykrakałem?

  • 9. Data: 2010-08-27 18:17:04
    Od: "Pikus'" <p...@o...eu>

    > Huh, to mojego GX-10 pod kranem na wycieczce czyściłem jak mi jakiś
    > dzieciak go lodem zapaćkał... Cóż, mamy efekty traktowania
    > ,,uszczelnienia''
    > jako kolejny punkt w /tick war/...

    Fakt - Samsung produkuje bardzo szczelne lustrzanki jak i nienajgorsze
    kitowe szkla do nich

  • 10. Data: 2010-08-28 17:29:37
    Od: "DD" <d...@o...pl>

> [...]
    > trzycyfrowej a zainwestować w obiektywy... Z zalet dwucyfrowej serii
    > zostaje dla mnie tylko uszczelniona obudowa.

    50D i 60 D to jest InnySwiat(.pl) w stosunku do 550D/ 500D/ 450 D.

    Różnice są spore, tak jak między Nikonami D40/D3000 i D60/D5000 a Nikonami D80
    czy D90.

    DD.